Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2018, 22:54
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default Vw golf mk2 van 88, welk type?

Beste vw liefhebbers.
Ben sinds kort eigenaar van een vw golf mk2 1.8 carburateur uit 1988. Nu is mijn vraag of dit het oud of nieuw type is?. Het nieuwe type is in productie gegaan van september 1987. Mijn golf is van januari 1988. Dus ik heb geen kleine raampjes meer, heb de 5 lamellen gril, heb een dunne stuurnaaf terwijl die van 89 een dikke hebben. Mijn pinker schakelaar zit op het dash en niet op het stuurkolom. Ik heb al van veel verschillende mensen verschillende dingen gehoord, maar kan er mij hier iemand vertellen wat er precies allemaal anders is aan een golf uit 88 en uit 89? Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2018, 08:15
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Waarschijnlijk het oude type zekeringkast.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2018, 09:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

volgens mij staat het wel op het kastje waar de zekeringen achter zitten.
zou dan Central electric I of II op moeten staan.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2018, 10:40
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Je hebt precies het overgangsmodel, dus hoogstwaarschijnlijk qua elektra het oude type.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2018, 12:06
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default

Dan zal ik dus waarschijnlijk die teller die ik gekocht heb niet kunnen plaatsen, is met 1 aansluiting ipv met 2. hoe kan je zien aan je zekeringskast dat het, het oude type is?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2018, 12:34
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

http://www.a2resource.com/electrical/systems.html
Hier kan je de zekeringkasten vergelijken

Ik heb ook eentje uit '88. Is een overgangsmodel, dus al met de grote ramen maar wel nog met dunne bumpers. Denk dat ik ook central elektric 1 heb, heb ook het klein vw logo achteraan. Wel alle dikke deurbaguetten.
Het overgangsmodel is een beetje een mengelmoes van vanalles
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #7  
Old 17-01-2018, 12:45
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
http://www.a2resource.com/electrical/systems.html
Hier kan je de zekeringkasten vergelijken

Ik heb ook eentje uit '88. Is een overgangsmodel, dus al met de grote ramen maar wel nog met dunne bumpers. Denk dat ik ook central elektric 1 heb, heb ook het klein vw logo achteraan. Wel alle dikke deurbaguetten.
Het overgangsmodel is een beetje een mengelmoes van vanalles


Heeft die dan ook 2 stekkers op de teller ipv 1?
Reply With Quote
  #8  
Old 17-01-2018, 13:11
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb ook een 88'er golf, nieuwe stijl deuren, toch oude zekeringkast en oude tellerunit met 2 stekkers. overgangsjaren zijn een ramp. ook voor technische zaken moet je soms het nieuwe, soms het oude of zelf afwijkende maten nemen.
aandrijfassen, handremkabels, stuurkogels... één soep om de goeie te vinden. de laatste tijd begon ik gewoon alles dubbel te bestellen. heb één keer de fout gemaakt door het onderdelen te demonteren langs 1 kant, opmeten en dat stuk 2x te bestellen.
bleek er dan op mijn auto links en rechts een verschillend type te zitten (1 nieuwe en 1 oude)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 17-01-2018 at 13:13.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-01-2018, 13:35
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
ik heb ook een 88'er golf, nieuwe stijl deuren, toch oude zekeringkast en oude tellerunit met 2 stekkers. overgangsjaren zijn een ramp. ook voor technische zaken moet je soms het nieuwe, soms het oude of zelf afwijkende maten nemen.
aandrijfassen, handremkabels, stuurkogels... één soep om de goeie te vinden. de laatste tijd begon ik gewoon alles dubbel te bestellen. heb één keer de fout gemaakt door het onderdelen te demonteren langs 1 kant, opmeten en dat stuk 2x te bestellen.
bleek er dan op mijn auto links en rechts een verschillend type te zitten (1 nieuwe en 1 oude)


Ik wist niet dat er zoveel verschil zat op technische zaken tussen beide types. Maar als je iets besteld op chasisnummer kan het toch niet vaak mis zijn? En op de webshops staat er toch ook meestal bij voor welke bouwjaren het past. Was eens aan het kijken voor een stuurnaaf en stond op "83 tot 89" Dat deed me twijfel over het facelift geval dat zogezegd begon in september 87
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2018, 15:58
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default

heb even gekeken naar mijn zekeringkast, ik denk dat dit het oude type is? dus zal mijn teller uit wel 2 aansluitingen hebben. Nu vind ik wel dat er precies relais tekort komen? het lijken er mij zo weinig. zag ook dat er een dikke kabelbundel doorgeknipt was, bijna alles werkt qua elektriciteit juist mijn teller nie geen licht meer geeft maar dat ligt aan de teller, iemand enig idee van waar de kabel zou kunnen komen en of dit wel het oude type zekeringskast is?
[IMG]
[/IMG]
[IMG]
[/IMG]
Reply With Quote
  #11  
Old 17-01-2018, 18:36
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Lijkt me inderdaad oud type! Ik weet niet of bij mij de teller twee stekkers heeft of 1, heb hem er wel uit gehad maar is al lang geleden... Ik weet wel dat het inderdaad een soep is. De onderdelen voor nieuw en oud model meenemen en dan wat je niet gebruikt terugbrengen is een goede strategie. Kan je met tweedehands stukken natuurlijk niet, maar voor slijtage delen zeker aan te raden.

Je hebt inderdaad nogal weinig relais steken, maar lijkt me niet per se abnormaal. Als alles werkt zal het wel juist zijn. Die doorgeknipte kabelbundel daarvoor zou je gewoon de kabels eens moeten volgen. Lijkt me, gezien de kabelbindertjes, dat er al iemand ooit aan de kabelboom heeft zitten werken .
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #12  
Old 17-01-2018, 19:12
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Lijkt me inderdaad oud type! Ik weet niet of bij mij de teller twee stekkers heeft of 1, heb hem er wel uit gehad maar is al lang geleden... Ik weet wel dat het inderdaad een soep is. De onderdelen voor nieuw en oud model meenemen en dan wat je niet gebruikt terugbrengen is een goede strategie. Kan je met tweedehands stukken natuurlijk niet, maar voor slijtage delen zeker aan te raden.

Je hebt inderdaad nogal weinig relais steken, maar lijkt me niet per se abnormaal. Als alles werkt zal het wel juist zijn. Die doorgeknipte kabelbundel daarvoor zou je gewoon de kabels eens moeten volgen. Lijkt me, gezien de kabelbindertjes, dat er al iemand ooit aan de kabelboom heeft zitten werken .


Is natuurlijk wel een carburator dus zoveel relais heeft die normaal niet, abs zit er ook niet op dus denk dat het wel zal kloppen, ga dit weekend eens die tellerbak demonteren en kijken of mijn andere er in past, die heeft namelijk 1 stekker. ondertussen ook maar eens die kabels volgen.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-01-2018, 21:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Welk model je hebt.Oude model van de nieuwe. Nieuwste model is 90
Jij hebt het eerste model golf 2. Met een facelift[ao de portieren,dikke stuurkolomhandels]
En een 2 stekker teller. Het 90 model heeft 1 stekker en de alarmlichtschakelaar op de stuurkolom. ps veel delen zijn onderling uitwisselbaar
Reply With Quote
  #14  
Old 19-01-2018, 21:49
golf_mkII golf_mkII is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Welk model je hebt.Oude model van de nieuwe. Nieuwste model is 90
Jij hebt het eerste model golf 2. Met een facelift[ao de portieren,dikke stuurkolomhandels]
En een 2 stekker teller. Het 90 model heeft 1 stekker en de alarmlichtschakelaar op de stuurkolom. ps veel delen zijn onderling uitwisselbaar


Mijn model heeft wel een dunne naaf dacht ik, zolang er niet veel verschil zit qua technische onderdelen is het oke
__________________
Golf mkII 1.8 8v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum