Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2017, 10:15
timbo timbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 64
Default Vervangen rubbers subframe passat 32b 1982

Hey iedereen,

Ik heb op de technische keuring een opmerking gehad over een van de rubbers van het subframe vooraan. Ik heb nu alle rubbers gekocht maar vroeg me af of dit wat te doen is om ze te vervangen. Een vriend van me die mechanieker is bij ford zij me dat heel het subframe er onderuit zal moeten. Dit is volgens mij wel een hele hoop werk daar de motor enz allemaal bevestigd zijn op dit frame.
Is er nog een andere manier of zal heel het frame er toch onderuit moeten?

mvg
Tim
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2017, 11:57
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Ik heb dit gedaan bij mijn Audi typ81 (zelfde als passat 32b). En inderdaad, het hele subframe moet er onderuit, anders is het niet te doen. Als je een steun maakt (of leent) om de motor van boven aan te hangen kun je de boel redelijk makkelijk loshalen. Dan meteen het subframe laten stralen en coaten als je toch bezig bent, heb ik ook gedaan samen met de motorsteunen, zit allemaal heel eenvoudig in elkaar.

Succes!
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #3  
Old 11-09-2017, 09:38
timbo timbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 64
Default

Bedankt voor de reactie. Ik was dit ook al aan het denken maar nu weet ik het zeker. Ik moet de voorste ophanging ook nog volledig reviseren dus haal ik er maar ineens alles onder uit. Nu nog hopen op een paar dagen droog weer en ik beging er aan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum