Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-05-2017, 01:06
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default Vraag over complicaties bij carb ombouw

Na een periode sparen wil ik nu een 1.8 16v KR op motorfiets carbs in mijn golf 1 leggen door middel van een kit via dubdetail/carbonne. Om me voor te bereiden heb ik al veel gelezen over een soortgelijke ombouw, maar heb toch nog een paar vragen. Veel dingen kan ik niet specifiek over deze motor vinden, dus ik hoop dat jullie antwoorden hebben:

- Aangezien de inlaat aan de voorkant zit is de vacuumlijn vanaf 1 van de runners naar de rembekrachtiger langer dan bij een smallblock motor. Is dit problematisch. Is een vacuumpomp gebruiken ook mogelijk/wenselijk?
- Als je andere fora bekijkt worden wel eens vacuumslangen van elke runner naar een klein plenum geleid om pulsen te voorkomen. Is dit eventueel bedoeld voor ontsteking vervroeging? Zo ja, hoe krijg je dan ook nog eens vacuum bij je rembekrachtiger? dit lijkt me geen en/en aangelegenheid?
- Laat je de motor compleet zonder vervroeging lopen op x graden voorontsteking of is hier een andere manier voor? (megajolt/msd/etc. geen optie, want ondanks sparen niet rijk).
- Als mijn motorsteunen worden omgelast van de smallblock naar de bigblock positie op het chassis, moet ik dan de KR motorsteunen gebruiken of die van een bigblock golf 1?
- Is een KR op motor carbs goed lopend te krijgen voor langere tijd? Af en toe even pielen zoals ik nu met dat verdomde pierburg geval ook doe vind ik geen issue, maar ik heb weinig zin om elke 50 kilometer alles weer af te stellen. Ik lees veel verhalen van mensen met een mening, maar als ik dan verder kijk hebben de meeste niet zon projectauto en regelmatig er niet eens mee gereden. Ik ben benieuwd naar echte verhalen uit de omgeving.

Veel vragen, veel om te leren. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-05-2017, 09:51
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Wat mij betreft kan deze weer dicht. Ik liep gisteren tegen een 20vt aan en heb deze aangeschaft.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum