Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 06-03-2013, 11:08
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Bedankt voor alle tips guys! Ik wil dit blok gewoon draaiend hebben ga er tijdelijk mee rijden dus ga ergens een nieuwe kop vandaan toveren. In de toekomst ga ik er een td in hangen of over op gas
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #22  
Old 06-03-2013, 11:56
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

En de jongens die een nieuwe nokkenas monteren dan? Laten die de kop dan ook weer lijnboren en nieuwe kappen? Denk het niet...
Reply With Quote
  #23  
Old 06-03-2013, 12:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - US Lights
En de jongens die een nieuwe nokkenas monteren dan? Laten die de kop dan ook weer lijnboren en nieuwe kappen? Denk het niet...


Ik moest eerst ook ff goed nadenken hoe dit zit.

Als er ge-lijnboord is, zit er in elk blok dus verschil in. het gat zal waarschijnlijk niet bij elke kop precies 100% in het 'hart' van de lagerkappen zitten.
De maten zullen dus van boven en onder en van links naar rechts gemeten iets kunnen verschillen.

een andere nokkenas plaatsen zou dus niets moeten uitmaken. als de maten van de nokkenas waar deze in de lagerkappen loopt maar op de juiste tolerantie zit. en je alle lagerkappen weer op de plaats terug zet waar ze vanaf komen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #24  
Old 06-03-2013, 16:50
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Idd net zoals johan omschrijft. Kop is namelijk gegoten en moet dus worden nabewerkt. Gaten voor de nokkenas worden dus gelijnboord anders zou je never te nooit alle gaten precies in lijn krijgen. En ja dat komt heel precies. Heeft dus niets met het monteren van een andere as te maken, als je dus maar de kapjes op de goede manier en op de juiste plaats terugplaatst. Lijnboren wil zeggen dat er in 1 beweging dus door alle lagerkappen/kop geboord wordt zodat al deze gaten precies in lijn zitten. Heel topic zo..
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #25  
Old 06-03-2013, 16:53
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

En toch is het monteren van een ander lagerkapje dus wel flink beun als je even leest hoe het in zn werk gaat. Ook zoals gerben omschijft dus of vastlopen of geen oliedruk meer. Waarom denk je dat er slijtagetoleranties zijn voor de asbehuizing van een kop? Als je info wilt delen is prima, maar weet wel waar je het over hebt. Je hebt wel weer gelijk om niet teveel te investeren in een 1.5. 1.8 heb je ook voor een appel en een ei.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #26  
Old 06-03-2013, 19:31
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Heb dit ook meegemaakt met een nagelnieuwe cilinderkop dus ik kon wel doodvallen. Heb toen gebeunt en een lagerkapje van een gelijkaardige cilinderkop in de plaats gemonteerd. Dit ging wel niet zomaar: ik heb de gaten van het nieuwe lagerkapje uitgeboord omdat deze anders niet netjes over de nokkenas heen paste. Vervolgens monteerde ik het en zat heel de boel vast heb toen alle andere lagerkappen verwijderd en het nieuwe net zo aangedraaid tot men nokkenas (zonder de rest van de motor) netjes ronddraaide. Er zat toen speling tussen het kapje en de cilinderkop ik heb dit toen opgevuld met een zelf gemaakt vlootje van een blikje ice-tea dit is namelijk zeer dun metaal. Toen draaide de nokkenas perfect rond zonder speling heb toen de andere kapjes terug gemonteerd. En terug de distributieriem er rond en starten en lopen. Heb zo een dikke 30000 probleemloze kilometers gerededen. Daarna een andere kop erop gezet. Maar dit ging dus probleemloos. En wat het beunen betreft daar ben ik het volledig mee eens (daarom staat er nu een andere kop op) maar er is denk ik een groot verschil tussen een ouwe diesel of in uw geval een 1.5 en een gti/g60/vr6 of wat dan ook. Hoop dat je hier wat aan hebt
Reply With Quote
  #27  
Old 06-03-2013, 19:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik moest eerst ook ff goed nadenken hoe dit zit.

Als er ge-lijnboord is, zit er in elk blok dus verschil in. het gat zal waarschijnlijk niet bij elke kop precies 100% in het 'hart' van de lagerkappen zitten.
De maten zullen dus van boven en onder en van links naar rechts gemeten iets kunnen verschillen.

een andere nokkenas plaatsen zou dus niets moeten uitmaken. als de maten van de nokkenas waar deze in de lagerkappen loopt maar op de juiste tolerantie zit. en je alle lagerkappen weer op de plaats terug zet waar ze vanaf komen.



ik zat precies aan het zelfde te denken toen ik je topic voor het eerst zag
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #28  
Old 06-03-2013, 19:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

mooi topic zo
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #29  
Old 06-03-2013, 22:16
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Heb het ook al eens gehad het kapje zat er toen 180 graden gedraait op, dom, klopt maar gebeurd je 1 keer.

Heb gewoon een ander kapje gemonteerd en klaar, motot loopt nu nog
Motor was een 1,8 en het kapje volgens mij van een 2.0
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #30  
Old 07-03-2013, 18:40
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

Quote:
Originally Posted by 2H-2H
Heb het ook al eens gehad het kapje zat er toen 180 graden gedraait op, dom, klopt maar gebeurd je 1 keer.

Heb gewoon een ander kapje gemonteerd en klaar, motot loopt nu nog
Motor was een 1,8 en het kapje volgens mij van een 2.0



ha ha , hop en klaar,
vond het topic ook al aardig lang worden
Voordeel van vw , is gewoon lego
Reply With Quote
  #31  
Old 07-03-2013, 19:30
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

idd net Lego

Heb voor de TS nog wel een paar liggen
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #32  
Old 07-03-2013, 19:39
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by 2H-2H
idd net Lego

Heb voor de TS nog wel een paar liggen


Ik heb hier ook nog wel een doos met Lego...

__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #33  
Old 08-03-2013, 10:57
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Bedankt voor de vele reacties! In de toekomst ga ik er een td uit en golf 3 inhangen. maar voor nu wil ik dit blok gewoon lopend hebben dus haal een nieuwe kop zodat ik ken rijden want heb echt ff vervoer nodig. Is een td(met mechanische pomp) erin hangen trouwens veel werk?
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum