Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-07-2011, 09:46
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default Startonderbreker Golf 3

Tijd terug heb ik een golf 3 tdi aangeschaft als donor deze starte perfect. Heb het blok compleet met kabelboom omgehangen in een golf 2 en nu zit ik met een probleem dat deze niet meer start. Als je de sleutel omdraait slaat deze voor 1 a 2 seconden aan en direct weer af. Dus lijkt mij dit de startonderbreker. Aangezien de vorige eigenaar hier ook al problemen mee gehad heeft ben hier van overtuigd. Nu heb ik al het een en ander opgezocht op het net en ben er dus ook achter dat deze in de ecu geprogrammeerd is en dat de startonderbreker alleen te verwijderen is door de ecu opnieuw te programmeren.

Nu heb ik nog een aantal vragen waarop ik met de search geen antwoord gevonden kon krijgen:
-Waar kan ik dit laten doen in de buurt van Eindhoven?
-Is alleen de ecu hiervoor nodig of ook de complete auto?
-Als dit gebeurt is moet er dan nog iets aan de kabelboom gebeuren hiermee bedoel ik moet het zwarte kastje achter het dashboard verwijdert worden of kan deze blijven zitten?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2011, 09:56
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Kun je de oude sleutels nog krijgen waar je de motor van gekocht hebt. Haal daar dan de chips uit en plak deze vlak bij de antenne van de ecu (bij je contactslot normaal bij de Mk3. Dan doet ie het wel.
Kun je ze niet meer krijgen, dan zuj je idd de startonderbreking uit de ecu moeten laten programmeren. Hoe weet ik dan even niet. Bij de mk3 zit een OBD2 aansluiting waarmee je kunt uitlezen en resetten e.d. Die zul jij waarschijnlijk niet hebben.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2011, 10:17
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Ik heb maar 1 sleutel erbij en deze is al een keer uit elkaar geweest. Ik ben hiermee naar de VW dealer geweest maar die persoon die me geholpen heeft had er ook geen verstand van en gaf mij als enige optie om een nieuw sleutel te bestellen. De ODB2 aansluiting heb ik wel aangezien ik de complete kabelboom overgezet heb.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2011, 10:23
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Dan zou je via de OBD moeten resetten (startonderbreking eruit programmeren).
Als de chip beschadigd is van de sleutel werkt hij uiteraard niet meer.
Heb je wel al eens geprobeerd om hem in de buurt van de antenne te houden van de ecu en dan wat verdraaien van de chip!?
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2011, 10:28
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Ik heb geprobeerd om de antenne (leesring) die om het contactslot zit dichter bij de sleutel te houden maar ook dit gaf hetzelfde resultaat.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2011, 10:32
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Dan denk ik dat de enige oplossing eruit programmeren is.
Andere (lees duurdere) oplossing is een ECU met bijbehorende sleutels zoeken voor een TDI (al is het maar om te testen)
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2011, 18:18
MarijnMK3's Avatar
MarijnMK3 MarijnMK3 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 129
Default

een sleutel + inleren , dat zijn de kosten toch niet? volgens mij heb ik ooit 50 euro betaalt ofzo. zit de chip toevallig niet in de donorauto in de stuurkap geplakt , of in het rubber waar je sleutelbos tegen hangt? (zelf ook dit probleem gehad:P)
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2011, 19:18
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ga ff naar de sloop en haal daar ff een nieuw immo kasje op met bij behorende sleutel en lees ring, dit alles monteren, sleutel bij je lees ring houden auto op contact, ff met vagcom leerwaarde 0op0 zetten auto van contact af en sleutel ff 10 sec van de lees ring verwijderen, daarna sleutel er aan vast tapen, auto op contact en starten maar 100 procent dat hij gaat lopen
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2011, 20:58
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ....

eventuweel wel zo,n casje compleet liggen met sleutel ..

50 euri blokkade uit je ecu halen ben je overal aff
als je tel nummer moet geef je maar een pb ,,
vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2011, 09:29
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Quote:
Originally Posted by MarijnMK3
een sleutel + inleren , dat zijn de kosten toch niet? volgens mij heb ik ooit 50 euro betaalt ofzo. zit de chip toevallig niet in de donorauto in de stuurkap geplakt , of in het rubber waar je sleutelbos tegen hangt? (zelf ook dit probleem gehad:P)


Heb net gecontroleerd of de chip niet in de stuurkap geplakt zat maar helaas geen chip. Nieuwe sleutel inleren zou een optie zijn maarja een startonderbreker blijft altijd ellende geven.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-07-2011, 20:00
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

de af fabriek ingebouwde start onderbreker werkt altijd als je het 1 maal weer aan de praat hebt. dan kun je het zelfs zo maken dat je de leesring om je contactslot maakt, en de chip bijvoorbeeld in je bij de auto behorende sleutel maakt, word het ook aardig moeilijk voor het dievengilde om hem mee te nemen.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-07-2011, 18:33
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Heb het eindelijk werkend. Heb alle kabels nog eens nagelopen achter de zekeringen kast en bleek dat ik nog 1 stekkertje los had hangen (van de immobilizer).

Heb ook nog een alternatief gevonden voor het geval ik het niet aan de praat zou kunnen krijgen. http://www.codecard.lt/immo/audi-vw...or/prod_21.html Zolang het goed werkt bij mij laat ik het zitten met startonderbreker zodra ik er problemen mee ga krijgen probeer ik het eens met die chip.

Nu alleen nog een reservesleutel of sleutels regelen. Wie heeft hiervoor een oplossing? Heb iets gehoord van sleutels halen met een chip die nog geprogrameerd moet worden. Is dit dus het inleren van de sleutels? Kan iemand mij hier wat uitleg van geven.

Allemaal nog bedankt voor het meedenken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum