Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-03-2017, 23:27
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default Barst in rubber antenne

Ik heb onlangs gemerkt dat de rubber die onder de voet van mijn antenne zit gebarsten is door ouderdom. Het is natuurlijk de bedoeling dat ik de rubber vernieuw op termijn maar ik vraag mij af of er nu water in het dak kan lopen? Ik vermoed dat de rubber al een tijd gebarsten is en ik zie nergens watervlekken op de dakhemel maar voor de zekerheid vraag ik het liever.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-03-2017, 23:32
DenJenMel DenJenMel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 189
Default

Tenzij je rubber totaal vergaan is valt het wel mee, zal niet snel water onderdoor lopen als de moer goed aangedraait zit.
Rubbersetje is maar een paar euro bij de dealer en is makkelijk zelf te vervangen, staat als het goed is ergens een how-to met foto's

Quote:
Beste mensen,
Iedereen heeft het vast wel is gezien een uitgedroogd rubber van de antenne. Die van mij was er ook zo aan toe dus dacht ik deze maar is te vervangen.

Benodigdheden:
- 1x 3B0 051 751 (kosten 6euro incl btw)
- steeksleutel 22
- geduld
- en eventueel een extra paar handen of schilders tape

We beginnen met het openen van de achterklep :lol: Vervolgens halen we het kapje weg bij je hemel dit doen we door eerst het afsluitrubber van de klep een stukje los te trekken. Vervolgens trek je rustig aan het kapje en "klikt" deze los

Nu zou je tussen het dak en de hemel moeten kunnen kijken en de moer waar de antenne mee vast zit kunnen zien
Door middel van steek sleutel 22 zou je hem iets los kunnen draaien en dan met je hand verder los draaien.
Oude rubber verwijderen en nieuwe rubber vanaf boven af er drukken is een beetje pielen maar zou moeten gaan. Nu we het nieuwe rubber hebben geplaatst kan alles weer terug gezet worden in omgedraaide volgorde.
De moer is het vervelend er zit een uitsparing in het stukje schroefdraad aan de antenne waar de kabel door heen loopt hier moet het haakje van de moer geplaatst worden het is wat lastig terug draaien maar als iemand zorgt dat de antenne naar beneden blijft of met tape dan moet het lukken.


Met deze beschrijving heb ik hem destijds bij mijn 6N2tjes vervangen
__________________
Daily: '91 Golf MkII 1.8 8v
Former VW's: '88 Golf MkII 1.3, '88 Golf MkII 1.8 GTI, '89 Golf MkII G60, '00 Golf MkIV 1.8, '99 Lupo 1,4, '03 Lupo 1.4, '99 Polo 6N2 1.4 16v, '00 Polo 6N2 1.9 SDI

Last edited by DenJenMel : 07-03-2017 at 23:39.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-03-2017, 01:30
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Heb twee jaar rondgereden met een passat waar geen rubber meer onder zat, was er gewoon tussenuit gevlogen op de snelweg of zo. Nooit een druppel water gehad!
Mijn huidige passat heeft ook een beschadigde rubber, heb het rubbertje liggen moet het er enkel nog eens op steken. Ook hier geen lekkend dak!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 08-03-2017, 13:38
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by DenJenMel
Tenzij je rubber totaal vergaan is valt het wel mee, zal niet snel water onderdoor lopen als de moer goed aangedraait zit.
Rubbersetje is maar een paar euro bij de dealer en is makkelijk zelf te vervangen, staat als het goed is ergens een how-to met foto's



Met deze beschrijving heb ik hem destijds bij mijn 6N2tjes vervangen



Top! Hier kan ik mee aan de slag en het is geruststellend dat er, normaal gezien, geen water in het dak kan lopen

Bedankt voor de how to en de hulp!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-03-2017, 13:42
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Heb twee jaar rondgereden met een passat waar geen rubber meer onder zat, was er gewoon tussenuit gevlogen op de snelweg of zo. Nooit een druppel water gehad!
Mijn huidige passat heeft ook een beschadigde rubber, heb het rubbertje liggen moet het er enkel nog eens op steken. Ook hier geen lekkend dak!



Haha, dat stelt mij gerust dat je al 2x een beschadigde rubber hebt gehad maar geen water inloop. Met de regen hier in België zat ik er wel wat met in.... Maar goed zal dan maar eens kijken om een rubbertje te bestellen en voorlopig rij ik dan met een gerust hart nog wat rond

Bedankt!
Reply With Quote
  #6  
Old 08-03-2017, 17:13
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Typisch. Bij mij is die ook al een tijdje verdwenen maar ook hier nog geen lekkage gehad.
Vermoedelijk is het alleen de rand die verdwijnt, terwijl het deel onder het voetje zelf gewoon blijft zitten en dus water tegen kan blijven houden.

Het is echter geen garantie dat het lekvrij zal blijven.

Betekend dat ik binnenkort ook maar eens aan de klus ga.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #7  
Old 08-03-2017, 21:53
PaulusB's Avatar
PaulusB PaulusB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 137
Default

Reply With Quote
  #8  
Old 09-03-2017, 00:07
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Typisch. Bij mij is die ook al een tijdje verdwenen maar ook hier nog geen lekkage gehad.
Vermoedelijk is het alleen de rand die verdwijnt, terwijl het deel onder het voetje zelf gewoon blijft zitten en dus water tegen kan blijven houden.

Het is echter geen garantie dat het lekvrij zal blijven.

Betekend dat ik binnenkort ook maar eens aan de klus ga.


Inderdaad, lijkt een veel voorkomend probleem te zijn blijkbaar... Ik vermoed ook dat er op termijn wel water kan doorsijpelen dus ga ik het zeker en vast herstellen. De rubber kost de wereld niet en het is wel goed zelf te doen precies
Reply With Quote
  #9  
Old 09-03-2017, 00:09
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by PaulusB



Top! Super handig met da filmpje!

Bedankt
Reply With Quote
  #10  
Old 10-03-2017, 12:01
PaulusB's Avatar
PaulusB PaulusB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 137
Default

Graag gedaan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum