Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-04-2013, 14:20
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default eerste golf 2 aanschaffen

Hallo,

Ik denk er over om een golf 2 aan te gaan schaffen. Waarschijnlijk een Golf2 GTI G60. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten als ik er een koop en wat voor n prijs is redelijk? Zoek er eigenlijk een met nog wat werk er aan maar ik ben geen top monteur. Dus het liefst wil ik wel weten dat de remmen, verrsnellingsbak, motor en vooral de g-lader in redelijke staat zijn. Zijn er trucs om de zien/horen ofzo of deze onderdelen nog goed zijn? Nu ik het toch over die onderdelen heb, wat is een redelijke kilometerstand? Mijn online zoek toch leverde resultaten op die varieerde van 180000 tot 220000 km. Mijn gevoel zegt echter dan meer als 200.000 erg veel is vooral omdat ik er waarschijnlijk veel kilometers mee ga maken (reken op n 500 km of meer per week). Zoals ik al eerder zei ben ik geen top monteur, maar mag er toch wel wat werk aan de auto zitten. Dit, omdat ik vind dat het dan meer mijn auto word in plaats van gewoon een auto. Natuurlijk ook om de kosten iets te verspreiden zodat het me niet zo opvalt dat ik er te veel geld in stop. Zit echter wel een maar aan moet niet een project zijn waar ik nog een aantal jaar me bezig ben. Ben nu 17 en rij met begeleider, maar zo gouw als ik zelf kan rijden wil ik m gebruiken als dagelijks vervoer (inplaats van de hele tijd met de trein naar school). Dit betekend dat de auto ergens aan het eind van dit jaar moet kunnen rijden en het liefst ook gewoon af is.

Iemand nog andere goede suggesties? Het liefst wel eenigzinds orgineel en met een beetje vermogen wat ik denk niet dat ik het trek om na een jaar in een bmw x5 rond te hebben gereden in een golf je te gaan rijden met maar 53 pk en dan de hele tijd overal achter te blijven plakken, omdat ik het vermogen mis om even snel in te halen.

Zal vast nog n hele boel dingen zijn vergeten te vragen en te vertellen, maarja dat zet ik anders nog wel in reactie der bij ofzo.

Alvast bedankt voor de antwoorden en andere berichten.

Gr. Klaas
Reply With Quote
  #2  
Old 20-04-2013, 15:30
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Als je veel kilometers gaat maken zou ik geen g60 pakken.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-04-2013, 15:55
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Als je zoveel km's gaat rijden, waarom koop je dan geen diesel?

Snelle tdi's zijn er genoeg, en anders zijn ze relatief makkelijk snel te maken.

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #4  
Old 20-04-2013, 16:35
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Daar hebben jullie inderdaad n punt, maar ik vind de g60 kwa uiterlijk en geluid erg mooi. Maar behalve dat de prijs van diesel lager is dan benzine. Wat zijn dan nog meer voordelen van n diesel ?
Reply With Quote
  #5  
Old 20-04-2013, 19:27
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

G60 zou ik ook niet kopen als je m voor dagelijks gebruik neemt! (vooral omdat er een x aantal km's voor staan, om de G-lader te laten nakijken! ik heb zelf een gti 16v kr, en zelfs dat zou ik niet aanraden voor dagelijks gebruik, (al heb ik m nu wel voor dagelijks gebruik) maar wil binnekort een goedkoop bakkie erbij kopen.

ook niet alle G60 golfjes hebben de zelfde sound hoor, als je het mij vraagt.. de G-lader misschien dat die n rol speelt, maar soort uitlaat systeem speelt ook mee!

en wat zijn meer voordelen van een diesel.. ja de kosten van de diesel dan, en dat ie wss wat zuiniger rijd. maar daarintegen is de wegenbelasting wel duurder, maar als je veel rijd, heb je die kusten er redelijk snel uit!

succes met je zoektocht!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #6  
Old 20-04-2013, 19:50
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).

Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.

Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt .
Reply With Quote
  #7  
Old 20-04-2013, 20:02
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by arthur
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).

Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.

Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt .

__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #8  
Old 20-04-2013, 20:33
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Verstandig snelle mk2, 1.8 20vt. Qua emotie kan er voor mij weinig tippen aan de g-lader.. Hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor budget heb je in gedachten voor de eerste aankoop? Als je 10k per jaar gaat rijden en dan eens in de paar jaar je g-lader moet reviseren is dat heel anders als 30k..

Succes!
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #9  
Old 20-04-2013, 22:00
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Vergeet de verzekerings kosten niet, een 18 jarige en een g60 is meestal een dure combo als de verzekering je wilt verzekeren.

Persoonlijk zou ik eerst in een goedkope auto rondrijden, vaak is een ongelukje zo gemaakt als beginnend bestuurder
Zeker met 150+ pk
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2013, 22:01
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

ja dat is zeker zo! zoiezo wordt het aanbod van goed lopende/goed onderhoude gti tjes steeds minder! en helaas heeft er denk ik veel volk in gereden, die ze nogal af hebben getrapt, daar ben ik allang achter gekomen!. wil je echt een goede gti 16v hebben, moet je er of een hebben van een echte liefhebber, of de motor uit elkaar halen en reviseren, en evt ombouwen naar digifant injectie, met evt een snellete chip erin. daar zijn veel minder tot geen, problemen mee, tegenover de kjetronic.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #11  
Old 20-04-2013, 23:59
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Vergeet de verzekerings kosten niet, een 18 jarige en een g60 is meestal een dure combo als de verzekering je wilt verzekeren.

Persoonlijk zou ik eerst in een goedkope auto rondrijden, vaak is een ongelukje zo gemaakt als beginnend bestuurder
Zeker met 150+ pk


goede tip had ik nog niet aan gedacht maar miss dat ik m dan op me ouders naam zet ofzo. En wat de ongelukjes betreft, kan altijd gebeuren toch. Tegen de tijd dat ik er in ga rijden heb ik ook al aardig wat kilometers gereden met 300+ pk x5 dus over die 150+ pk maak ik me niet druk.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-04-2013, 00:06
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

ehm als ik dit zo hoor moet ik miss toch maar n's bij m'n opa langs gaan om te kijken of die z'n golf 2 volgens mij een diesel al wil afstaan. Of bij me oom informeren of die z'n golf 1 caddy nog heeft staan en zo ja of ik die voor n leuk prijsje kan krijgen. Als die te minsten na al die jaren in de loods nog rijd (of moet ik niet aan een golf 1 caddy beginnen?) Kan ik dan een G60 ofzo als project erbij nemen.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-04-2013, 00:11
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Verstandig snelle mk2, 1.8 20vt. Qua emotie kan er voor mij weinig tippen aan de g-lader.. Hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor budget heb je in gedachten voor de eerste aankoop? Als je 10k per jaar gaat rijden en dan eens in de paar jaar je g-lader moet reviseren is dat heel anders als 30k..

Succes!


denk rond de 20k maar licht er een beetje aan of ik volgend jaar eindexamen haal en ga studeren, want dan zal het veel lager uit vallen. Dit omdat ik er dan geen 5 dagen in de week 60 km heen en weer naar school meer mee hoef te rijden. Heb geen vast budget, als een auto meer waard is wil er best meer voor uitgeven. Budget licht dus erg aan de staat van de auto. Weet je trouwens ook hoeveel een revisie van n G-lader ongeveer kost?
Reply With Quote
  #14  
Old 21-04-2013, 00:17
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by arthur
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).

Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.

Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt .


ik kies inderdaad meer met me hart, zit gewoon in me. Zo'n GTI 8V is wel iets om voor te kijken natuurlijk. bedankt voor de tip
Reply With Quote
  #15  
Old 21-04-2013, 00:23
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Thnx voor al de reacties, helpt me echt met het maken van een goede keuzen.

Maar om ff te stoppen met al de reden waarom ik GEEN G60 moet kopen =P
(natuurlijk hoor ik nog steeds graag waarom ik volgens jullie geen G60 moet nemen)

Stel ik koop een dieseltje waar moet ik dan opletten?
Reply With Quote
  #16  
Old 21-04-2013, 05:37
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt! een G-60 is n leuk stuk speelgoed, maar niet als je m voor dagelijks gebruik gaat rijden! kosten van een revisie van de G lader, zal je al sneel een paar honderd kosten denk ik zo!!

diesel is leuk, en goedkoop tegenover benzine! mits je veel km's rijd! waar je op moet letten is denk ik hetzelfde als bij benzine, motortje moet in mijn ogen niet teveel op de teller hebben, dus tussen de 150.000 / 200.000 (al kan een diesel vaak wat langer mee) en goed letten op evt lekkages, en de motor moet gewoon soepel lopen, en niet te veel getik hebben/maken. dat is mijn mening iniedergeval!

succes
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #17  
Old 21-04-2013, 08:10
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt! een G-60 is n leuk stuk speelgoed, maar niet als je m voor dagelijks gebruik gaat rijden! kosten van een revisie van de G lader, zal je al sneel een paar honderd kosten denk ik zo!!

diesel is leuk, en goedkoop tegenover benzine! mits je veel km's rijd! waar je op moet letten is denk ik hetzelfde als bij benzine, motortje moet in mijn ogen niet teveel op de teller hebben, dus tussen de 150.000 / 200.000 (al kan een diesel vaak wat langer mee) en goed letten op evt lekkages, en de motor moet gewoon soepel lopen, en niet te veel getik hebben/maken. dat is mijn mening iniedergeval!

succes


oke ja ik denk dat ik toch de golf van me opa ga nemen als dagelijks vervoer weet niet wat er op de teller staat enzo maarja waarschijnlijk krijg ik die gratis. niemand anders wil m dus als dan zou die wss naar de sloop gaan. Denk alleen wel dat ik die wat zal moeten op voeren of een ander blok ofzo want ik gok dat er een 1.3 blokje in ligt. Dat n G-lader revisie al snel n paar honderd euro kosten had ik niet gedacht Bedankt voor de tips over de kilometerstand enzo
Reply With Quote
  #18  
Old 21-04-2013, 16:31
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Waarom is een 1.3 te traag? Ik vind dat er niks mis is met een 1.3. Zolang je er niet met 5 man + bagage + aanhangwagen mee op pad gaat heb je ruim voldoende vermogen.
Reply With Quote
  #19  
Old 21-04-2013, 16:45
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Oke, zou kunnen en ik geloof ook best dat een 1.3 gwn 120 km per uur haalt enzo. Maar verwacht niet dat je er snel even iemand mee kan inhalen (tell me if I'm wrong). Heb een nog al vlotte rijstijl, omdat ik zo vaak en lang op de weg ben heen en weer naar maastricht en rotterdam. Ook denk ik dat ik de auto vaak wel vol heb en dan alleen geen aanhanger. Heb er nog nooit in gereden dus ik kan me vergissen.
Reply With Quote
  #20  
Old 21-04-2013, 19:31
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default

golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum