Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-09-2005, 16:09
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default wat zal het worden?

Ik zit al een tijdje te dubben over wat voor blok ik over een tijd in mijn golfje 2 wil gaan leggen, nu ligt er een 1.3i NZ in en die is eigenlijk veel te sloom. Kan die dan weer wel op gaan fokken maar met dat geld doe ik liever leukere dingen.
Ik zat zelf te denken aan een van de volgende blokken, 1.8 16V (KR) 2.0 16V (ABF?) uit een golf 3 iig of een 2.0 8V met cross flow kop
het liefste zou ik deze op motorfiets carburateurs gaan laten lopen maar, welke? en welke onsteking (voor kr kan ik er wel wat vinden maar gaat dat ook op voor die andere)?
Verdernatuurlijk remmen en versnelligsbak en dergelijke maar eerst eens wat nou een leuk blok zou zijn. Het hoeft er niet gelijk in, over een tijdje maar dan kan ik al vast beginnen met onderdelen verzamelen. en hoe zit het met de tuning mogelijkheden, moet wel dagelijks vervoer blijven waarschijnlijk dus niet te grote zuipscuit is ook wel leuk tegenwoordig...
etc etc
wie heeft er wat leuke tips (geen andere auto kopen zeggen aub want das nie leuk )
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2005, 00:01
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

zuipen gaat ie altijd met die blokjes die je opnoemt...maare 2.0 16V gti gaat ie mee als de brandweer!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2005, 10:48
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

ja das waar ook trouwens, ach dan maar een dieseltje er bij tegen die tijd. nemen we die meerprijs gelijk mee
zou een 1.8 20V het ook leuk doen? of is daar geen leuk spul voor te krijgen? (bedoel dus de versie zonder turbo he)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #4  
Old 16-09-2005, 11:22
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

150 pk tdi erin uit een Golf IV? Zuinig en gaat als de brandweer. Alleen dat passend maken voor een Golf II...
Reply With Quote
  #5  
Old 16-09-2005, 11:34
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

is wel leuk ja, alleen wil benzine blijven rijden, voor de fun dan (wat weer niet wil zeggen dat er met een diesel geen fun is te beleven maar toch...)
moet nog een beetje te doen zijn zelf (en om nou te zeggen dat ik zo'n super talent ben met sleutelwerk)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #6  
Old 16-09-2005, 11:49
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
is wel leuk ja, alleen wil benzine blijven rijden, voor de fun dan (wat weer niet wil zeggen dat er met een diesel geen fun is te beleven maar toch...)
moet nog een beetje te doen zijn zelf (en om nou te zeggen dat ik zo'n super talent ben met sleutelwerk)


dan moet je het uitbesteden...een blokje overhangen van golf 2 naar golf 2 is best een klus..laat staan een blokje van golf3 of 4 naar golf 2.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-09-2005, 13:17
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

misschien wel maar t grootste probleem is PLAATS om te sleutellen, waar ik niet binnen een paar dagen klaar hoef te zijn. en als ik er nooit aan begin leer ik ook nooit wat, toch?
id was om een wrak te kopen en dat er naast te zetten om zo alles zo veel mogelijk over te kunnen bouwen.
maar das allemaal van latere zorg, eerst eens iets leuks uitzoeken
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum