Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-05-2017, 18:27
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default Deze VW Polo, heeft één probleem met de originele antenne.

Ik hoop maar één beetje, dat ik in het juiste forum-deel, post. Het lijkt mij één VW Polo '4' te zijn, maar, ik heb wel wat gegevens;




Nu heeft de antenne, één stukje rubber, en daar is nu wat zink/ of is dat oxide, zichtbaar, dus dit gaat nu nog goed, maar wat is volgens jullie de beste oplossing, want ik zag één niet originele antenne voor nog géén twintig euro bijvoorbeeld, maar ik zie óók de binnenbekleding.

Hier is één foto van dit probleempje;



Wat zou volgens jullie de manier van oplossen zijn, want ik begrijp nog niet eens hoe die er af moet komen.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-05-2017, 19:32
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dit is wat je nodig hebt: https://boelm.nl/reparatieset-dakan...-3b0051751.html

Proces is gelijkaardig als in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=35SONb5yUFM. Dakhemel losmaken vanachter tot je er tussen kan tot bij de antenne, antenne losmaken en af de auto halen. Nieuwe rubber ertussen en weer monteren.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 05-06-2017, 10:46
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Alvast zeer veel dank voor dit, uitgebreide antwoord. Het mij mij helemaal duidelijk, en dit kan ik, ik heb het gereedschap of ik kan dat wel ergens verkrijgen [lenen]. Maar, zelf ben ik gewend, om altijd even wat te laten weten; De eigenaars hebben een weblink naar dit onderwerp ontvangen. Ik wacht op hun antwoord. Die blijven hangen bij 'bekleding verwijderen', ook al zeg ik dat allemaal zelf te kunnen. Maar dat is dan hun eigen gekke probleem zeg ik dan maar, of jij denkt, kan die TS dat dan wel, nou met drie auto's gesloopt, met een 1.6 in een 1.3 geprakt, met wat hulp van twee scholieren HTS autotechniek, dat wel, moet die bekleding geen probleem zijn. Ach.

Maar goed, wat ik dan zelf ga doen omdat de antenne [ook al is deze zoals veel Volkswagen onderdelen, gewoon niet zo duur], met roestomvormer, maar dan wel het betere spul, in de kleur zwart, die 'kring' voorbehandelen, en dan netjes wegwerken.

Maar nogmaals bedankt voor het filmpje, want bekleding verwijderen bij een auto die ik verder dus niet zo goed ken, maar dan dus zonder 'voorbeeld-filmpje', en, zonder dingen te 'nekken', is sowieso een 'probleempje'.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-06-2017, 16:44
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Ik heb toch nog een vraag. Nu ik de eigenaresse zover heb, dat zij even heeft gekeken, naar dit topic op het forum [het is dus haar auto], zegt zij eigenlijk niet te begrijpen wat; 'corrosie' is.

De grote zwarte rubberen ring die op het dak ligt, is er af gekomen. Het spul dat eronder zit, doet mij aan zink denken, maar dat zou wel vreemd zijn. Ik heb gezegd dat het zo gaat aantasten. Dus ik heb aangeboden, om deze reparatie uit te voeren [ik ben tenslotte een hobbyist], maar, zelfs nadat ik aangaf, binnen twee jaar, rot het zo door, dat die antenne uit het dak valt, en dan heb je lekkage, wil zij er niet aan beginnen.

Nu mijn laatste vraag, die rubberen ring getoond [https://boelm.nl/reparatieset-dakan...3b0051751.html], kan deze over de bestaande antenne worden aangebracht. Ik zie wel dat het niet helemaal ovaal is op de getoonde foto en dat de antenne dit wel is. Dit doet vermoeden dat de antenne er toch voor af moet [en dat het dan sluit]

Maar ik vraag mij dit af, om voor een laatste keer aan te geven, dat dit de aanblik van deze schadevrije Polo, de verkoopwaarde negatief zal gaan beïnvloeden, want, dat ding valt hardstikke op nu op een nette auto. Oh ja, toch nog een vraag, weet iemand wat voor metaal dat is, het corrodeert echt als een malle en ik kan mij zelfs niet goed voorstellen dat dit een originele antenne is [maar dit weet de eigenaresse ook niet, want tweedehands, import, uit Duitsland].
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum