Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2014, 21:14
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default Deur links achter opent niet meer

Van onze golf 4, 5 deurs uit 1998 gaat de linker achter deur niet meer open.
Hij gaat wel van z'n slot met de cv, maar opent van binnen en buiten niet meer.
De deur staat op kinderslot waardoor deze uiteraard niet van binnen open kan, vanaf de buitenkant voelt het met de deur hendel wel alsof je langs iets schiet maar het mechanisme niet, of niet voldoende bedient.

Iemand tips of trucs om de deur open te krijgen?

Valt het deurpaneel zo van binnen uit te demonteren terwijl de deur nog dicht is?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2014, 11:27
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

In zo'n geval zou ik kijken waar het kinderslot palletje zit bij de andere deur, en dan met een strip plastic dat palletje proberen om te zetten, zodat de deur open kan... Want zo met dichte deur ga je niet heel ver komen, de deurgreep zit aan de zijkant van de deur vast nl.
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2014, 13:45
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

De deur is wel te openen als deze dicht zit, heb het afgelopen winter ook gehad, het is even prutsen en de bekleding blijft redelijk heel.
Onderin zitten 1 of 2 torx schroeven daar kom je niet bij, voor de rest is het de boutjes er uit achter de handgreep en trekken maar.

Dan moet het raam los van het mechaniek en het slot moet los van de binnen beplating dan kun je er bij. Al met al is het snel een half uurtje werk tot de deur open gaat. bij mij was het draadje los of verschoten in de handgreep, en trekt het slot niet ver genoeg aan

Owja bij de kinderslot kom je niet bij








__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #4  
Old 02-05-2014, 16:29
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Sorry kerel, ik had alles gesoldeerd en gekit daar he?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 02-05-2014, 17:38
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Alles zat goed vast, moet ook niet gaan rammelen.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #6  
Old 10-05-2014, 18:21
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Ik heb de bekleding er af gekregen, de deur heb ik met wat gepiel van kinderslot kunnen halen.
Bij de buiten Deurgreep was het kabeltje eruit geschoten, toen deze weer op z'n plaats zat ging de deur weer van binnen en buiten open.
Hij heeft een dag goed gewerkt en nu kan die weer niet meer open van binnen en buiten, nu is waarschijnlijk de slotmodule stuk waardoor de deur op slot blijft.
Het pennetje komt wel gewoon omhoog als je de cv bedient, maar het lijkt alsof de deur nog gewoon op slot blijf staan.

Iemand die deze module in de regio van Zwaag, Noord Holland voor me kan vervangen of repareren?
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2014, 11:35
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Ik kan je allicht helpen, keer een avondje doen? Kun je binnen staan??
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum