Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2017, 18:59
Boeszz Boeszz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2017
Posts: 1
Default VW Golf 4 1998

Hallo
Vorig weekend had ik een probleem met men vw golf 4
Was naar verschillende plaatsen geweest (winkel enzo) en toen ik naar huis wou gaan wou hij niet meer starten (dacht dat dit misschien door warmte kwam ofzo heb dit in het verleden nog al gehad als ik vaak motor stil legde en terug vertrok met warm weer, maar was eerder die week naar auto controle gegaan en 10 tal keer stil moeten leggen en terug vertrekken dus het vermelde probleem deed zich niet meer voor) iemand aan de winkel heeft via kabels me geholpen en was direct in orde, ik kwam thuis en enkele uren later toen auto was afgekoeld probeerde ik nog eens en terug wou hij niet starten dus terug baterij met kabels aan gelegd geen probleem en dacht ga even rijden om baterij wat te laten op laden. Na een dikke 10 km ging men abs en baterij lampje branden en viel men radio uit geen probleem dacht ik, ik ga naar huis rijden en maandag naar garage maar even later brande ook men remvloeistof lampje en viel men motor uit na dat ik iets verder was gereden (500m-1km) om veilige plaats te vinden om me te parkeren. Motorkap open gedaan en alles eens bekeken en alles leek in orde genoeg olie, koelvloeistof en remvloeistof. Sinds dien starte hij gewoon niet meer. Dus heb me moeten laten weg takelen door een vriend
Iemand hier een idee wat er zou kunnen mis zijn met mijn auto en of dit kostelijk zou zijn ?

Sorry voor de lange post en alvast bedankt !
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2017, 20:06
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Meet de spanning op de accu met lopende motor en uitgeschakelde verbruikers. Ligt de spanning onder 14V (het liefste zelfs 14.5V) , dan laadt de dynamo matig. Als het iets van net 12V heeft, weet je eigenlijk dat de accu niet wordt opgeladen.

Meestal ligt de oorzaak bij een kapotte of versleten spanningsregelaar van de dynamo.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum