Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Onderdelen te koop aangeboden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2013, 10:30
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default 1.8 16vt kr met 360pk en 411Nm

Beste volksforumers,

Zoals jullie misschien weten ben ik spullen gaan verzamelen voor een project om een golf 2 1.3 nz oldtimer om te bouwen naar een 1.8 16v met een garret GT2871R. Het blok heeft met alle spullen 20.000km gedraaid en om de 5000 km is de olie vervangen. Blok is naar zeggen van de oude eigenaar goed stationair laten draaien voordat deze uitgezet werd. De turbo hebben ze iets meer speling gegeven, omdat er mee geraced is en dat beter is voor de warmte afvoer.
Het blok is compleet met 2,5inch uitlaatsysteem van voor tot achter, er zit een racimex oliekoeler bij en een jd engineering op maat ecu. Er moet alleen nog een luchtfilter bij en een zware map sensor en een bonbine. De motorstand krijg je erbij. Met dit blok wordt je auto een kanon!!

Daarbij heb ik een volledige synchro en quattro aandrijflijn.

De synchro aandrijflijn is helemaal compleet, alleen de aandrijfassen voor de voorwielen die zijn niet compleet, daar moeten nieuwe homokineten op. De tunnel van een golf rallye zit er ook bij. De achterwielophanging heeft trommels

De quattro aandrijflijn is gestript naar de onderdelen die nodig zijn om het op de golf 2 te bouwen.De linker aandrijfas heeft een nieuwe homokineet nodig aan de bak kant, maar deze is op internet te koop voor 60 euro nieuw. De bak is een 02M 5 bak.

Los heb ik een clutchmaster stage IV koppelingsset te koop. Deze set was 1300 euro en is er hooguit 8000 km mee gereden. Het is de zwaarste die er is van clutchmaster met een vast vliegwiel.

Het idee was om de golf 2 te maken met de quattro aandrijflijn. Alleen er moeten aardig wat dingen aan de golf 2 worden aangepast om het passend te krijgen. Wat er nog onbreekt is een subframe van een vr6 en motorsteunen om het aan te passen.

De golf staat ook te koop. Het is een golf 2 1.3Nz uit 1986 dus nu nog oldtimer(12 euro p maand verzekering) golf rijd gewoon is alleen niet zo zuinig door de 4 bak.

De remmerij van een audi tt 8N zit erbij. De achterkant van de synchro diend omgebouwd te worden naar schijf, dat kan door andere draagarmen te kopen en die erop te zetten.

Tevens ook nog een audi tt 8n leren interieur te koop nog in goede staat.



Het liefste verkoop ik het blok met de aandrijflijnen in 1 koop met eventueel de koppelingsset erbij. Ik hou het nu nog even achter de hand, maar mocht iemand het blok willen kopen, dan gaan de aandrijflijnen los weg. Bij weinig intresse maak ik het spul zelf pas.

Prijzen zijn vraagprijzen, los bieden kan altijd.
Blok compleet met aandrijflijnen en g60 bak en clutchmasters set 5000 euro
Blok los 3000
Quattro lijn 1000
Synchro spul 600
TT interieur 350
Golf 2 400
Clutchmasters set 1000


Specs blok:
Cilinderkop:
In - uitlaatkanalen geflowd
nieuwe klepstoters
nieuwe klepseals
nieuwe aangepaste(lagerbronze) klepgeleiders
nieuwe kleppen
klephoek + klepzetels aangepast
Schrick klepveren
std. nokkenassen (met schrick nokkenassen is rond 380-390pk haalbaar (volgens Jeroen Dik)
verstelbaar nokkenastandwiel met versterkte dis. riem
ARP kopbouten
kop gevlakt + gereinigd en Cometic stalen koppakking 1,3mm
BST turbo inlaatspruitstuk (aangepast)
BST fuelrail met RC 550cc high-impedance injectoren
losse brandstofdruk regelaar sytec met membraam, bij volgas zou deze 0,8 bar meer druk moeten geven.

turbo:
Garret GT2871R 0.86a/r ball bearing met internal wastegate (olie + koelvloeistof gekoeld)
ATP uitlaatspruitstuk

onderblok:
JE zuigers boring 82mm compressieverhouding 8,2:1 (uitgewogen)
Audi RS 2 drijfstangen (ge-shotpeened + uitgewogen)
Sputter drijfstang + krukaslagers
ARP drijstang + krukasbouten
onderblok is geboord/gehoond + kopvlak gevlakt (met torgueplaat)
krukas opnieuw gebalanceerd + gepolijst en ge-magnafluxt
nieuwe oliesproeiers
oliepomp 2.0 16v (ABF)
nieuwe aangepaste waterpomp
carterpan aangepast voor olie retourleiding

extra's:
Racimex oliekoeler incl sandwichplate en slangen
2.5'' uitlaatsysteem op maat
ECU DF1 JD-engineering (op maat)


Foto's:












Graag alleen serieuze mensen. Ik heb zelf nog niet met dit blok gereden, maar wegens omstandigheden moet ik het project stopzetten.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2013, 09:51
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

Uppie
Reply With Quote
  #3  
Old 08-09-2013, 22:10
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

Kommop mensen mooi blokkie te koop
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum