Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2012, 21:49
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default Help!!! Syncrobak Aanpassen

Beste leden.
ik zit met een probleem en heb hulp nodig. Er zijn vast jongens die dit eerder gedaan hebben en mij erbij kunnen helpen. Alle kleine beetjes helpen.

Ik heb een Syncrobak 02A van een G60 1.8 deze komt af van een passat 35i.
Het is de bedoeling dat deze aan een 1.9 TDI komt. De TDI wat meer pk, ongeveer 150. Dit kan de bak wel aan, maar ik wil graag de G60 bak langer maken, dus de vijf veranderen. Ik heb begrepen dat de vijf van een T4 het sterkst is. Nu heb ik tips nodig welke vijf ik het beste kan nemen, het langst is en daarnaast iemand die mij erbij kan helpen met het monteren.

Ik lees graag jullie tips en ervaringen hierover.

Gr Jim
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2012, 21:52
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default Syncro Bak

van: REDSYNCRO
ik heb in mijn jetta syncro ook een 1.9 tdi liggen afn gechipt en heb de eind overbrenging van een 4 T bak er in gezet maar in z'n 5 gaat ie nog steeds het rooie gebied in , ben zelf ook nog aan het kijken naar een andere bak zit te denken aan een bak van een seat leon 4 motion tdi Rene

Last edited by storm : 30-03-2012 at 21:54.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2012, 21:53
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default syncro bak

van: TURBO-VARIANT

@storm; kun je niet beter een Syncro dieselbak zoeken? Als je een lange 5 in de benzinebak duwt, zal je waarschijnlijk een behoorlijk verschil krijgen tussen 4 en 5. Daarnaast zullen 1,2,3,4 erg kort zijn denk ik. (al weet ik de overbrengingen van de G60 Syncro bak van een Passat niet) Kunt wellicht ook de internals van de tdi bak in het huis van de Syncrobak zetten. @Redsyncro; bedoel je een 4t bak of een t4 bak? 4T is namelijk gewoon een Golf 2 bakje (020type) Je kan overwegen een TDI bak in te bouwen dan, van Golf 3 bijvoorbeeld. Als je de juiste bakcode neemt heb je een langere bak dan de 4T. __________________
Reply With Quote
  #4  
Old 30-03-2012, 22:06
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Rene, maar reed jij verder niet met een andere bak, of heb je gewoon de 020 bak erin gehouden? Ik neem nu juist een 02A bak van een G60, reden dat deze de pk's ook aan kan wat ik wil kunnen halen ( ongeveer 140/150) De bak kan het wel aan, alleen de 5 moet bij mij langer.
Reed jij niet 200km/u en dan kwam hij op 4500/5000 toeren? Heb je de aanpassing zelf gedaan?

Gr Jim

Turbo-variant, de reden dat ik voor de G60 kies, is omdat ik tot de 4 kort op elkaar wil schakelen en dat met een dieselkoppel, denk vooral aan binnen de stad, toeren doe ik toch in zijn vijf en wil daarom met 200km/u als het ooit nodig is op de Duitse baan niet in het rood komen. De goedkoopste aanpassing is dan een lange vijf nemen, kan ook wel van een tdi bak alleen nu lees ik van Rene dat hij niet ver komt met de vijf van de T4 (transporter) dus niet de 4T (versnellingsbak).

Als ik wat geld heb gespaard, dat kan lang duren met mijn project nu, dan wil ik voor de 2.0 syncrobak van de passat 35i. Volgens Dutchbuild is dat een betaalbare optie die het lang houdt.
Hoop graag anderen hierover te horen.

Gr
Jim
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2012, 08:25
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Weet niet of je er wat aan hebt maar op mp staan nog enkele syncro delen te koop, misschien heb je er wat aan:

http://link.marktplaats.nl/532577984
Reply With Quote
  #6  
Old 31-03-2012, 09:32
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Een 5e gangpaar van een T4 bak (weet de bakcode even niet) is echt wel heel erg lang hoor. Geloof dat dit een 0.68 is, daar haal je wel een leuke eindsnelheid mee in combinatie met de eindoverbrenging van de gemiddelde TDI bak. Ik gok erop dat rene een 4T bedoeld, want zelfs een CYP of ASD doet het al leuk, en die zijn weer een stuk korter dan de Transporter set.

G60 Syncro en 2.0 syncro zijn naar mijn weten hetzelfde, op eventueel de overbrenging na dan.
Denk wel dat het kort wordt hoor, een benzinebak met alleen een lange 5. Rijd zelf ook een MK2 TDI met het vermogen dat jij wilt, met momenteel nog een standaard CYP, maar dat sleurt rap door de versnellingen heen... Nu kan een Syncro dat waarschijnlijk beter hebben, ik heb helaas maar een voorwielaandrijver.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2012, 18:29
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default syncro bak

ik heb in de orginele bak van de syncro enkel de eindoverbrenging van een golf /jetta 2 diesel bak 4T over gezet en heb dit zelf gedaan, maar ben zelf ook aan het kijken of er nog andere bakken zijn met een andere overbrenging , op ebay.de staat een bak te koop van een golf 3 syncro met code ctt kpl misschien ga ik hier voor

Rene
Reply With Quote
  #8  
Old 01-04-2012, 00:21
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Weet niet of je er wat aan hebt maar op mp staan nog enkele syncro delen te koop, misschien heb je er wat aan:

http://link.marktplaats.nl/532577984


Hey Dokter, thanks ik heb dat inderdaad gezien. Niets tussen voor mij.

Quote:
Een 5e gangpaar van een T4 bak (weet de bakcode even niet) is echt wel heel erg lang hoor. Geloof dat dit een 0.68 is, daar haal je wel een leuke eindsnelheid mee in combinatie met de eindoverbrenging van de gemiddelde TDI bak. Ik gok erop dat rene een 4T bedoeld, want zelfs een CYP of ASD doet het al leuk, en die zijn weer een stuk korter dan de Transporter set. G60 Syncro en 2.0 syncro zijn naar mijn weten hetzelfde, op eventueel de overbrenging na dan. Denk wel dat het kort wordt hoor, een benzinebak met alleen een lange 5. Rijd zelf ook een MK2 TDI met het vermogen dat jij wilt, met momenteel nog een standaard CYP, maar dat sleurt rap door de versnellingen heen... Nu kan een Syncro dat waarschijnlijk beter hebben, ik heb helaas maar een voorwielaandrijver.


Ik denk dat ik dan voor de transporter set moet kijken, ben wel benieuwd of het past in een 02a bak. Zou eigenlijk wel moeten toch? Ik vraag me zelf ook af wat het verschil is tussen de 02A 1.8 G60 syncro en de 02A 2.0 syncro? Misschien nog eens met Wilco bellen.

Quote:
ik heb in de orginele bak van de syncro enkel de eindoverbrenging van een golf /jetta 2 diesel bak 4T over gezet en heb dit zelf gedaan, maar ben zelf ook aan het kijken of er nog andere bakken zijn met een andere overbrenging , op ebay.de staat een bak te koop van een golf 3 syncro met code ctt kpl misschien ga ik hier voor


Hoi Rene, ik heb nog wel een 020 bak GTD, dan kan ik die eindoverbrengin daarvan pakken en in de syncro 020 stoppen. Is het veel werk, heb jij daar de gereedschap voor dat we dat samen kunnen doen?


Gr jim
Reply With Quote
  #9  
Old 01-04-2012, 13:21
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default syncro bak

dat zou je kunnen doen je heb er geen speciaal gereedschap voor nodig alleen een boormachine om de klinknagels los te boren en een bouten set om het tandwiel weer vast te zetten dit kan je bij de dealer kopen en ik weet niet waar je woont anders zou je een keer met mijn auto mee moeten rijden dan weet je hoe dat rijdt

Rene
Reply With Quote
  #10  
Old 01-04-2012, 13:28
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Je zou Stef van den Boogaardt even kunnen vragen , die is daar heel erg in thuis met versnellingsbakken aanpassen/reviseren.
Je kan hem vinden op het corrado-forum onder de naam Opaf.

Succes
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #11  
Old 01-04-2012, 15:16
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

@Jim wat is je bak code?
Reply With Quote
  #12  
Old 07-04-2012, 22:53
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Ben ik weer heren, heeft even geduurd. Moest opzoek naar de bakcode,
de bakcode is:

2 AWR 04109

Kun we hier iets mee?

Gr jim
Reply With Quote
  #13  
Old 08-04-2012, 10:31
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

@Jim:Je bak heeft een 3.9 eind overbrenging,en best wel mooie overbrengings verhoudingen van 2e tot 4e versnelling je kunt meerdere types 5e versnellings tandwielen plaatsen.
Ik weet alleen niet of je ongestraft je eind overbrenging kunt veranderen IVM het voorste en achterste differentieel.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-04-2012, 16:05
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default eindoverbrenging

Quote:
Originally Posted by Mtdi
@Jim:Je bak heeft een 3.9 eind overbrenging,en best wel mooie overbrengings verhoudingen van 2e tot 4e versnelling je kunt meerdere types 5e versnellings tandwielen plaatsen.
Ik weet alleen niet of je ongestraft je eind overbrenging kunt veranderen IVM het voorste en achterste differentieel.



Oke thanks, het is wel moeilijk inderdaad met de overbrenging. Maar de achterdiff van de 35i syncro is volgens mij hetzelfde als die van een golf syncro. Ik hoop daar niet veel problemen mee te krijgen.

Heb je misschien een tip welke 5' tandwiel ik kan gebruiken?
En weetje misschien wel snelheid ik zal rijden in zijn 5 met de huidige bak bij 3000 toeren met 195/50/16 ?

Ik hoor het graag.

Gr Jim
Reply With Quote
  #15  
Old 08-04-2012, 22:12
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Wat bij je bak hoort moet je erbij hebben,als je achterste differentieel langer is als je voorste worden je wielen meegesleept IPV dat ze tractie bieden.
Er zijn wel degelijk verschillende differentieëlen ook al lijken ze vel op elkaar.
Wat je snelheid betreft,als je in de 5 rijd met 3000 toeren rij je110 met de huidige bak.
Met een zwaardere 5 word het 121 km.
Met de allerzwaarste 5 word het 130 km
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum