Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2011, 14:01
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default @_golf

Hallo,
Ik zal me even voorstellen; ik ben Edwin, @_golf, bouwjaar 1970, volkswagen liefhebber door ervaring.

Ik ben al wat langer lid van deze site, en kijk zowat elke dag maar ik vond het nu toch eens tijd mijn Golf2 te showen.

Ik zal een aantal fotos toevoegen.

Eind jaren tachtig ben ik in het bezit geweest van en Golf2 GTI, ik had aan deze auto zulke goede herinneringen dat ik na jaren van rondrijden in andere merken Ford, Citroen en Peugeot ik toch weer terugwilde naar die ervaring van degelijkheid en geen rammeltjes.
Begrijp me niet verkeerd ik heb ook met veel plezier in deze andere merken gereden, ook prima autos, maar voor mij was de oude autoliefde die ik had met de golf niet verdwenen.

Nu was ik in de gelegenheid een mooi golf2 exemplaar op de kop te tikken. En deze heeft me inmiddels veel plezier gebracht.
Het gaat om een golf2 1.6 CL 51KW en ik zal hieronder zijn levens verhaal beschrijven,

Ik heb namelijk zo goed als alle rekeningen en alle werkplaatsbeschrijvingen van de tweede eigenaar bij aankoop meegekregen.

Deze eigenaar/meneer is piloot, en deze auto was de zogenaamde tweede auto voor zijn vrouw.
Hijzelf reed op het moment dat ik de Golf bij hem kocht een Golf4 station, en de Golf werd verkocht omdat hij voor zijn vrouw inmiddels een nieuwe (goed gebruikte) Golf 4 had gekocht.

Het zag er goed uit deze collectie van VW’s voor zijn deur. Ik heb met hem en zijn vrouw gezellig koffie gedronken en uitgebreid gesproken over de golf, een proefrit gemaakt en hij was verkocht!

Het gaat om een Golf2 1.6CL 51KW een PN motor, uitgevoerd vanuit fabriek in GL uitrusting.
GL bekleding, zogenaamde dikke bumpers (vreemd genoeg niet gespoten?) stuurbekrachtiging
Centrale deurvergrendeling en elektrische spiegels

De auto is geleverd op 16/juli/1991 door garage KOST B.V. te A´dam

Het is een 1991er in de kleurLC3P, Brombeer, een mooie bordeaux, paarse metalic kleur, je ziet ze zelden in deze kleur, ik heb me laten vertellen door de lokale VW dealer dat deze kleur niet zo veel voorkomt op deze auto, ik kon er dan ook geen standaard lakstift van kopen bij hem.

De eerste eigenaresse was ( naar ik me heb laten vertellen door de tweede eigenaar ) een oudere dame die deze Golf perse met stuurbekrachtiging wilde kopen, dat kon, maar alleen in combinatie met alle andere bovenstaande opties. De Golf is in onderhoud geweest in deze periode bij VAG KOST A’dam

eerste afgestempelde beurt op 25 maart 1996 bij kmstand 25233
Tweede afgestempelde beurt bij VAG KOST op 8 april 1997 bij kmstand 28799

Tweede eigenaar heeft deze golf gekocht bij auto Maas b.v. te Aalsmeer op 18 oktober 1997
Na inruil van zijn oude golf c uit 1984 (2950,- gulden) en het laten monteren van lichtmetalen Ronal velgen moest hiervoor 12000 gulden worden afgerekend.
Ik heb bij deze aankoopnota ook de offerte van de velgen en een afdruk van de nationale autopasScreenshot, hierop is te zien dat in april 1994 een (waarschijnlijk) invoerfout is gemaakt met de kmstand, hierdoor blijft het oordeel kmstand onlogisch deze auto achtervolgen. Maar door alle nota’s die aanwezig zijn, is er geen reden tot twijfel over de echtheid van de huidige kmstand.

Op 23 januari 1998 bij kmstand 34560 is er een zogenaamde aankoopkeuring door Lexpoint Hoofddorp uitgevoerd ivm einde garantie , nota en rapport aanwezig.

In april 1998 werd tot ontsteltenis van de tweede eigenaar de Golf vanaf een parkeerplaats bij een supermarkt in hoofddorp de golf gestolen. Er was voor 4697,- gulden schade nadat de auto was teruggevonden. Geen heel ernstige schade, maar bij de VW-dealer betaal je de hoofdprijs voor schadehestel, bijvoorbeeld de motorkap is gespoten .Deze schade is hersteld bij Lexpoint bij kmstand 35815, ook is er toen door Lexpoint een interstate startonderbreker ingebouwd 299,- gulden

Op 5 juni 1998 bij kmstand 37233 heeft de Golf een grote onderhoudsbeurt gehad bij Lexpoint hoofddorp, daar zijn op dat moment ook Doorplates gemonteerd (kosten toen 123,- gulden)
Van deze beurt is de nota 646,60 gulden en het onderhoudsrapport ingevuld door de monteur tijdens controle en onderhoud aanwezig.

Op 11 juni 1999 bij kmstand 47871 is de Golf voor onderhoud bij Lexpoint hoofddorp geweest
Van deze beurt is de nota 403,42 gulden en het onderhoudsrapport ingevuld door de monteur tijdens controle en onderhoud aanwezig.

Op 3 september 1999 bij kmstand 49665 is bij Lexpoint Hoofddorp de einddemper vernieuwd nota 140,79 gulden

Op 22 juni 2000 bij kmstand 56339 is de Golf voor onderhoud bij Lexpoint hoofddorp geweest vreemd is dat deze beurt niet is afgestempeld in het onderhoudsboekje, ik heb wel de nota van 429,13 gulden.

Op 7 juli 2001 bij kmstand 60880 is de Golf voor onderhoud bij Lexpoint hoofddorp geweest nota van 530,17 gulden en het onderhoudsrapport ingevuld door de monteur tijdens controle en onderhoud is aanwezig.

Op 13 juni 2002 bij kmstand 64626 jaarlijks onderhoud bij Lexpoint hoofddorp, nota van 273,34 euro

Op 11 juni 2003 bij kmstand 68102 jaarlijks onderhoud bij Lexpoint hoofddorp, nota van 350,41 euro hier is ook weer de onderhoudslijst van de monteur aanwezig

Op 25 juni 2004 bij kmstand 71544 jaarlijks onderhoud bij Lexpoint hoofddorp, nota van 354,64 euro hier is ook weer de de onderhoudslijst van de monteur aanwezig.

Op 30 juni 2004 bij kmstand 71835 is de middelste demper en einddemper bij Lexpoint Hoofddorp vernieuwd hier is een nota van 330,17 euro .

Op 12 juli 2005 bij kmstand 76161 wederom groot onderhoud bij Lexpoint Hoofddorp, nota 433,66 euro en onderhoudslijst monteur aanwezig.

Op 12 juni 2006 bij kmstand 80287 groot onderhoud bij Lexpoint Hoofddorp, nota 379,16 euro en onderhoudslijst monteur aanwezig.

Op 10 januari 2007 bij kmstand 83398 dynamo VV bij Lexpoint Hoofddorp, nota 329,02 euro

In juli 2007 bij kmstand 85086 onderhoud bij Lexpoint Hoofddorp hier is geen nota van aanwezig maar wel het onderhoudsrapport van de VWmonteur, serviceboekje is uiteraard afgestempeld.

Op 7 februari 2008 had het loodpakketje onder de motorkap het begeven en werd een nieuwe accu van Bosch geplaatst, nota 58,54 euro

23 juni 2008 bij kmstand 88126 werd de Golf weer bij Lexpoint in onderhoud genomen voor zijn jaarlijkse beurt nota 245,47 euro en onderhoudslijst aanwezig

Op 23 april 2009 bij kmstand 90750 is de Golf voor het laatst bij Lexpoint in hoofddorp geweest, distributieriem, waterpomp, dynamoriem en riem koelwaterpomp zijn toen VV deze nota was een pittige: 851,42 euro

Op 10 juni 2009 bij kmstand 91418 is de Golf voor een kleine beurt bij MOFAR cars bv in hoofdorp geweest, geen nota aanwezig

Tussen al deze nota’s zijn nog diverse nota’s in mijn bezit van divers onderhoud, aanschaf en vervanging van onderdelen zoals voorruit vervanging bij carglass.

Ik heb de Golf aangeschaft via marktplaats op 22 augustus 2009 de golf had toen iets meer dan 92000 km gereden.

Ik heb het orginele stuur vervangen voor dat van een Golf3 vr6 stuur.
De orginele schakelpookknop is na lang zoeken vervangen door een orgineel VW golfbal knop
En ik heb de orginele achterlichten vervangen voor heldere rood / wit achterlichten.
Verder heb ik de orginele koplampen vervangen voor heldere exemplaren met angel-eyes .

Op 4 december 2009 heb ik een Vmaxx schroefset gekocht en later gemonteerd, direct na montage heb ik op 28 januari 2010 de Golf laten uitlijnen bij all tyre centre in Eindhoven.

uiteraard heb ik nog in bezit alle orginele onderdelen die ik heb vevangen voor andere die ik cosmetisch mooier vond, dus orginele veerpoten, achterlichten, koplampen, stuur, etc nog in bezit/aanwezig.

Op 1 juli 2010 bij kmstand 97970 is de Golf weer zonder problemen door de keuring heen gekomen.

Inmiddels heeft de golf 100500km gereden.

Last edited by @_golf : 27-01-2011 at 14:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2011, 14:06
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

wow, over uitgebreide documentie gesproken...
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2011, 14:06
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default


Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2011, 14:07
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default


Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2011, 14:08
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default


Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2011, 14:27
Golf1GTIRacer Golf1GTIRacer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 17
Default

Ziet er goed uit! Mooie kleur ook.

En welkom!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2011, 17:16
Dannyvw86's Avatar
Dannyvw86 Dannyvw86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 136
Default

mooie golf ziet er goed uit en zeker een mooi kleurtje
gaaf dat je al die documentatie erbij heb vindt dat wel wat hebben

succes met je auto verder
Reply With Quote
  #8  
Old 27-01-2011, 22:08
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Deze auto heeft dringend behoefte aan dunne bumpers en driedelig Mooie kleur hoor. Hij staat er netjes bij!
__________________
www.dub05.com
Reply With Quote
  #9  
Old 20-06-2013, 20:05
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default Mijn nieuwe aanwinst

Hallo,

Zoals jullie weten, rijdt ik geen golfjes zonder verhaal.
Ook deze nieuwe heeft weer een bijzonder verhaal.

Ik heb hem inmiddels al weer een maand of 4 geleden gekocht.
Het is een VW Golf bj 1986 1.3 MH zilvermetalic 3deurs.

Nieuw geleverd aan 1e eigenaar in duitsland.
Deze eigenaar (een nederlander woonachtig en werkzaam samen met zijn vrouw in duitsland),
ingevoerd in Nederland, toen zij samen met pensioen gingen en terug in Nederland kwamen wonen.

auto is 26jaar lang als 2e auto gebruikt door deze mevrouw,
en heeft 26jaar lang in de garage gestald gestaan.

KMstand was bij aankoop door mij nog geen 113.000km,
nu inmiddels 116.000km

Helemaal origineel, met orginele alpha VW radio.
13" velgen met ballonbanden.

Ik heb er inmiddels mijn 16" BBS lemans imi's met 165/45/16 getrokken bandjes onder geknoopt.

Er zit standaard een origineel sport-interieur in, lichtgrijs geruit.
Deze auto werd in duitsland standaard "rijker"uitgerust dan in Nederland.

Helaas wat kleine schade rechtsvoor door een fietser, kras en deukje (niks ernstigs)

Nu nog even het plaatje bij het praatje, na een avondje poetsen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik was afgelopen zondag in Asten, daar heeft hij voor het eerst op een meeting gestaan.

Grtn, @win

















Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2013, 22:12
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Omlaag met dat ding
Ziet er erg netjes uit
Reply With Quote
  #11  
Old 27-08-2013, 09:44
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default

Update:

De rechter voorstoel ligt eruit, deze is onder behandeling van www.rachelsarah.nl . De bestuurdersstoel had de gebruikelijke schade aan de wang van de zitting en de wang van rugleuning.
Helaas is de stof niet meer leverbaar, wel een bijna dezelfde, maar in mijn ogen nog net niet goed gelijkend genoeg.
Na 2 maanden zoeken op marktplaats en volksforum kwam ik een vergelijkbaar set stoelen tegen (ff achter antwerpen gaan ophalen).
Van deze 2 stoelen en mijn stoel is rachel nu 1 zo goed als nieuwe stoel van aan het maken. Fotos volgen zodra ik de stoel binnen heb.

afgelopen weekend de wielkasten maar eens goed aangepakt.
Ik merkte dat de binnenzijde van de wielkasten de tectyl door de loop van de jaren toch wat afgesleten was (de zilverlak kwam er weer doorheen).
Van alle vier de wielkasten goed gereinigd met water en zeep en alle zand resten verwijdert met eerst een harde borstel en daarna nog eens met een zachte borstel. Hierna alle 4 de wielkasten weer netjes (zwart) in de tectyl gespoten. Ziet er weer perfect uit.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-08-2013, 10:07
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default

Mijn volgende project: Muziek !

over het algemeen heb ik geen radio aan in m'n Golf.
Ik luister liever naar de motor, rollen van de banden etc etc..
Maar aangezien ik toch nog een radio cd speler met usb had liggen, had ik me toch al een aantal keer bedacht deze toch in te bouwen.
Met name omdat de enkele keer dat ik dan de radio aan wilde zetten, ik met een "rotte"potmeter in de volumeknop van mijn orginele VW alpha radio zit

Nu vind ik het niet zo mooi om in mijn 86er Golf zo'n moderne radio te zetten, dus ik heb me bedacht om deze in het dashboard kastje te plaatsen.
Daar ben ik dus afgelopen weekend mee bezig geweest.
Het resultaat is prima, radio is nog te bedienen vanaf de bestuurdersstoel (met de hand en met de losse afstandbediening).
poppetje gezien, dashboardkastje dicht

Ik heb nu in de radio-uitsparing een "blind" plaatje gezet, mogelijk dat uik daar vdo-metertjes in plaats moet ik nog fff bekijken.

Ik wil alleen nu nog de speakers in het dashboard vervangen voor iets betere kwaliteit. ik meen dat ik op zoek moet naar 3" / 8.7cm speakertjes ?
kan iemand dit bevestigen ?

Verder ben ik bezig om grotere speakers verborgen te monteren in de hoofsteunen van de voorstoelen.
ik heb de hoofdsteunen al uit elkaar liggen, ben nog aan het bedenken hoe ik het het beste aan kan pakken. fotos volgen nog over hoe ik dit heb bedacht en opgelost)

Op deze manier heb je toch een goed geluid onderweg, zonder alles kapot te moeten zagen voor speakers en een "lelijke" moderne radio in een oldtimer.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-08-2013, 10:09
Mauricejuhvw's Avatar
Mauricejuhvw Mauricejuhvw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 274
Send a message via MSN to Mauricejuhvw
Default

Ziet er goed uit idd hele verhaal wel leuk om te lezen :thumbsup:
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold)
Opel vectra 1.6 1997 ( sold)
Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold)
Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold)
Volkswagen kever 1972 (project)
Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily
Reply With Quote
  #14  
Old 27-08-2013, 22:20
rickGT rickGT is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Send a message via MSN to rickGT
Default

speakers in dash....klopt


erg nette auto btw
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info"
Reply With Quote
  #15  
Old 19-09-2013, 09:41
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default deurbekleding werd nat

Hallo,

Maar weer even een update, mijn deurbekleding werd nat !
Daar moest natuurlijk zo snel mogelijk iets aan gebeuren..
Jammer dat er al wat watervlek op de deurbekleding te zien is, maar ja
hij wordt inmiddels ook al weer een dagje ouder (27 jaar)

alles maar even los gehaald, en netjes met plastik weer dichtgemaakt.








Reply With Quote
  #16  
Old 19-09-2013, 11:08
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

zou ik ook eens moeten doen, wat voor plastic is dat en hoe heb je 't vast geplakt?
Reply With Quote
  #17  
Old 17-12-2015, 23:27
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default Twingodak gemonteerd





Reply With Quote
  #18  
Old 17-12-2015, 23:30
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default Twingodak gemonteerd














Reply With Quote
  #19  
Old 17-12-2015, 23:31
@_golf @_golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 36
Default VW Golf 2 1986





Reply With Quote
  #20  
Old 18-12-2015, 00:01
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Sjiek hoor, nette auto ook en apparte kleur.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum