Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2014, 17:46
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default kunnen reservewielen gebuikt worden als aanhangerwiel?

hallo,

ik heb vorige week een oude vouwwagen gekocht. enkelasser geremd. nu wil ik er graag een andere bak op zetten zodat de wielen buiten de bak vallen en de bak wat steviger is. nu zitten er 13 inch wieltjes onder met et-waarde 0 en deze wil ik graag vervangen. Ik heb even zitten passen en meten met het reserve wiel van de polo, en de steek komt overeen. als ik het wiel binnenstebuiten monteer hou ik veel meer ruimte over tussen de wielen, wat fijn zou zijn. en het staat vele malen mooier Nu is mijn vraag; tot hoeveel kg kunnen deze wieltje maximaal hebben? of zou ik beter gewoon 1 inch stalen velgen binnenstebuiten eronder kunnen monteren?

fotos:
standaard wieltje




reservewiel





alvast bedankt!
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2014, 22:13
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

binnenstebuiten monteren -> niet doen Je wielbouten zijn niet voor niets conisch of bolconisch Verkeerdom monteren is dus ook geen fatsoenlijke montage wat dat betreft.

Persoonlijk zou ik naar een normaal 14" wieltje kijken dat qua ET mooi past, en dat laten verbreden, of een velg zoeken die er mooi onder past wat dat betreft.
En dan gelijk een wat breder bandje erop, zodat de boel wat beter op de weg ligt.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2014, 13:40
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Belangrijkste is inderdaad niet binnenste buiten monteren

Verder zullen deze banden niet hiervoor gebruikt kunnen worden, zijn thuiskomers en voor meer dan thuiskomen met maximaal 80km/h moet je ze echt niet gebruiken. Dus zeker niet extra beladen onder een aanhanger. Gewoon velgjes kopen die goed passen en een stevige band onder past (load index)

Waarschijnlijk kan je het beste gewoon de wielen houden die je hebt
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2014, 08:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Die standaard velgjes koop je bij een aanhangerboer voor niet al te veel, bedenk wel dat die 10 inch bandjes iets van 300kg mogen dragen...
Als je veel wilt sjouwen moet je een dieplader kopen en daar je vouwwagenbak op zetten
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum