Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-05-2020, 11:13
Ruben06NL's Avatar
Ruben06NL Ruben06NL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 10
Default Carburateur-problemen 1.1

Ik heb nu al een poosje enige problemen met mijn Golf 1 en ga nu dus toch maar om hulp vragen, mijn golf stotterde af en toe en nadat ik de bekende kwaaltjes als roest in de tank, de brandstofpomp en een vuile carburateur had uitgesloten ging ik de carburateur maar eens inspecteren. Deze leek goed schoon (alles uitgeblazen en ontvet) en heb vervolgens vacuumslangen vervangen. Dit veranderde niks, valse lucht was een mogelijke oorzaak maar ook het vervangen van pakkingen en de flens leek niet te helpen. Nu zit ik op het punt dat hij erg matig loopt en nog merkwaardiger de twee stelschroeven hadden 0,0 effect (volledig open of dicht was hetzelfde effect).

Ik heb een 1.1 met een Solex 31 PIC(T) 7
Met een rubberen flens en het ronde plastic luchtfilter.

Nu kan ik voor een laag bedrag een 31 PIC(T) 5 + spruitstuk overnemen wat mij wel wat lijkt gezien de tweeboutsbevestiging van de 5 valse licht zowiezo schrapt enkel zie ik opmerkelijke verschillen met mijn oude carb. (Heb de 5 nu mee op leen om te kijken of die loopt)

De PIC(T) 5 heeft slechts twee aansluitingen voor vacuumslangen: die voor de vervroeging op de ontsteking en die naar de (wat ik denk onderdruk is) chokeklep ongeveer. Hij mist de aansluiting naar mijn luchtfilter (op het oranje doosje in mijn luchtfilter zitten twee aansluitingen.

Nu vermoed ik dat op de 5 origineel het metalen luchtfilter zat (dezelfde als de MK1 Polo vgm.) ook omdat de bevestigingspunten op het spruitstuk voor het luchtfilter niet overeenkomen met mijn huidige.
Heeft iemand enige info betreft de aansluitingen voor de slangen of het andere luchtfilter/werking.

(Verder zit op het nieuwe spruitstuk aansluitingen voor de koeling maar dat is voor latere zorg )

Kortom: zijn er mensen op dit forum die deze zaken herkennen en eventueel tips voor mij hebben of info in verschillen tussen de PIC(T) 7 en 5.

Alle tips/info zijn welkom en waardeer ik heel erg ('Pleur er gewoon een nieuwe weber achter' is geen tip )

Bij voorbaat dank
Ruben
__________________
'77 Golf 1.1
'87 Caddy 1.6 TurboDiesel
(+ '81 Golf 'project')
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum