Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 18-08-2014, 19:28
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Ja dat daar roest zou zitten kon je op wachten dat is echt een golf 2 kwaal. Zijn die beugels nog nieuw te krijgen? Bij mij is die ook slecht.


Deze zijn helaas niet meer nieuw te krijgen en ook nooit los leverbaar geweest.
Alleen als je een complete binnenscherm besteld zit hij er al nieuw in.
Reply With Quote
  #42  
Old 18-08-2014, 19:49
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

super strakke basis!
wat is dat verroeste beugeltje precies?
Reply With Quote
  #43  
Old 18-08-2014, 21:55
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooi spul, maar dat ze die andere helft van dat bakhuis niet ff parelen of verdichten
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #44  
Old 18-08-2014, 22:08
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

leuk spul, een gaaf dat je weer terug bij een mk2 bent.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #45  
Old 18-08-2014, 22:51
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Mooi spul, maar dat ze die andere helft van dat bakhuis niet ff parelen of verdichten

Misschien omdat ze ervan uitgaan dat het in een raceauto wordt gebruikt en niet in een showauto
Reply With Quote
  #46  
Old 18-08-2014, 23:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Mooi spul, maar dat ze die andere helft van dat bakhuis niet ff parelen of verdichten


Because Race Car

Dit bakhuis is nieuw en komt zo uit de doos bij de VW-Dealer vandaan.

Er zit al een beschermlaagje op tegen het oxideren, perfect dus

Het CNC gevreesde Aluminium is van een speciale legering wat niet snel zal oxideren en heeft geen nut om te gaan spuiten etc omdat hij toch elke 3000km weer uit elkaar moet
Reply With Quote
  #47  
Old 18-08-2014, 23:09
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dat zou me dus niet lekker zitten als ik naast hobby ook een beetje een visitekaartje aan t bouwen was
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #48  
Old 18-08-2014, 23:13
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat zou me dus niet lekker zitten als ik naast hobby ook een beetje een visitekaartje aan t bouwen was

Kun je je wat nader verklaren,want bij mij valt het kwartje niet
Reply With Quote
  #49  
Old 18-08-2014, 23:22
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by superbeast
leuk spul, een gaaf dat je weer terug bij een mk2 bent.


Dankjewel !

Na dat ik mijn vorige mk2 heb verkocht na 14 jaar wilde ik perse wat anders.

Ik kocht een Seat Leon (die hier nog staat overgens) omdat ik er niet aan hoefde te restaureren enz. Om deze goed te krijgen zoals ik hem wilde hebben zou het veel geld gaan kosten. Ook zou ik meer vermogen willen door het hoge gewicht tov een ouder Golfje die een stuk lichter is.
Daarnaast zijn de regels veel soepeler en kan ik er veel meer mee doen.

Ik zocht dit eigenlijk in een mk3, maar na een paar erg tegengevallen koetsen en om het feit dat hier geen normaal plaatwerk voor leverbaar is, had ik dit aan de kant gezet.

Ik was er helemaal klaar mee en wilde een auto kopen die al af is.
Ik een mooie Lotus Elise gekocht en ik moet je eerlijk zeggen dat het echt Super goed rijd.










Nooit gedacht nog zo'n harde mk2 tegen te komen en voelt als een lot uit de loterij, wat kan een mens gelukkig zijn met een oud Golfje

Het was alleen niet de bedoeling om zo extreem te gaan, maar alles leek wel zo te moeten zijn. Ik had de sequentiele bak eigenlijk verkocht, maar deze man zou hem binnen 2 maanden betalen, maar ik had na 3 maanden nog niks ontvangen.
Intussentijd is er het 1 en ander veranderd waardoor ik deze bak niet meer hoef te verkopen en heb hem in mijn vakantie laten weten dat ik hem toch ga houden voor mijn eigen auto. Het is veel geld, maar ik zal niet weer snel de kant krijgen om zo'n speciale en kostbare bak te kunnen kopen.
Daarbij hanger er hele goede herinneringen wat onbetaalbaar is natuurlijk

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en heb goed na kunnen denken. Het plan is nu wel duidelijk en de werkzaamheden gaan nu ook weer erg goed gelukkig.

De Lotus staat weer te koop om de Golf sneller klaar te kunnen maken, maar hij is nog niet verkocht.

Na een grote omweg, toch weer terug bij de mk2 en ik ben er nog blij mee ook
Reply With Quote
  #50  
Old 18-08-2014, 23:23
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Dat het toch ook een beetje visitekaartje voor Wilco z'n bedrijf is, dan zitten veel uren in, veel centjes en dan doe je de kap open en dan glimt de bak voor de helft en de andere helft lijkt wel electron zo donker. Als ie dan toch iedere 3000km uit elkaar moet, gooi dan die oem bakhelft ff bij Marnix binnen om te verdichten. Misschien tilt ie er zelf niet zo zwaar aan, maar iets met een duivel en details...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #51  
Old 18-08-2014, 23:51
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat zou me dus niet lekker zitten als ik naast hobby ook een beetje een visitekaartje aan t bouwen was


Ik bouw deze auto helemaal in mijn vrije tijd voor mijzelf en niemand anders. Oja, ook voor mijn kinderen want die vinden het ook super.
Verder heb ik heb nog een belofte open staan bij mijn kinderen die ik nog moet nakomen en wat ik doen kan met deze auto.

Als ik een auto moest bouwen voor het grote publiek, ging ik de hele koets strak maken, alle naden weg plamuren, alle standaard onderdelen verchromen inclusief de kleine remmen, airride en een paar RS'jes enz.
Dan had ik een veel grotere publiek bereikt en was ik voor minder dan 1/4 van de kosten klaar geweest.

Nee, Ik bouw mijn auto om mee te rijden en ik ga echt niet wakker liggen van wat steenslag etc. Dit ding bouw ik om mee hard te gaan op een circuit en niet om volgeplakt met blauwe folie richting een meeting te rijden waar je de hele dag stil staat te kijken in de hoop dat anderen jouw auto mooi zal vinden.

Het bakhuis is mooi, netjes en nieuw. Ik ga geen poetsauto bouwen, maar een race-auto.

Het bakhuis is van een aluminium die nooit mooi te polijsten zal zijn. Spuiten werkt negatief omdat er nergens verf tussen mag zitten.
Gewoon origineel is in dit geval de beste oplossing.

Je kan de auto van Skywalker als voorbeeld nemen. Alles word echt wel netjes, maar functionaliteit gaat voor

Als visitekaartje komt er vanaf volgend-jaar lente een Corrado R32, Ibiza R36, Golf mk2 1.8T 6-bak, Mijn oude mk2 met 1.8T 6-bak 4Motion en de auto van Skywalker al op meetings te staan.
Er staan nu nog 2 andere auto's die er hopelijk bij mogen komen waaronder een mk2 met R20 motor DSG en 4Motion en de Golf Rally natuurlijk.

Een variatie aan auto's, maar allemaal bedoeld om er lekker mee te kunnen gaan rijden

Last edited by DutchBuild : 19-08-2014 at 08:42.
Reply With Quote
  #52  
Old 19-08-2014, 05:30
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Duidelijk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #53  
Old 19-08-2014, 06:18
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

super mooie projecten dat blijf ik zeggen,

ik snap meer dan volledig dat het een dure hobby is wat centen vreet..
waarbij ik me dan toch soms verbaas over alle veranderingen want ook dat vreet centen lijkt me

de seat aanschaffen, de lotus die toch alweer weg mag etc
niets negatiefs verder hoor. maar zulke dingen helpen ook niet echt in het financiele plaatje toch

blij dat alles weer goed op de rit is en er flink aan de mk2 word gewerkt
ik was de draad af en toe een beetje kwijt in alle veranderingen
maar blijf deze zeker weer volgen
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #54  
Old 19-08-2014, 06:44
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild

JAJA, eindelijk wat roest gevonden:






Hier was ik al benieuwd naar, de tankvulhals. Dit valt nog steeds onder 'in erg goede staat'!

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Ja dat daar roest zou zitten kon je op wachten dat is echt een golf 2 kwaal. Zijn die beugels nog nieuw te krijgen? Bij mij is die ook slecht.


Zou die beugel gewoon weglaten. Tank hangt schijnbaar aan de bodembeugels en half rubbers ook prima op zijn plek.

Quote:
Originally Posted by DutchBuild

Nee, Ik bouw mijn auto om mee te rijden en ik ga echt niet wakker liggen van wat steenslag etc. Dit ding bouw ik om mee hard te gaan op een circuit en niet om volgeplakt met blauwe folie richting een meeting te rijden waar je de hele dag stil staat te kijken in de hoop dat anderen jouw auto mooi zal vinden.



__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #55  
Old 19-08-2014, 06:56
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik blijf altijd smullen van je projecten Wilco! Allemaal stuk voor stuk super en precies zoals ik het zelf ook zou doen! (y)


Maar komt er nog eens een soort open dag bij je werkplaats voor volksforum members
Ben nog steeds erg benieuwd om al dit moois eens in het echt te zien
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #56  
Old 19-08-2014, 07:41
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Meeting Dutchbuild? only for dutch build cars 250+ pk
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #57  
Old 19-08-2014, 09:06
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
super mooie projecten dat blijf ik zeggen,

ik snap meer dan volledig dat het een dure hobby is wat centen vreet..
waarbij ik me dan toch soms verbaas over alle veranderingen want ook dat vreet centen lijkt me

de seat aanschaffen, de lotus die toch alweer weg mag etc
niets negatiefs verder hoor. maar zulke dingen helpen ook niet echt in het financiele plaatje toch

blij dat alles weer goed op de rit is en er flink aan de mk2 word gewerkt
ik was de draad af en toe een beetje kwijt in alle veranderingen
maar blijf deze zeker weer volgen


Je hebt volledig gelijk en ik heb om deze reden ook even in het kort uitgelegd hoe het gegaan is.
Na mijn gezondheidsproblemen ben ik behoorlijk de weg kwijt geweest en mede doordat ik keuzes moest maken die beter zouden moeten zijn voor mijn gezondheid. Ik heb toen alles stop gezet, maar ik heb hiervan nagenoeg niks verkocht. De Supercopa en de Leon Cupra staan er ook nog.
De Supercopa-koets gaat de verkoop in en de Cupra met kooi en aanbouwdelen houd ik en staat nu netjes aan de kant tot dat ik er weer een keer zin in krijg of er iemand voor heb die dit wil doorzetten.

Na al het dure dwalen heb ik geleerd dat gelukkig zijn de beste remedie is voor een goede gezondheid
Van een kant en klare auto word ik niet gelukkig en alleen een project-auto als leeg boek maakt mij gelukkig. Zo kan ik er van alles voor bedenken en maken wat ik geweldig vind. In tijden van veel stress kan ik mijn gedachte op iets anders zetten. Ook kan ik ergens naar toe leven en van alles overleggen met vrienden enz.

De Lotus is een geval appart. Het is voor mij de eerste auto waar ik serieus blij mee ben en rijd zoals alle auto's hadden moeten rijden in mijn ogen.
Ik heb deze gekocht voor mijn kinderen. Ik heb 3 zoontjes waarvan de oudste depressief is geraakt omdat ik na mijn hartaanval niks meer had.
Hij zat erg in de put omdat ik niet meer kon gaan racen enz enz en je wilt niet weten hoeveel impact mijn gezondheid heeft gehad op ons gezin.
Om deze reden ben ik destijds op zoek gegaan naar een auto met een bijzonder (race) gevoel en kwam uit bij Lotus.

Mijn vrouw raakt haar baan kwijt deze winter en dit is de hoofdreden voor de verkoop van de Lotus. Ik wilde hem zowiezo houden tot de Golf klaar is, maar om stress en eventuele problemen te voorkomen voor deze winter hebben we besloten om dit op te vangen door deze te verkopen. Misschien zal het helemaal niet nodig zijn, maar ik wil geen financiele stress meer om een auto en wil dit voor zijn.

In tussentijd is het weer de betere kant op gegaan met mij en kwam ik een keiharde mk2 tegen. De sequntiele bak had ik eigenlijk verkocht, maar zoals ik al eerder heb gezegd, kreeg deze man het geld niet bij elkaar en heb ik in mijn vakantie besloten om hem te houden.

De verliezen vallen allemaal wel mee omdat ik de meeste delen nog heb staan. Veel onderdelen kan ik meteen kwijt naar klanten etc als ik dat zou willen omdat dit als bedrijf totaal anders ligt als bij een particulier.

De kosten van deze Golf zijn heel erg hoog, maar ik heb de meeste delen al.
Verkopen van de sequentiele bak zou met verlies zijn, maar ik ga hem nu gebruiken. Voor het zelfde geld had ik achteraf gezien ook de Leon klaar kunnen maken, maar ik ben veel gelukkiger met mijn mk2 die ik nu heb.

Misschien later weer verder met de Leon, maar voorlopig stop ik de techniek die daar voor bedoeld was in mijn mk2
Reply With Quote
  #58  
Old 19-08-2014, 09:09
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Ik blijf altijd smullen van je projecten Wilco! Allemaal stuk voor stuk super en precies zoals ik het zelf ook zou doen! (y)


Maar komt er nog eens een soort open dag bij je werkplaats voor volksforum members
Ben nog steeds erg benieuwd om al dit moois eens in het echt te zien


Jazeker

Het is uitgesteld naar volgend jaar lente omdat we het niet meer voor elkaar konden krijgen dit jaar.
We hebben hier meer tijd voor nodig dan gedacht en vooral omdat we alles in 1x zo goed mogelijk willen gaan doen.

Volgen jaar lente zijn er veel auto's klaar waar wij aan gewerkt hebben zodat we ook serieus wat kunnen laten zien wat af is.
Reply With Quote
  #59  
Old 19-08-2014, 09:39
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lekker bezig Wilco! Zo te lezen wordt 2015 een mooi jaar qua auto`s die klaar zijn dan

Ben je trouwens met je spatborden van je eigen MKII racer zoiets van plan qua vorm?


Reply With Quote
  #60  
Old 19-08-2014, 11:05
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
Meeting Dutchbuild? only for dutch build cars 250+ pk

Ik wil niet voor mijn beurt praten,maar ik denk dat dit absoluut niet het geval zal zijn,het gaat erom dat we een relaxte sfeer willen waarbij Wilco de mensen kan laten zien wat voor mogelijkheden er zijn,en wat er bij zijn bedrijf wordt gerealiseerd.
Het moet toegankelijk zijn voor iedereen,ook al rijdt je met alleen air en dikke wielen,dat wij niet van die categorie houden wil niet zeggen dat het per definitie is uitgesloten,integendeel lijkt mij.
Ik vindt het een geweldig idee en stond ook gelijk klaar om als vrijwilliger mee te werken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum