Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 27-04-2016, 16:02
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Maandagavond ben ik de gehele avond bezig geweest om de Corrado aan de praat te krijgen nadat hij eerder wat begon te stottereren, niets hielp. Gisteren zat ik wat te dagdromen en opeens begon ik me iets af te vragen. Het zou toch niet?
Vanochtend een jerrycan gepakt en deze bij de pomp gevuld met verse 98.
Lang verhaal in het kort, hij starte bij de eerste draai aan de sleutel en ik ben zelf even in een hoekje gaan zitten om me te schamen
Het ergste van dit alles, ik snap nu ook waarom ik maandag m'n benzinedruk sensor niet gecalibreerd kreeg hahaha

Last edited by Extremy : 27-04-2016 at 16:05.
Reply With Quote
  #162  
Old 27-04-2016, 16:41
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Talking

Mooie grap, je suf denken wat er aan de hand is en dan erachter komen dat je zelf suf bent.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #163  
Old 27-04-2016, 17:37
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Precies dat ja hahaha
Reply With Quote
  #164  
Old 27-04-2016, 18:29
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

haha zoiets sufs maakt iedereen wel eens mee denk ik..

ik kan me nog zo goed herrineren dat ik de bobine 180 graden gedraaid had
dus de aansluitingen zaten gespiegeld van elkaar zo ook dus die 2 draden

heeft me best wat uurtjes gekost en toen ik er achter kwam starte die direct
gelukkig was het maar iets kleins!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #165  
Old 20-05-2016, 12:25
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Kleine update maar wel weer een hoop vooral tijdrovende klusjes gedaan.
Ik heb de stuurbekrachtiging verwijderd door de in en uitlaat op het stuurhuis met elkaar te verbinden. Hiervoor heb je twee o-ring adapters nodig in de maten M16x1,5 en M18x1,5 plus uiteraard wat AN koppelingen (deze had ik gelukkig nog zat liggen).










Ik heb de remdrukregelaar netjes in het dashboard gemonteerd (op dezelfde plek maar nu degelijk met een stevig beugeltje).

Er is een andere MAP sensor onderweg, daar de huidige 5 bar niet lekker overweg kan met mijn ECU. De ecu krijgt nu de door Link aangeraden 3 bar GM MAP sensor en de huidige 5 bar MAP sensor gaat de Zeitronix van info voorzien.

Omdat m'n voorbanden aanlopen als een malle, heb ik vanochtend twee andere voorbanden besteld (ook Federal 595 RS R). De 215-45-17 worden vervangen door 215-40-17.
De 215-45 banden gooi ik er dan achter op, zodat ik ook daar net wat meer ruimte heb. Achter heb ik nu nog 225-45-17 en doordat ik van de week 5mm bredere adapters heb gemonteerd, om de remmen wat meer lucht te geven, kan ik hier nu wel wat ruimte gebruiken.

Verder de bedrading wat netter gemaakt, veel interieur delen terug gemonteerd en de koppeling en remmen nogmaals goed ontlucht. Hiervoor heb ik overigens de meest beschamende aankoop ooit gedaan, maar de tering wat werkte dat goed




Zodra de spulletjes binnen zijn, volgen er uiteraard meer foto`s.

Last edited by Extremy : 09-03-2020 at 12:27.
Reply With Quote
  #166  
Old 20-05-2016, 13:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Slim tooltje inderdaad zo die spuit!
Reply With Quote
  #167  
Old 20-05-2016, 19:38
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

dat is wel een handige inderdaad! benieuwd naar de nieuwe bandjes
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #168  
Old 16-06-2016, 06:31
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Tijd voor een update, er is immers best weer wat gedaan
Zo heb ik de adapters (alleen voor) omgebouwd naar studs. Stuk sterker zo en geeft me een iets veiliger gevoel, want wat is dat aluminium zacht
De studs zijn uit luchtvaart gecertificeerd HD staal, niet gedraaid, maar met gesmede kop voor maximale sterkte. De tapeinden zijn voorzien van splines voor strakke bevestiging en centrering.

Ik heb wat plaatjes geschoten van de verschillende stappen.

De huidige M14 gaten uitgeboord met een kolomboor (14,5 mm).






Met een freesje aan de achterkant uitsparingen gefreesd voor de kop zodat deze gelijk komt te liggen met de adapter (ik geef toe, dit had netter gekund) en vervolgens de tapeinden met wat loctite erin geperst.










Vorige week ook nog een kuipstoeltje, voor erg weinig, weten te scoren en deze gelijk voorzien van nieuwe bekleding. De adapters komen volgende week binnen dus een plaatje van de stoel in de auto volgt nog.










Momenteel wacht ik op nieuwe boutjes voor de wielkuipen en airducts naar de remmen zodat ik deze netjes op alle punten kan vastzetten. Bij inspectie bleken er nog 3 van de ongeveer 8 boutjes in te zitten. Uiteraard ook de boel gelijk even helemaal schoongemaakt.

Verder heb ik een probleem met de brandstofdruk. Deze zakt zeer snel na het uitzetten van de motor waardoor starten wat lastiger is. Ik heb hierom de injectoren eruit gehaald, deze zijn droog, de leidingen en koppelingen nogmaals nagelopen, ook deze blijven droog. Ik heb de FPR retour afgedopt, dit gaf geen verschil dus die is ook goed. Wat dan overblijft is de checkvalve op de 044 pomp. Deze heb ik teruggestuurd naar Bar-Tek en zij gaan deze nu testen.

Ook ben ik de bedrading onder het dashboard netjes aan het maken en wacht ik nog op een stukje slang voor de olie/watercooler delete, waarna ik de nieuwe oliekoeler met thermostaat kan monteren. Deze komt overigens op de plek waar normaal de standaard intercooler zit bij een Corrado.
Uiteraard zal ik plaatjes schieten van de werkzaamheden .

De nieuwe banden zitter er trouwens ook onder. Nu heb ik rondom Federal 595 RS-R, voor in de maar 215-40-17 en achter 215-45-17. Alles loopt nu vrij en ik ben dan ook helemaal blij.
Zodra de wagen weer op z`n wielen staat, zal ik ook hiervan nog even een plaatje schieten.

Last edited by Extremy : 09-03-2020 at 12:33.
Reply With Quote
  #169  
Old 16-06-2016, 08:42
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Netjes gedaan met die studs in de adapters! Waar heb je die studs en moeren besteld?
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
  #170  
Old 16-06-2016, 09:01
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Thanks! Deze komen van hotrod in Doesburg. Ik moet nog even informeren of ze ook in langere lengtes leverbaar zijn zodat ik ze achter (die adapters zijn dikker) ook kan ombouwen.

Last edited by Extremy : 16-06-2016 at 09:05.
Reply With Quote
  #171  
Old 16-06-2016, 11:51
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Als ze langere lengtes kunnen leveren, dan zou ik dat ook graag ff van je horen!
Deze lijken me degelijk obv de beschrijving die Hotrod erbij geeft, ben tot nu toe eigenlijk alleen maar van schijnbaar mindere kwaliteit tegengekomen...
Reply With Quote
  #172  
Old 16-06-2016, 16:43
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

mooie update's weer! adapters met struts ook super!
heb bij mij ook bewust gekozen voor adapters met struts juist om die reden van een wat veiliger gevoel
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #173  
Old 17-06-2016, 12:07
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Sturts zijn ook nog eens veel makkelijker om velgen te monteren, staat ook nog op mijn to do lijst. Werkt dat echt die spuit om je remmen te ontluchten? Dat is pas een handig, dan heb je niemand nodig die op de rem moet pompen.
Mooie werken !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #174  
Old 17-06-2016, 14:30
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Het werkt in principe hetzelfde als een vacuüm ontluchter. Al werkt een vacuüm ontluchter met zo'n handpompje uiteraard wel nog makkelijker. De spuit had ik eigenlijk alleen aangeschaft om mijn koppeling te ontluchten. Spuit vullen met remolie, de slang op het onderste nippel van de hulpcilinder zetten en je duwt alle lucht er zo via je reservoir uit. Na twee keer was de koppeling weer keihard.
Reply With Quote
  #175  
Old 17-06-2016, 15:35
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Quote:
Originally Posted by Extremy
Het werkt in principe hetzelfde als een vacuüm ontluchter. Al werkt een vacuüm ontluchter met zo'n handpompje uiteraard wel nog makkelijker. De spuit had ik eigenlijk alleen aangeschaft om mijn koppeling te ontluchten. Spuit vullen met remolie, de slang op het onderste nippel van de hulpcilinder zetten en je duwt alle lucht er zo via je reservoir uit. Na twee keer was de koppeling weer keihard.

Slim! ga ik ook proberen
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #176  
Old 17-06-2016, 15:36
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Kijk dat is nou is een mooie tip. Ik kan me nog goed herrineren dat ik 2 uur bezig ben geweest om via het pedaal de koppeling te ontluchten en met twee man.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #177  
Old 23-09-2016, 18:10
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

And so it begins 😄






Last edited by Extremy : 09-03-2020 at 12:35.
Reply With Quote
  #178  
Old 23-09-2016, 22:57
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Stap je af van het oude management??

EMU is wel een mooi systeempje voor niet te vele geld!
Reply With Quote
  #179  
Old 24-09-2016, 09:55
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Yep, de Link is verkocht. Ik wilde eigenlijk voor de nieuwe Link G4+ gaan, maar voor het geld en de belachelijk veel opties die de EMU heeft, kon ik de EMU niet laten liggen.
De link was best ok, maar heel erg basic. Het product was dan ook al minimaal 15 jaar oud en dat merkte je vooral qua injector en start instellingen. Daarnaast wil ik ook graag E85 in de toekomst en dat kan nu mooi :-)
M`n kabelboom heb ik begin dit jaar opnieuw gemaakt maar ga ik toch ook weer over doen. Voorheen kwamen veel sensoren binnen op de Zeitronix, deze gaan nu allemaal rechtstreeks naar de EMU.
De Zeitronix staat dan ook te koop inclusief display en nieuwe BOSCH sensor ;-)
Reply With Quote
  #180  
Old 24-09-2016, 11:51
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Extremy
Yep, de Link is verkocht. Ik wilde eigenlijk voor de nieuwe Link G4+ gaan, maar voor het geld en de belachelijk veel opties die de EMU heeft, kon ik de EMU niet laten liggen.
De link was best ok, maar heel erg basic. Het product was dan ook al minimaal 15 jaar oud en dat merkte je vooral qua injector en start instellingen. Daarnaast wil ik ook graag E85 in de toekomst en dat kan nu mooi :-)
M`n kabelboom heb ik begin dit jaar opnieuw gemaakt maar ga ik toch ook weer over doen. Voorheen kwamen veel sensoren binnen op de Zeitronix, deze gaan nu allemaal rechtstreeks naar de EMU.
De Zeitronix staat dan ook te koop inclusief display en nieuwe BOSCH sensor ;-)



Let wel op E85 wordt steeds slechter verkrijgbaar.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum