Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-06-2018, 14:57
VW--Man VW--Man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 47
Default Interieur modernere auto's

Ik zie soms een interieur voorbij komen (vooral dashboard en stoelen) van een andere (modernere) auto in een MK1. Via de search kan ik alleen niet echt iets vinden wat er allemaal past.
Weten jullie toevallig wat linkjes naar topics waarin interieuren uit andere auto's gebruikt worden?

Volgens mij zag ik wel eens een Audi TT of Lupo dash voorbij komen in de golf.

Ik begrijp dat het niet plug&play is maar welke zouden allemaal (relatief eenvoudig) pas te maken zijn voor een Golf MK1?
- Audi A3 8L: Dash? Stoelen? Achterbank?
- Audi TT MK1: Dash? Stoelen? Achterbank?
- VW Lupo: Dash? Stoelen? Achterbank?
- VW Polo 6N/6N2: Dash? Stoelen? Achterbank?
- VW Polo 9N: Dash? Stoelen? Achterbank?
- VW Golf MK3: Dash? Stoelen? Achterbank?
- VW Golf MK4: Dash? Stoelen? Achterbank?
- VW Corrado: Dash? Stoelen? Achterbank?
- Seat Ibiza 6K: Dash? Stoelen? Achterbank?
- Seat Ibiza 6L: Dash? Stoelen? Achterbank?
- ...?
Reply With Quote
  #2  
Old 20-06-2018, 16:04
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Volgens mij was de posite van de kachelblazer een van de aandachtspunten.

Zo past een Golf 3 Dashboard volgens mij zonder veel poespas in een Golf 2, maar Golf 2 en Golf 1 hebben de blazers niet op eenzelfde positie.
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2018, 08:13
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Alle genoemde modellen moeten er diversen zaken aangepast worden aan het dashboard om het erin te krijgen. Dit varieert van inkorten, zagen, montagepunten, kachel, ventilatieslangen, elektra, etc..

Het resultaat wordt mede bepaald door jou kunnen en hoeveel tijd je erin wil stoppen. Ik heb veel projecten gezien (was vroeger redelijk populair om te doen). Veelal ziet het er leuk uit op de foto. Tot dat je in de auto zit en alle details in je opneemt wat er allemaal niet klopt. Daar stoor ik me dan weer aan.
Het tegenover gestelde is me ook een paar keer overkomen maar het kost dus veel tijd om het netjes te doen..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2018, 10:10
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik heb vroeger in een Golf 1 vanalles gezien..ik weet dat Golf 2 past ,Polo 6N past Corrado past ,BMW e30 Past (heel goed zelfs)..maar dan houd het ver op denk ik..
komt nog iets anders bij kijken..wat Yuli ook zegt..
hoe ver wil je daar in gaan..meerder autos gezien waar het op een show er mooi uitzag..
maar
1..de kachel en ventilatie deed het niet of nauwelijks
2 ..de klokken deden het niet..
3..soms halfvast erin geklemd of een gruwelijke naad bij de voorruit..

eigenlijk weet ik maar van een handvol auto's waarvan zo'n conversie echt goed functioneerde..en die gebruikten bijna zowat de gehele kabelbomen van de donor..
paar engelse jongens reden in de jaren 90 met BMW e30 dashboarden ,volledig functioneel met Golf tellers en schakelaar bedrading omgesoldeerd zodat het origineel leek .enkel stand 4 van de aanjager was dood ,omdat een Golf er maar 3 had..
was wel een 'daunting task' volgens hun toen..
het ligt eraan wat je zelf kunt en hoever je wilt gaan..
heb ook duitsers gezien met Digifiz tellers in een Golf 1..das iets minder moeilijk..
Reply With Quote
  #5  
Old 21-06-2018, 21:52
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Ik heb een polo 6n2 dashboard in mijn mk1 r32
Alles past perfect kachel werkt klok alles werkt zoals origineel.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-06-2018, 12:19
VW--Man VW--Man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 47
Default

Oké interessant. 6N2 ziet er wel leuk uit. Ik las ook dat er een verschil is in breedte tussen een polo station en normaal. Station is minder breed?
En Ibiza 6K(2) (en 6L?) zijn plug&play in een polo 6N(2)? Dus ook in een Golf MK1?

Ik kwam in m'n zoektocht naar interieur trouwens ook vaak een alfa 147 interieur tegen. Mooi en goedkoop! Maar ik kan niets vinden of iemand dit ooit geprobeerd heeft. Lijkt me dat dit niet zomaar zal passen maar ben wel benieuwd of iemand dit ooit geprobeerd heeft en wat de problemen waren.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-06-2018, 21:38
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Mag ik een vraag stellen, gewoon uit interesse? Waarom een modern interieur in een oude auto. Als je graag de moderne styling ziet, waarom dan geen moderne auto?
Vraag het me gewoon af wat je aanzet tot het willen van een modern interieur terwijl je wel een oude auto hebt. Meestal betekent dat laatste juist dat je die auto's mooi vindt
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #8  
Old 24-06-2018, 23:40
VW--Man VW--Man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 47
Default

Uiteraard, vragen mag altijd. Ik vind vooral de buitenkant van de golf mooi. Interieur vond ik altijd gewoon oké, niks mis mee. Mijn golf was ook helemaal origineel. Maar nu wil ik een golf 1 kopen om er een 20VT in te leggen. Het originele is er dan vanaf, daarom wil ik als ik toch voor niet origineel ga, kijken wat ik allemaal kan aanpassen. Ik was in eerste instantie op zoek naar betere stoelen maar kwam toen ook allerlei mk1's tegen met een ander dashboard.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-06-2018, 09:41
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ik weet niet hoe het in een Golf 1 is, maar voor een Polo 2F G40 was de beste mod - Corrado stoelen. Want eerst kon je er niet in zitten, en met de Corrado stoelen wel.
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #10  
Old 26-06-2018, 19:37
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik ben ooit voornemens geweest om in mijn 'toeters en bellen' 83er GTI een BMW e30 dasboard te proppen..
had er zelfs al 1 liggen..,maar heb toen in '97 met 2 engelse jongens op de Baarlo meeting onder het genot van een kilo barbeque vlees en een sloot bier doorgenomen
wat het inhield om dat 'even' te verwezelijken..
en mezelf kennende toen..moest er dat in komen te zitten ofdat dat in Wolfsburg erin gezet was op de productielijn..
toch maar vanaf gezien..
was al blij met een werkend MFA en verbruiksmeter..dat was bij de meesten allang kaduuk..
heb toen alle meters in het dash beplakt met witte folie..en de asbak vervangen door 3 vdo instrumenten..alswel ook de 3 vdo's in de console in het wit..
het was jaren 90 ..dat was helemaal de shit toen..en was ook wel apart

dus zint eer ge begint..
Reply With Quote
  #11  
Old 12-08-2018, 13:54
VW--Man VW--Man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 47
Default

Een 6N2 past dus relatief makkelijk met alles werkend?
Als ik een 20vt of TDI wil plaatsen en ik gebruik het 6N2 dash, hoef je dan het kabelboom niet te fuseren (20vt/TDI + originele mk1 kabelboom) en kan je gewoon de originele kabelboom gebruiken die bij de motor hoort? (enkel de kabels uitdunnen met wat niet nodig is)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum