Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2016, 13:12
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default Remblokken en schijven type VW I

De voorremmen van mijn Golf zijn helemaal op, daarom ga ik remschijven en -blokken vervangen. Het gaat om type VW I. Het is voor het eerst dat ik dit doe, en ik wil het graag zorgvuldig doen. Er lijken verschillende methodes te zijn voor het terugdrukken van remzuigers in de handboeken.

Methode 1 - Eerst remvloeistof aftappen uit het reservoir (dop eraf laten of niet?), dan remzadel verwijderen en met een grote waterpomptang/moordenaar/lijmtang en plaatje of blokje ter bescherming de zuiger terug drukken.

Methode 2 - Ontluchtingsnippel op het remzadel opendraaien en bij het terugdrukken van de remzuiger de remvloeistof opvangen.

Methode 3 - Met een schroevendraaier tussen remzadel en remschijf de remzuiger terug hevelen. Hierbij wordt niets over stijgend remvloeistofniveau in het reservoir gezegd.

Wat is nu de beste, de handigste en de veiligste methode, of een combinatie hiervan?

Omdat ik nieuwe blokken en schijven ga monteren, moeten de remzuigers wel helemaal terug. Remvloeistofniveau staat nu vrijwel op MAX dus kan niet heel veel stijgen.

Alvast bedankt!
JohanV
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2016, 14:12
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik zou ook lekker de remolie verversen. Moet officieel ook om de twee jaar doet geen hond maar daardoor meestal pik zwart of erger vertstoppingen bij de ontluchtingsnippels.

Dus;
- dop los
- lv even ontluchtingslangtje op de nippel zetten naar een opvangglaasje (met wat vloeitstof er al in)
- paar keer remmen dat je lekker onder die max zit maar wel boven de min blijven.
- onluchtingsnippel dicht
- schijven en blokken vervangen, remzuigers terug duwen met lijmtang aandraaien met de hand. eventueel kun je op de zuiger een houdje zetten tegen scheef gaan maar ik doe het nooit.
- remolie op max afvullen
- onluchten ra, la, rv, lv dus langste aftand eerst, remvloestoef steeds aanvullen net zolang doorgaan tot je schone heldere remvloeistof trekt

Onluchten met z'n tweeen (pendaal naar beneden -> open, pendaal beneden dicht) of even een vaccumpompje kopen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #3  
Old 22-04-2016, 15:09
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik zou ook lekker de remolie verversen. Moet officieel ook om de twee jaar doet geen hond maar daardoor meestal pik zwart of erger vertstoppingen bij de ontluchtingsnippels.


Zeker vervangen, en 'doet geen hond' is denk ik een aanname?
De kleur en verstoppingen zijn namelijk niet zozeer van belang, maar remvloeistof is hydroscopisch. Kortgezegd kun je dat 'water-aantrekkend' noemen. Het punt daarbij is dat remvloeistof niet-samendrukbaar is, en water wel... Je kunt je voorstellen wat dat met de communicatie kan doen tussen rempedaal/-druk/voet en remblok/schijf.

Zuigers druk ik indd terug met een lijmklem, ik zet er wel een (metalen) plaatje tussen.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #4  
Old 22-04-2016, 19:18
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Laatst nog gedaan met deze tool:

http://www.toolstation.nl/shop/p823...eWkv8TWqOoBEiQA

Heel simpel en makkelijk doordat het systeem netjes op druk blijft en de nieuwe vloeistof er in wordt gepompt. En dat je geen 2e persoon nodig hebt.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-04-2016, 20:59
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Dank je wel voor de reacties.

Werkt zo'n Eezibleed nou echt goed, ook als er 4 bar op je thuisbrengertje zit?
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2016, 10:35
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 258
Default

Je kan maximaal 2,5 bar erop zetten uit mijn hoofd. Ik heb ongeveer 2 á 3 banden nodig om een auto te doen, dus ondertussen af en toe je band oppompen als het niet meer hard genoeg stroomt.

Ik heb er nu meerdere auto's mee gedaan, werkt perfect
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2016, 23:28
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Liever niet te veel druk inderdaad, anders perst het langs de schroefdop. Gewoon wat lucht uit je thuiskomertje laten lopen en afkoppelen als je klaar bent met een kant.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum