Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2017, 14:45
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default Interieur perikelen

Vandaag wilde ik mijn interieur vervangen door wat sportievers. Nu liep ik tegen een probleempje aan. In mijn Jetta van 2008 zitten fel gele stekkers voor de airbags en bij het r32 interieur van 2006 zitten zacht gele stekkers. Ook de kleurcodes van de draden zijn anders. Geeft dit problemen of is dit gewoon plug en play? Ik las ergens dat er kabels ingeplugd moeten worden.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2017, 21:08
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Als de stekkers inelkaar schuiven zie ik geen probleem wat je kan doen is accupool eraf alles loshalen nieuwe voorstoelen erop gele stekkers aansluiten daarna weer accupool erop krijg je geen foutmelding airbag
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2017, 21:10
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Stekkers zien er buiten de kleur om gelijk uit. Kleurcodes van de kabels hetzelfde verhaal. Ik had hier een verhaal over gelezen ergens maar kon niks terug vinden.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2017, 21:13
stapper stapper is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 130
Default

Ik had ook zoiets aan de hand toen ik een cc interieur in mijn Passat in bouwde. De stekkers pasten toen niet.
Bij mij zit
Bruin op bruin
Wit op zwart
Groen op blauw
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2017, 14:45
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Stekkers passen bij mij ook niet. Kleurcodes zijn wel hetzelfde. Ik heb als het goed is iemand gevonden die me verloopstekkers maakt. Dan hoef ik verder niks te solderen of om te bouwen en dan past et mooi plug en play.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2017, 14:56
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ik wil niet offtopic gaan of flooden...

Maar ik vraag mij af, wat jouw verzekering er van zegt ? Verzekering inzittenden, bijvoorbeeld.

Meneer heeft gezicht gebroken? Ah.. dan heeft meneer pech.. meneer had zelf aan zijn airbags zitten knutselen...
Reply With Quote
  #7  
Old 11-03-2017, 15:32
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Tja dat is altijd een discussie, er zijn ook voldoende mensen die met een airbag storing rond rijden, dan gaan ze ook niet af als je crasht.

Zelfde met race stuurtjes plaatsen in auto's waar een airbag stuur in hoort, maar dat is een hele andere discussie.

Gewoon niet crashen zoals Jeremy Clarkson altijd zegt
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #8  
Old 11-03-2017, 16:25
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ja, heb je gelijk in. Van de andere kant.. tot hoever wil je gaan? Want op een Golf met ET20 rijden is ook al "naja".. je weet gewoon dat als je met ET40 in de berm komt, je er uit gestuurd wordt .. en met ET20 er in ...

Maar goed. Laten we dit topic niet flooden.

VWJYI, Misschien is het zelfs nog een beter idee om crimpconnectoren en toebehoor te halen, edan dan gewoon aan de stoelen een andere stekker krimpen?

Op die manier lijkt het origineler.. en je hebt een stekkerpaar minder, wat altijd beter is dan meer (overgangsweerstand etc. )

het is een kwestie van heel goed zoeken, of juist aan diegene die jouw verloopstekkers maakt vragen.

Mocht het niet doorgaan, trouwens ..

Stekkers vinden moet gewoon lukken, en krimptangen kan ik je wel regelen, Beek - Heerlen is het probleem niet
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2017, 16:33
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Reply With Quote
  #10  
Old 12-03-2017, 00:02
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik had zelf ook al het idee gehad om er nieuwe stekkers aan te zetten. Maar toen zag ik dit voorbij komen en dan is het gewoon plug en play. Onder de stoel zitten er ook nog stekker verbindingen origineel dus over de extra weerstand maak ik me niet druk. Het oude interieur in de auto heeft gewoon een kabel met stekker vanaf de airbag. Het r32 interieur wat er in komt heeft een shitload aan connectors en overgangen.

Ik had zelfs nog gedacht om de stekkers van de ene stoel naar de ander om te zetten, maar nu blijft het gewoon plug en play zonder iets te slopen.

Last edited by VWJYI : 12-03-2017 at 00:10.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-03-2017, 19:41
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ja, heb je gelijk in. Van de andere kant.. tot hoever wil je gaan? Want op een Golf met ET20 rijden is ook al "naja".. je weet gewoon dat als je met ET40 in de berm komt, je er uit gestuurd wordt .. en met ET20 er in ...

Maar goed. Laten we dit topic niet flooden.

VWJYI, Misschien is het zelfs nog een beter idee om crimpconnectoren en toebehoor te halen, edan dan gewoon aan de stoelen een andere stekker krimpen?

Op die manier lijkt het origineler.. en je hebt een stekkerpaar minder, wat altijd beter is dan meer (overgangsweerstand etc. )

het is een kwestie van heel goed zoeken, of juist aan diegene die jouw verloopstekkers maakt vragen.

Mocht het niet doorgaan, trouwens ..

Stekkers vinden moet gewoon lukken, en krimptangen kan ik je wel regelen, Beek - Heerlen is het probleem niet



Zo is het
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #12  
Old 12-03-2017, 19:42
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Ik had zelf ook al het idee gehad om er nieuwe stekkers aan te zetten. Maar toen zag ik dit voorbij komen en dan is het gewoon plug en play. Onder de stoel zitten er ook nog stekker verbindingen origineel dus over de extra weerstand maak ik me niet druk. Het oude interieur in de auto heeft gewoon een kabel met stekker vanaf de airbag. Het r32 interieur wat er in komt heeft een shitload aan connectors en overgangen.

Ik had zelfs nog gedacht om de stekkers van de ene stoel naar de ander om te zetten, maar nu blijft het gewoon plug en play zonder iets te slopen.



Het is het proberen wel waard scheeld hoop gedoe
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #13  
Old 12-03-2017, 21:55
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Dinsdag krijg ik de verlopen. Ze staan overigens ook gewoon op eBay aangeboden dus ik zal niet de enige zijn die zo rond rijd. Geen storing en airbags gewoon werkend.
Ik hou jullie op de hoogte deze week.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-03-2017, 20:08
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Ja tuurlijk werkt het wel is gewoon adapter systeem
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum