Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-04-2008, 16:20
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Hoe kan ik vinden welke uitvoering het is? staat dat ook op een code?

Ik zag dat de uitvoering heel erg overeenkomt met de GL die ik had. Van binnen vrijwel het zelfde. Alleen is de stof de stoelen iets anders, ook lichter buin dan ik had.

Doppel-wobber zegt bij 805: 4-bak. Terwijl de bakcode FF een 5-bak is.

Last edited by Soumensch : 02-04-2008 at 16:24.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-04-2008, 16:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Hoe kan ik vinden welke uitvoering het is? staat dat ook op een code?


Mail daarvoor eens het chassisnummer met je vraag (in het duits of engels)naar volgend e-mailadres: history@volkswagen.de (is de afdeling historische voertuigen bij VW).

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Doppel-wobber zegt bij 805: 4-bak. Terwijl de bakcode FF een 5-bak is.


FF is idd. een 5-bak.

Edit: bij Doppelwobber staat ook dat het een 5 bak is...
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 02-04-2008 at 17:43.
Reply With Quote
  #23  
Old 03-04-2008, 09:32
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Kwam er achter dat de voorbereiding voor de koplampsproeiers er al zit. Is dus waarschijnlijk een nieuwe voor bumper opgekomen. Zal dus wel eens een GL kunnen zijn.
Reply With Quote
  #24  
Old 19-09-2008, 19:45
nico_golf_gtd nico_golf_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 30
Default

Bij mijn golf 1 GTD staat op het kenteken golf GT diesel turbo 51 kw
Reply With Quote
  #25  
Old 19-09-2008, 20:55
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

De golf 1 turbodiesels zijn in verschillende uitvoeringen geleverd, de informatie op doppelwobber is absoluut niet compleet op dit gebied.
Ik heb zelf ook een GL gehad in turbodiesel uitvoering.
De meeste (G)TD's zijn uitgevoerd met een analoge klok, dubbele grille en koplampsproeiers. Ook de deurpanelen met opbergvakjes en het volledig chroompakket is vaak voorkomend. Ik heb er overigens nog geen enkele gezien met origineel een GTI interieur erin (wat volgens doppelwobber standaard is).
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #26  
Old 20-09-2008, 11:19
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Wat betreft de benaming van de RDW: ik heb zelf een originele GX maar die staat bij de RDW geregistreerd als Golf CL 51 kW.
En wat jouw interieur betredt: dat kan best origineel zijn. Post er anders eens wat foto's van, ik ben benieuwd naar de tellerunit en de vorm van de stoelen en de kleur en samenstelling van de opbergvakjes in de deurpanelen.
Reply With Quote
  #27  
Old 20-09-2008, 12:15
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

CL was de basis van de GX, hoewel men dat niet zou zeggen met dat GL dash, sportstoelen + luxe bekleding.

Daarom denk ik dat 'n GX als CL geregistreerd staat, net zoals 'n GTS bij de RDW als C geregistreerd staat, check maar 'ns na, heb ik al bij verschillende GTS 'en gedaan ;-)
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #28  
Old 21-09-2008, 12:09
nico_golf_gtd nico_golf_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 30
Default

bij mijn golf 1 GTD is een anologe klok chromen gril omlijsting a stijlkapjes GTI spoiler onder turbo diesel in het stuur alles bekleed in de auto boven de deuren stoelen geen ker kuipstoelen maar zwart/grijs met rood streepje
de GTD waren er maar in een paar kleuren wit zwart groen en rood zilver
maar gtd motoren werden wel vaker gemonteerd in standaard golfjes klant was koning
Reply With Quote
  #29  
Old 22-09-2008, 18:46
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

GTD heeft idd een analoge klok, geen toerenteller. Maar wel weer kuipstoelen (tenzij de klant normale stoelen wil).
Maar ik ben vooral benieuwd naar het interieur van de TD "GX"
kom op met die foto's!
Reply With Quote
  #30  
Old 10-07-2012, 12:43
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

tijd voor verduidelijking geloof ik;

De golf 1 was vanaf maart '82 in ieder uitvoering optioneel met een turbo diesel blok leverbaar, de code van dat blok is inderdaad CY en daar zat standaard de 4+E bak met code FF achter.
Een golf met td blok hoort op kenteken eerst de uitvoering te hebben staan en daarna diesel turbo, dus bij een GTD staat er GT diesel turbo, bij een GL staat er GL diesel turbo, bij een CL staat er CL diesel turbo, bij een... enz. wanneer de wagen ingevoerd is, wordt met die naam vaak gerommeld omdat de volgorde niet logisch is.
De uitvoeringen staan in modeljaar 83/84 op kenteken vaker anders dan de wagen omdat vw toen van allerlei "actie pakketten" heeft verzonnen om van de laatste mk 1's af te geraken sinds de golf 2 al voor de deur stond. Deze actie pakketten hadden als basis een simpelere uitvoering die ook op kenteken zo bleven staan. De GX was inderdaad zo'n pakket, maar die staan origineel allemaal als CL op kenteken, de GTS, de scorpion, de MX, de SC en de LX staan weer allemaal als C op kenteken. En zo zijn er nog een aantal van dat soort uitzonderingen.
Het enige waar aan je de uitvoering dan betrouwbaar kunt herleiden is de sticker in de koffer. Die heeft dan een letter in het type nummer staan en bij de optie lijst staat ook een code, van LX en GX kan ik die wel eens opzoeken als jullie willen.

Over de GTD was ook nog wat onduidelijkheid geloof ik, die had dus standaard het DY td blok, maar dat lijkt met wel duidelijk, en het interieur had standaard geen kuipstoelen maar gewone 'platte' met lijnbekleding met beklede hoofdsteunen, zo heb ik er staan, kan evt. ook wel een fotootje posten. Optioneel was de GTD met een sport interieur leverbaar, dat waren kuipstoelen met een antreciete ruit. De GTD had idd. altijd en analoge klok en geen toerenteller, beetje een gekke keuze van vw maar goed, het is zo. Wat mensen ook vaak denken is dat een originele GTD van die zwarte GTI stryping hoort te hebben, maar dat is niet waar. De GTD had alleen een zwarte sticker om de achterruit.

De GX was in antreciet of in groen mettalic leverbaar, ook met alle motoren in het toenmalige scala. Dan is er nog iets dat veel mensen niet weten van de GX: deze was standaard met kuipstoelen maar naar wens kon hij ook wat meer standaard geleverd worden met platte stoelen en geen bekleding tussen de deurkaarten en de vensters binnen.

En om nog even op het originele topic terug te komen: Die bruine golf van je vader is een GL. deze had namelijk niet als enige chroom maar wel als enige chromen lijsten met dubbele rubberen stootrand samen met de GX maar die was dus niet in bruin mettalic leverbaar. Ook had deze als enige een chrome dorpellijst en roestvrijstalen wieldopjes samen met de GX. Die van jou vader heeft dus geen wieldopjes maar optionele lichtmetalen velgen, wel origineel. Die dikke rubbers op de deuren zijn niet origineel, dat was zo'n after market setje dat je er zelf op kon plakken.

Dus, iemand nog vragen??
Reply With Quote
  #31  
Old 10-07-2012, 13:40
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Wauw. Eigen kennis? Of wikipedia'tje ?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #32  
Old 12-07-2012, 21:26
gerwin88 gerwin88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 159
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
blabla



Leuke info voor de volgende eigenaar...

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=101981

Ben btw een jaar of 2 geleden ook al eens naar deze auto wezen kijken toen deze te koop stond.
Toen werd hij alleen opeens 'uit de verkoop' gehaald nadat we een prijs overeengekomen waren en ik hem op wou gaan halen.
beetje vaag dus, en schijnbaar is hij dus nog steeds niet weg.

Wel een beste hoge km-stand, ik meen me te herinneren dat de onderkant (bij de naden achteraan)/achterklep volgens mij wel bijgewerkt waren wat wel wat zichtbaar was...
__________________
'70 Kever - 1.5B
'76 Golf 1 - 1.9TD
'78 Golf 1 - 1.6D
'79 Golf 1 - 2.0B cabrio
'81 Golf 1 - 1.6D
'83 Golf 1 - 1.5B cabrio
'83 T3 Camper - 1.6TD
'84 Golf 2 - 1.3B
'85 Golf 2 - 1.6TD
'86 Golf 2 - 1.6TD
'86 Golf 2 - 1.6TD
Reply With Quote
  #33  
Old 15-07-2012, 11:47
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
tijd voor verduidelijking geloof ik;

De golf 1 was vanaf maart '82 in ieder uitvoering optioneel met een turbo diesel blok leverbaar, de code van dat blok is inderdaad CY en daar zat standaard de 4+E bak met code FF achter.
Een golf met td blok hoort op kenteken eerst de uitvoering te hebben staan en daarna diesel turbo, dus bij een GTD staat er GT diesel turbo, bij een GL staat er GL diesel turbo, bij een CL staat er CL diesel turbo, bij een... enz. wanneer de wagen ingevoerd is, wordt met die naam vaak gerommeld omdat de volgorde niet logisch is.
De uitvoeringen staan in modeljaar 83/84 op kenteken vaker anders dan de wagen omdat vw toen van allerlei "actie pakketten" heeft verzonnen om van de laatste mk 1's af te geraken sinds de golf 2 al voor de deur stond. Deze actie pakketten hadden als basis een simpelere uitvoering die ook op kenteken zo bleven staan. De GX was inderdaad zo'n pakket, maar die staan origineel allemaal als CL op kenteken, de GTS, de scorpion, de MX, de SC en de LX staan weer allemaal als C op kenteken. En zo zijn er nog een aantal van dat soort uitzonderingen.
Het enige waar aan je de uitvoering dan betrouwbaar kunt herleiden is de sticker in de koffer. Die heeft dan een letter in het type nummer staan en bij de optie lijst staat ook een code, van LX en GX kan ik die wel eens opzoeken als jullie willen.


golf 1 C is nooit verkrijgbaar geweest als turbo diesel,en ook is er de Lx uivoering geweest met het turbo blok ,dan stond het in de gril met een apart turbodiesel logo ..Lx was grotendeels een Gx ,maar dan zonder chromen lijsten en ruitpezen..
koplampsproeiers ,stalen schuifdak waren altijd opties..
dit alles word nog onoverzichtelijker door verschillen in afzetmarkt..en invoer vanuit andere landen ,bijv de Pirelli uitvoeringen of 4 deurs GTi's die hier nooit geleverd zijn ..ook de Eu Rabbit Gti die in DE er nooit was ,of de Stayer uitvoeringen etc etc ..
soms maakte een striping en een andere kleur bekleding al een ander golfje ..
maar de Golf van de TS is toch gewoon een 4 deurs Gl met Turbo dieselblok.,niet meer niet minder...
Reply With Quote
  #34  
Old 28-12-2012, 16:35
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Wauw. Eigen kennis? Of wikipedia'tje ?


Yep, eigen kennis over de jaren heen, op wikipedia ga je dat volgens mij echt niet kunnen vinden, ik heb dat eigenlijk nog nooit geprobeerd.

@ gerwin88; thanks voor je mooie ge-edite qoute

@ heinz74; in de (duitse) prijslijst van 2-8-1982 voor golf 1 staat wel degelijk de golf c in turbo diesel uitvoering, voor 16.450,- DM om precies te zijn, geloof je me nog niet, dan scan ik de prijslijst wel ff in. Als de c in td verkrijgbaar was, was de LX dat zeker ook. En je hebt wel gelijk dat LX bijna gelijk is aan GX, GX is alleen net wat luxer met kuipstoelen, chromen zooi, dikke GTI onder lip en luxere deurkaarten.

De GTS, scorpion enz zijn ook geen uitvoeringen af-fabriek, deze zijn door de importeur Pon hier in Nederland zo gemaakt, ze bestaan dus idd niet in andere landen. De EU rabbit GTI wel, dit is vanuit de fabriek een model en ook overal gewoon leverbaar geweest. De pirelli GTI was in duitsland in twee verschillende uitvoeringen leverbaar. Met gespoten bumpers, spiegels en kuipranden (type W65) en zonder de mee gespoten delen (type W64). In de exportlanden is nooit een W65 pirelli geleverd, wel de W64. Deze dan niet onder de naam Pirelli, maar afhankelijk aan het exportland als GTI Plus (o.a. in Nederland) of GTI Trophy.

De golf van deze thread is idd. gewoon een GL met turbo diesel blok, wel origineel waarschijnlijk. De koplampsproeiers zijn geen extra op een golf 1 GL vanaf 8-'81 maar gewoon standaard, voor die datum waren ze wel een extra.

En dan nog iets, hij adverteert dat er in Nederland nooit TD's zijn geleverd, ook dat is niet waar, bij mij in de schuur staat het bewijs. Tik in de RDW-site maar eens het kenteken KT-33-BN in, je zult een origineel Nederlandse marsrode '84er golf 1 GL turbo diesel vinden. Productie datum was precies op de maand af een jaar eerder.

PS: er staan twee foutjes in mijn vorige post in deze thread, er staat ergens DY motorcode dat natuurlijk CY moet zijn. En de GX was ook nog in diamantzilver leverbaar, deze ben ik vergeten te vermelden...
Reply With Quote
  #35  
Old 28-12-2012, 18:00
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik bedoelde dan ook koplampsproeiers op de gx..dat ze op de gl standaart waren wist ik
op een Trophy GTI zitten ze ook..
maar dan nog weet ik van geen enkele Golf 1 c met Turbodieselblok af..
in DE zou kunnen maar hiero?..
en EU rabbit GTI buiten NL?.nu je het zegt in Belgie meen ik er ooit 1 gezien te hebben,maar daar heetten meer uitvoeringen Rabbit..
daar stond bij een LX uitvoering indien voorzien van TD blok ook gewoon turbodiesel ONDER het rechtse typeplaatje ..dit was gewoon een sticker
mijn eigen ex zwarte LX was ook een belgische geweest ..in het gelijkvormigheidsattest stond toen Golf c diesel turbo met het aantal fiscale pk's erin
achterop de klep stond Rabbit Lx in het groot ..eronder turbodiesel(sticker)
in de gril en de klep van het stuur het Turbodiesel logo..

toch wel interresant dat er nog iemand is die ook weet hoe het ECHT was toen..
keer een avondje herinneringen ophalen? hahaha
al kun je dat bijna nergens meer terug vinden..Golfjes 1 werden toen ook in D'ieteren Brussel gemaakt en waren soms weer net anders dan uit Wolfsburg...bijv lak en kitnaden ,waxbehandeling
ik heb zoveel van die dingen gesloopt,gerepareerd,verkocht,gereden etc ..ik weet het af en toe ook niet meer...(formel E met een 1100 motor etc ,asjeblieft zeg)..
Reply With Quote
  #36  
Old 29-12-2012, 22:43
gerwin88 gerwin88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 159
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
@ gerwin88; thanks voor je mooie ge-edite qoute


haha
de informatie vond ik zeker mooi hoor, de afkorting was een beetje uit ruimte overwegingen omdat het een best stuk tekst was.
__________________
'70 Kever - 1.5B
'76 Golf 1 - 1.9TD
'78 Golf 1 - 1.6D
'79 Golf 1 - 2.0B cabrio
'81 Golf 1 - 1.6D
'83 Golf 1 - 1.5B cabrio
'83 T3 Camper - 1.6TD
'84 Golf 2 - 1.3B
'85 Golf 2 - 1.6TD
'86 Golf 2 - 1.6TD
'86 Golf 2 - 1.6TD
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum