Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2004, 23:32
e46chipmunk e46chipmunk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1
Unhappy Distributieriem GTI 8v

Beste Iedereen,

Eventjes een vraagje...

Ik zit met het volgende... Afgelopen week kwam ik bij een GTI 8v MK2 uit 89. De auto lag al helemaal los en de oude distributieriem was al verwijderd van de auto... Nu heb ik naar mijn weten alles goed op tijd gezet..

1. Merk teken van het tandwiel bij nokas gelijk aan rand vd kleppendeksel
2. Ontsteking staat op tijd
3. Krukas merk teken staat ook bovenaan (inkeping).

Nu kwam ik er alleen achter dat de krukas 2 merktekens bevat (vaag!) één op 12 uur en 1 op 6 uur. Welke moet ik hebben? (ze zien er praktisch identiek uit; enige verschil is dat de ene chroom ingekerft is en de ander donker).

Verder loopt de auto nu wel netjes; niet instabiel, niet moeilijk, alles loopt netjes rond, alleen TIKT de auto nu opeens giga...

Nu had ik het idee dat het kon liggen aan het feit dat de krukas misschien niet op tijd zou staan; Maar ja moet ik deze dan een halve slag of een 1,5e slag draaien? Met andere woorden hoe kan ik zien welk merkteken ik gebruiken moet? Hoe moeten de kleppen staan? (wanneer je de kleppendeksel demonteert).

< en ja ik weet het vóór het verwijderen markeren, maar ja dat heb ik niet gedaan dus kon ik ook niet bij zijn... >

Alvast bedankt ik ben benieuwd hoe of wat.. als iemand trouwens een vraagbaak te koop heeft in de regio utrecht voor een GTI 8V uit 89 heb ik op zich ook wel interesse...

Groetend!

Alvin


Last edited by e46chipmunk : 22-09-2004 at 23:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2004, 10:52
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by e46chipmunk
Beste Iedereen,

Eventjes een vraagje...

Ik zit met het volgende... Afgelopen week kwam ik bij een GTI 8v MK2 uit 89. De auto lag al helemaal los en de oude distributieriem was al verwijderd van de auto... Nu heb ik naar mijn weten alles goed op tijd gezet..

1. Merk teken van het tandwiel bij nokas gelijk aan rand vd kleppendeksel
2. Ontsteking staat op tijd
3. Krukas merk teken staat ook bovenaan (inkeping).

Nu kwam ik er alleen achter dat de krukas 2 merktekens bevat (vaag!) één op 12 uur en 1 op 6 uur. Welke moet ik hebben? (ze zien er praktisch identiek uit; enige verschil is dat de ene chroom ingekerft is en de ander donker).

Verder loopt de auto nu wel netjes; niet instabiel, niet moeilijk, alles loopt netjes rond, alleen TIKT de auto nu opeens giga...

Nu had ik het idee dat het kon liggen aan het feit dat de krukas misschien niet op tijd zou staan; Maar ja moet ik deze dan een halve slag of een 1,5e slag draaien? Met andere woorden hoe kan ik zien welk merkteken ik gebruiken moet? Hoe moeten de kleppen staan? (wanneer je de kleppendeksel demonteert).

< en ja ik weet het vóór het verwijderen markeren, maar ja dat heb ik niet gedaan dus kon ik ook niet bij zijn... >

Alvast bedankt ik ben benieuwd hoe of wat.. als iemand trouwens een vraagbaak te koop heeft in de regio utrecht voor een GTI 8V uit 89 heb ik op zich ook wel interesse...

Groetend!

Alvin



Het juiste merkteken op het vliegwiel is het nulletje (0) en niet de strepen of blokjes. Merkteken op nokkenaswiel moet idd gelijk staan met rand kleppendeksel (wel aan de motorkant van het wiel kijken, aan de buitenkant staat ook een streepje, maar die moet juist recht omhoof wijzen). In het nokkenaswiel zit een spie, controleer of die niet afgebroken is waardoor het wiel kan draaien.

Succes.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum