Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-06-2016, 20:38
joost_joost joost_joost is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 95
Default Dashboard luidsprekers monteren

Ik heb geprobeerd dashboard luidsprekers in een Golf 2 uit 1984 te bouwen. De speakers zijn ø100 mm en passen net in het gat. Er zitten lippen aan om hem vast te zetten. Bij de achterste lip kom je nog wel bij om er een schroef in te draaien, maar ik weet nog niet hoe ik in de voorste een schroef er in ga krijgen omdat hier de voorruit in de weg zit.
Een ander probleem dat ik heb is dat er wel een kabel ligt, maar deze niet is aangesloten op de ISO stekker bij de radio. Ik kan de kabel die van de speaker komt ook nergens vinden bij de radiobak. Er is daar wel een stekker met 3 contacten maar als ik deze met een multimeter doormeet blijken ze niet in verbinding te staan met de kabel bij de speaker. Dus maar geprobeerd om een nieuwe kabel te trekken. Eerst een stuk ijzerdraad onder het dashboard door trekken maar deze blijft ergens steken. Ik kom niet van de radiobak naar het luidspreker gat. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Reply With Quote
  #2  
Old 14-06-2016, 20:57
DenJenMel DenJenMel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 189
Default

Kabel: Geen idee, weinig verstand van...

Speaker vastzetten: Gebruik een kleine ratel met bitje om er bij te komen
__________________
Daily: '91 Golf MkII 1.8 8v
Former VW's: '88 Golf MkII 1.3, '88 Golf MkII 1.8 GTI, '89 Golf MkII G60, '00 Golf MkIV 1.8, '99 Lupo 1,4, '03 Lupo 1.4, '99 Polo 6N2 1.4 16v, '00 Polo 6N2 1.9 SDI
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2016, 16:19
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

100mm is eigenlijk te groot voor dashboad speakers, ik geloof dat die rond de 8-8,5cm moeten zijn wil het fatsoenlijk passen met bevestiging gaatjes.

En als je die kabels wilt trekken is het het makkelijkste als je je tellerbak uitbouwt om bij het linkse gat te komen en bij het rechtergat zou ik even je ventilatie inblaasunit helemaal rechts verwijderen dan kan je over je handschoenkastje het kabeltje naar je speaker krijgen.

Succes
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2016, 17:13
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

Kabels trekken gaat goed als je het onderste vakje voor de zekeringkast even eraf schroefd.

Aan de rechter kant gaat het ook wel als je vanuit het speaker gat begint, pas geleden nog gedaan.

En zoals gezegd met een ratel en bitje zijn de schroefjes dicht bij de raam ook goed los te krijgen
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2016, 18:00
joost_joost joost_joost is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 95
Default

Bedankt voor de reacties, ik ga het zaterdag nog eens proberen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum