Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Ideeen en opmerkingen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 12-11-2006, 18:48
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Ging alweer over supersport...


Dat gaat over een t1 bus misschien of een t2 of t3 of t4 of t5
Reply With Quote
  #42  
Old 12-11-2006, 18:54
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Hoe dan ook, ik blijf dit echt een zeikonderwerp vinden! Ik stoor me er juist aan dat op zulke punten zoveel zout moet...
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #43  
Old 12-11-2006, 18:58
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Default

Als je de typenaam (nee niet het woord 'type' maar de merk/type) erbij zet, zijn we toch van alle problemen verlost?

mk2 wil ook niet altijd Golf zeggen, maar kan ook de Polo zijn.
Altijd het type (Polo) van het merk (VW) erbij vermelden dus.. simple as that..

Als je valt over iets als "onderdelen voor Golf type2" vind ik je een beeeetje een zeikerd omdat je best begrijpt dat het voor een Golf is, en niet voor een T2-bus. (er staat tenslotte Golf in)

Als ik iets chrooms zoek op marktplaats, moet ik nu ook alle soorten spelling nakijken (chrome, chroome, chroom, chromen en... ja serieus: groom, gromen, grome, etc. Marktplaats kent geen wildcard :| )
Allemaal vervelend maar de wereld vergaat niet.

Heb je het dus alleen over type2, dan krijg je vanzelf vragen van Golf-rijders op dat op hun mk2 past Kan je beter T2 zetten he..
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
  #44  
Old 12-11-2006, 19:03
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Mister Cool : er is geen gezeik .. er is een verzoek : volgens de Dikke van Dale is dat totaal iets anders
Neem een harttabletje en ga lekker TV kijken .
Ja ik kan lezen wat je delete .. sorry
Reply With Quote
  #45  
Old 12-11-2006, 19:04
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Quote:
Originally Posted by Luuk
Op een forum waar luchtgekoeld en watergekoeld (ja, luchtgekoeld voorop, want die waren er eerder) samen gaat moet je het beestje wel bij de naam noemen. Ik heb het ook niet verzonnen anders had ik het hoogst persoonlijk anders gedaan, echt waar.
Het lijkt er op dat menigeen oogkleppen op heeft en niet verder denkt/kijkt/voelt dan Golluf. Hallo!!! Wake UP!!! Welcome in the real world met Polo's, kevers, Jetta's, bussen en ander mooi VW-spul.



Het ging dus ook om de manier waarop het gebracht werd...
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #46  
Old 12-11-2006, 19:06
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Het ging dus ook om de manier waarop het gebracht werd...



Nou dan is het toch simpel : moet je daar op reageren en niet op ons verzoek
Reply With Quote
  #47  
Old 12-11-2006, 19:06
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Mister Cool : er is geen gezeik .. er is een verzoek : volgens de Dikke van Dale is dat totaal iets anders
Neem een harttabletje en ga lekker TV kijken .
Ja ik kan lezen wat je delete .. sorry


Geëamel, as âlde wyven praat mei fansels ek freon... Ik wit allinnich net at dat wol yn de DvD stiet...
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #48  
Old 12-11-2006, 19:09
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Geëamel, as âlde wyven praat mei fansels ek freon... Ik wit allinnich net at dat wol yn de DvD stiet...


Stoer hoor .. als ik het niet met woorden afkan en voel dat ik fout zit ga ik maar wat brabbelen zodat mijn medestanders moeten lachen
Er lachen er nu nog meer .. maar niet omdat ze het grappig vinden : uit medelijden
Reply With Quote
  #49  
Old 12-11-2006, 19:10
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by Luuk
Nee, een T2 is een panorama bus.

Idee
Kan er niet iets ontwikkeld worden op het forum dat als je typt type2, er automatisch een pop-up komt met een selectielijstje:

Bedoelde u?
o type 2
o T2
o Polo mk2
o Golf mk2
o Iets anders......

Vink de juiste keuze aan en klik op Invoegen.




Of gaat dat tever? Ik vind het überhaupt al tever gaan dat er werkelijk een serieuze discussie over rondgaat.. ik reageer niet meer..
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
  #50  
Old 12-11-2006, 19:12
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Stoer hoor .. als ik het niet met woorden afkan en voel dat ik fout zit ga ik maar wat brabbelen zodat mijn medestanders moeten lachen
Er lachen er nu nog meer .. maar niet omdat ze het grappig vinden : uit medelijden


Ik lach net zo hard, om dit hele topic
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #51  
Old 12-11-2006, 19:14
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Je ziektenkosten verzekering iig niet : met dit tempo haal je de 21 jaar niet .

Ik vind het best dat jij als taalvirtuoos graag het woord "verzoek" leest als "dwangbevel" ..
Je komt een hoop deurwaarders tegen in je leven vrees ik
Reply With Quote
  #52  
Old 12-11-2006, 19:19
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Als je beestjes bij namen wilt noemen is een t1 een kever en een golf een golf.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #53  
Old 12-11-2006, 19:23
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,878
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Als je beestjes bij namen wilt noemen is een t1 een kever en een golf een golf.


Ga terug naar Start !!!

Boehaha, gaaf topic toch wel
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #54  
Old 12-11-2006, 19:28
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Haha wat een gezeik... Vroeger (toen het forum nog zwart was) hadden we zo nu en dan nog eens een stukje slappe humor er tussen door. Dat mis ik best wel eigenlijk, en dit soort topics maakt het er zeker niet beter op...

Maar even ontopic, als we toch bezig zijn over type-aanduidingen: Ik begin me juist te ergeren als ik in een leuk topic zit te lezen, en ik zie alleen maar kreten voorbij komen als: "T2B" , "38C" , "415" etc etc. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer! Het feit dat ik mezelf beperk tot het sleutelen aan waterkoelers (Golf en Jetta van het 2e type) mag mijn forum-pret toch niet drukken? Noem het beestje toch gewoon bij zijn naam! Wat moet de gemiddelde nieuwkomer inderdaad wel niet van ons forum denken!?

Zijn wij hier te nuchter voor Mister-Cool?? Of schaamt men zich te vertellen dat men in een Kever of een bus rijdt??
Reply With Quote
  #55  
Old 12-11-2006, 20:46
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Luuk
Kever en bus rijders zeggen echt niet dat ze in een type 1 of type 2 rijden. Waar het wel gebruikt wordt is bijvoorbeeld bij meetings : type 3 meeting. Vervelend als je met je watergekoelde Golf aankomt rijden en het blijkt een fastback, notchback, squareback meeting te zijn. Ook onderdelen worden vaak aangeboden als zijnde voor type 2. Dat is toch makkelijker dan te zeggen onderdelen voor T1, T2a, T2ab, T2b, T3. Als dan ook nog Golf2 bezitters van hun Golf2 onderdelen aangaan bieden als zijnde voor type 2 dan is de verwarring compleet.


Toch nog ff een reactie.. Dit is al 20x duidelijker dan de eerste post van dit topic..

In de eerste post komt het tot mij (en kennelijk menigeen ander) een beetje over als een aanval op watergekoeld met Golf in het bijzonder..
(ik voel me overigens niet meer aangesproken want ik heb alleen het Golf-front )

grtz Boaz
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
  #56  
Old 12-11-2006, 22:04
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Komt de collectezak hier ook nog langs, want ik heb ook nog 2 centjens!

Ik begrijp tot zekere hoogte het verzoek over het gebruik van de juiste benamingen bij de juiste voertuigsoorten. Ikzelf gebruik bij het plaatsen van berichten altijd de aanduiding "MK" (ik beperk mij tot de waterkoelers), echter in spreektaal wordt vaak het woord "type" gebruikt, ook aangezien de aanhoorder meteen weet waar je het over hebt (niet iedereen kent de interne benamingen, en laten we niet vergeten dat de waterkoelers nog steeds de grootste gemene deler zijn, in het hedendaagse verkeer). Laten we daarom de nieuwkomers niet meteen afbranden maar verbeter ze hier en daar nog eens (eventueel met een kleine noot in de startpost, moderator). Vergeet niet hoe we ooit zelf begonnen zijn, het vergt even wat tijd om "erin te groeien"!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984

Last edited by Arnaud : 12-11-2006 at 22:07.
Reply With Quote
  #57  
Old 12-11-2006, 23:45
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Waarom zijn er toch altijd mensen die zeiken om het zeiken... Waarom is het zo moeilijk om je aan te passen...?? Wij als Volksforum Crew zien een bepaald probleem onstaan (ongeacht of dit voor luchtgekoeld of watergekoeld is), hiervoor maken we een voorstel om dit op te lossen, vervolgens wordt dit door een aantal compleet de grond in geboord..

WHY???

Is het nu zo moeilijk een beetje rekening met elkaar te houden? Probeer je bij dit soort problemen eens in de huid van de "tegenpartij" te plaatsen, misschien dat dat helpt.

Het is immers zoals al 100 keer aangegeven een verzoek en geen dwangbevel, dat kunnen we er ook van maken alleen worden we daar allemaal niet beter van en wordt het alleen nog maar onduidelijker.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #58  
Old 12-11-2006, 23:56
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Default

@Marco: jouw eerste post in dit topic:
Quote:
Originally Posted by Marco
Kan het daar natuurlijk niet anders als volledig mee eens zijn. Discussies in topics hierover zullen we dan vanaf nu ook gewoon verwijderen. Die discussie mag je hier met ons voeren.


Je vraagt om een discussie en als die lekker op gang is, zeg je dit:

Quote:
Originally Posted by Marco
Waarom zijn er toch altijd mensen die zeiken om het zeiken... Waarom is het zo moeilijk om je aan te passen...??
....
Is het nu zo moeilijk een beetje rekening met elkaar te houden? Probeer je bij dit soort problemen eens in de huid van de "tegenpartij" te plaatsen, misschien dat dat helpt.

dus we moeten niet zeiken en ons aanpassen..

Ik kan me in een aantal punten prima vinden hoor, de laatste post van Luuk was erg verhelderend en redelijk/billijk en daar had wat mij betreft jouw post niet op deze manier overheen gehoeven..

Maar wie ben ik..
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
  #59  
Old 13-11-2006, 00:02
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Iets wat ik heel sterk proef in deze discussie:

Men voelt zich aangesproken, en aangevallen. Waarom? Een type2 eigenaar heeft een bus. Punt. Dat wil niet zeggen dat een Golf 2 minderwaardig of slechter is, en dat lijken sommigen hier te voelen.

Het verzoek is om duidelijk aan te geven wat voor een auto je bedoelt, en bovendien, bijna alle luchtlopers rijden dagelijks en voor het echgie ook gewoon watergekoeld, dus van neerkijken zoals sommigen dat ervaren is geen sprake.
Hou je gewoon aan de juiste nummering, en dan is deze discussie niet nodig

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #60  
Old 13-11-2006, 00:23
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Met kennis komt gewoon wat onduidelijkheid.
Mijn moeder noemt elke Volkswagen een Golf, omdat ze d'r gewoon geen donder van af weet. En wat haar betreft heb ik tot nu toe elke keer dezelfde auto gehad, alleen in een andere kleur. Weet zij veel dat de ene een Golf 1 is en de andere een 2 en de ander een Jetta.

Wat ik probeer te zeggen is dat er gewoon zo ontzettend veel verschillende typen / types zijn, en het voor iemand die WEL de juiste namen kent en gebruikt verrekt onduidelijk wordt als een Golf 2 de naam krijgt van een bus, en een Jetta van de eerste generatie opeens wordt omgetoverd tot Kevert.

Voor de mods is het geen doen om bij elk topic alle posts na te kijken en alles te controleren, dus als we dat nou gewoon effe zelf doen met onze eigen post scheelt dat iedereen een hoop werk en stress.
En ik als meester-spammer zal daar nog het meeste werk mee hebben, en mij zul je niet betrappen op het verkalefateren van luchtkoelers naar waterkoelers of omgekeerd, dus dan moet de rest dat ook kunnen.
En als we de nieuwen gewoon even helpen met dit idee duidelijk te maken op een fatsoenlijke manier kunnen we allemaal weer doorgaan met er één grote knuffelige bende van te maken hier op het forum.

Lijkt me allemaal zo'n kunst niet.
Het is een des te grotere kunst om je persoonlijk aangevallen te voelen als iemand een redelijk voorstel doet om gewoon alles bij zijn / haar juiste naam te noemen.

Over juiste namen gesproken: ik ben Breadfan of Chris, en niet broodliefhebber, croisantaanbidder, tostiridder of wat dan ook voor creatief soort gebakje de dames en heren hier weten te verzinnen!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum