Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-09-2015, 12:04
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default 1.6 smallblock in 2F

Na een hoop ge-etter met mijn AAV, wil ik eigenlijk een vlotte/snelle oplossing...andere motor dus, ik heb een AEA op het oog, nou zit ik met wat vragen.

De AEA komt uit een 6N, is dus ook een smallblock, is het dus zo dat ik mijn eigen motorsteunen kan (her)gebruiken, of moet ik zelf iets gaan fabriceren, of van andere auto's af plukken?
Weet iemand iets te melden over de betrouwbaarheid en het verbruik van deze 1.6'jes (en bijbehorende versnellingsbakken)?

Mijn polo is van '92 en heeft een heel ouderwetse zekeringskast (rare staafjes ipv de "stekkertjes" die ik gewend ben), ik ben van plan de ecu, kabelboom en zekeringskast van de 6N in mijn 2F te leggen. Moet ik mijn interieur kabelboom gaan verbouwen/solderen?

Als iemand deze info heeft hoor ik het graag, dan kan ik ook weer rijden

EDIT: ABU uit een Ibiza 6K is ook een optie, gelden dezelfde vragen voor
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92

Last edited by Jeroen64 : 30-09-2015 at 14:40.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-09-2015, 15:04
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:02.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-09-2015, 19:28
steppie86's Avatar
steppie86 steppie86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 101
Default

Abu heeft een 085 bak
__________________
Golf 2.0 8v aba 40mm carburateurs schrick 268 spaghetti uitlaat +(eaton compressor)
Reply With Quote
  #4  
Old 01-10-2015, 06:36
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Goed om te weten dat het fysiek gezien in ieder geval makkelijk past

Nou schoten mij nog een paar vragen te binnen:
Hoe zit het met het brandstofsysteem? Ik heb gezien dat de AEA en de ABU monopoint injectie hebben, net als mijn AAV, betekent dat dat ik mijn eigen brandstofsysteem kan blijven gebruiken?

Hoe zijn de toerenteller en kilometerteller van mijn tellerbak werkend te krijgen met 1 van deze 1.6'jes?

Verdere info over de betrouwbaarheid en het elektronica gedeelte wordt nog steeds gewaardeerd

EDIT:
Omdat AEA en ABU maar in een korte periode gebouwd zijn, ben ik ook naar mulitpoint 1.6'jes aan het kijken (AEE), verschillen deze erg veel met de AEA en de ABU qua brandstofsysteem?
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92

Last edited by Jeroen64 : 01-10-2015 at 10:25.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-10-2015, 10:38
Quattro_38's Avatar
Quattro_38 Quattro_38 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 200
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64

Hoe zijn de toerenteller en kilometerteller van mijn tellerbak werkend te krijgen met 1 van deze 1.6'jes?



Met je eigen bak lijkt me dat snelheidssignaal niet zo'n probleem?
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00
Volkswagen T4 Westfalia Joker '98
Reply With Quote
  #6  
Old 01-10-2015, 12:07
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 20:02.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-10-2015, 12:08
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Goed om te weten dat het fysiek gezien in ieder geval makkelijk past

Nou schoten mij nog een paar vragen te binnen:
Hoe zit het met het brandstofsysteem? Ik heb gezien dat de AEA en de ABU monopoint injectie hebben, net als mijn AAV, betekent dat dat ik mijn eigen brandstofsysteem kan blijven gebruiken?

Hoe zijn de toerenteller en kilometerteller van mijn tellerbak werkend te krijgen met 1 van deze 1.6'jes?

Verdere info over de betrouwbaarheid en het elektronica gedeelte wordt nog steeds gewaardeerd

EDIT:
Omdat AEA en ABU maar in een korte periode gebouwd zijn, ben ik ook naar mulitpoint 1.6'jes aan het kijken (AEE), verschillen deze erg veel met de AEA en de ABU qua brandstofsysteem?

Golf 3 heeft ook de ABU, AEA en AEE gehad, en die zijn ruim te vinden.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-10-2015, 06:34
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Zaterdag mijn AAV weer aan de praat gekregen, was uiteraard iets simpels (bougie- en bobine kabels )

Gezien het me best simpel lijkt om een 1.6 in te bouwen, ga ik het waarschijnlijk alsnog doen, maar niet nu, eerst weer wat km's met de AAV



Quote:
Originally Posted by Etino
Golf 3 heeft ook de ABU, AEA en AEE gehad, en die zijn ruim te vinden.

Die zijn er inderdaad ongeveer in overvloed, bedankt voor de tip
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #9  
Old 08-03-2016, 13:50
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Even een upje voor deze thread

Na zo'n 10k km weer te hebben gereden met mijn AAV wil ik toch iets meer power

Ben nu ook aan het kijken voor AFH's. Dat het past en relatief makkelijk te doen is is me nu duidelijk. Maar ik lees wel eens horror verhalen over de 1.4 (16v's) dus vandaar opnieuw de vraag; hoe (on)betrouwbaar zijn deze blokken nou echt?
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #10  
Old 08-03-2016, 22:52
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

AFH zijn de meest betrouwbare type 1.4 16v blokken bij mijn weten. Ze zijn echter minder vaak verkocht en dus wat lastiger te vinden in Nederland.

Overigens, ook de 8v blokken hebben problemen met kantelende zuigers, vanaf de 1.4 versies al.
Zorg dat je altijd een motor hebt horen lopen voor je hem koopt, nog mooier is als je met de donor kan rijden.

Je zit uiteraard nog wel met het probleem dat je met de kabelboom best wat werk zal hebben. Zeker als je, zoals eerder gemeld, ook de 6n zekeringbak wilt gaan gebruiken (als daar ubethaupt al plek voor is trouwens) Maar de startblokkering zit ook in de ECU, dus je kunt niet zomaar alles omschroeven of spul van verschillende motoren gebruiken.
Ik heb me er zelf nog niet verder in verdiept. Maar het kost wel wat meer moeite dan je zou denken.

Aangezien je een 1992er hebt (je onderschrift) zou je er ook nog voor kunnen kiezen om op carburateurs te gaan rijden. Dan heb je geen last van het electronische. Je zult dan wel wat dingen moeten aanpassen, maar het is mogelijk eenvoudiger dan een compleet blok inc kabelboom en dergelijke te gaan liggen verkloten.
Daarbij heeft de AFH nog het voordeel dat een aantal een normale ontsteking hebben zoals bij je aav er ook op zit.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #11  
Old 09-03-2016, 08:23
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
AFH zijn de meest betrouwbare type 1.4 16v blokken bij mijn weten. Ze zijn echter minder vaak verkocht en dus wat lastiger te vinden in Nederland.
Kijk dat is goed om te horen.

Ik heb een complete donor op het oog; 96'er, zonder apk en met emissieproblemen, vooral bij nat weer (lijkt mij bobine/bougiekabel gerelateerd).
Als ik alles van deze donor over zou zetten en weg trim (in de kabelboom) wat ik niet gebruik/heb in mijn auto, zou het met het elektro gedeelte goed moeten komen toch?

CV carbs (of evt Weber) hou ik liever als laatste optie
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #12  
Old 09-03-2016, 19:39
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Kijk dat is goed om te horen.

Ik heb een complete donor op het oog; 96'er, zonder apk en met emissieproblemen, vooral bij nat weer (lijkt mij bobine/bougiekabel gerelateerd).
Als ik alles van deze donor over zou zetten en weg trim (in de kabelboom) wat ik niet gebruik/heb in mijn auto, zou het met het elektro gedeelte goed moeten komen toch?

CV carbs (of evt Weber) hou ik liever als laatste optie


Kan, indien je het contactslot inc transponder maar wel mee neemt. Bij bepaalde motoren is zelfs de tellerbak onderdeel van de startblokkering (geen idee of dat bij AFH ook het geval is, dat zou je moeten proberen, starten zonder tellerbak dus)

Beter en misschien makkelijker is de kabelboom niet strippen, maar enkel aanpassen zodat de rest van je 2f kabelboom er op aangesloten kan worden.

btw: ik stuur je even een pb omtrend je aav delen
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum