Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 27-09-2017, 18:59
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

De golf is terug

Het zandstralen is gelukkig goed gegaan en er is geen plaatwerk vervormd door het stralen dus daar ben ik erg blij mee

Verder staat hij mooi in de epoxy primer en is hij nu goed beschermd tegen roest

Helaas zijn er met het weg stralen van de plamuur nog wel wat roestgaten tevoorschijn gekomen en ook het voorfront is veel erger qua deuken dan ik dacht

Ik heb gisteren een nieuw voorfront gekocht dus die komt er nog op en ook de roest gaatjes moeten nog eruit gehaald worden



















Ik heb de achterklep ook laten stralen maar deze is aan de onderkant helemaal verrot ( niet te zien op de foto) dus daar moet ik nog een vervanger voor zoeken




En zo staat ie weer thuis




Ik heb bij de vw team Brabant meeting in Oss een kapje kunnen kopen voor het achterlicht dus die zijn ook weer compleet


Reply With Quote
  #62  
Old 27-09-2017, 19:22
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Strak!! Mooie basis zo om mee verder te gaan. Wat voor een bouwjaar is de auto eigenlijk?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #63  
Old 28-09-2017, 07:30
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Heerlijk zo'n carrosserie vers in de primer, en je hebt er een aardig tempo in!
Wel een rare plek die roest in de geultje voor de zijlijst
Reply With Quote
  #64  
Old 28-09-2017, 07:32
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Toch zuur dat je meer laswerk krijgt na het stralen, maar nu weet je precies wat je hebt!
Reply With Quote
  #65  
Old 28-09-2017, 08:04
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Hij komt uit 1981 dus eigenlijk hadden er grote achterlichten in moeten zitten maar ik denk dat het achterpaneel ooit vervangen is voor een met kleine achterlichten ( maar dat vind ik niet erg )


Ik vond het idd ook een heel rare plaats voor roest vooral ook omdat de sierstrip die ervoor zit helemaal niet verroest is
Als je goed op de foto kijkt Kun je net boven de roestgaatjes zien dat het plaatwerk wat putjes/deukjes heeft ik verwacht dat hij hier ooit schade heeft gehad misschien dat het daar iets mee te maken heeft

Ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat ik nog niet helemaal klaar zou zijn met het plaatwerk dus dan is t al minder vervelend
Ik denk dat ik bij mijn volgend project ook eerst de auto laat stralen voordat ik ga plaatwerken want dan zie je meteen alles en het is veel fijner om te werken als alle kit en bitumen eraf is
Reply With Quote
  #66  
Old 29-09-2017, 21:02
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Veel werk maar het wordt er gelukkig alleen maar beter op. Succes!
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #67  
Old 05-10-2017, 06:41
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Ziet er goed uit, nu kun je idd weer verder en je ziet wat je hebt.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #68  
Old 08-10-2017, 10:33
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Toen de auto terug kwam van de straler was het al snel duidelijk dat het voorfront vervangen moest worden want onder de plamuur zaten verschillende grote deuken en op de hoek zat een beetje oplap werk van een vorige eigenaar










Ik kon nog een origineel voorfront kopen en het was ook snel in huis zodat ik weer verder kon




Gelukkig viel het wel mee om het oude voorfront eraf te halen , ik had namelijk verwacht dat dit heel erg rot werk zou zijn met heel veel puntlassen die zouden moeten worden uitgeboord maar in werkelijkheid waren het maar 2 rijen puntlassen en en stuk of 25 losse puntlasjes dus met een uurtje had ik het oude front al los

Omdat ik nu heel goed bij de binnenkant van de voorste dwarsbalk kan heb ik meteen maar de binnenkant opgeschuurd,ontvet en in de epoxy primer gezet om roestvorming in de toekomst tegen te gaan

Er zat bijna geen roest in de dwarsbalk dus dat was wel fijn , wel zaten er wat zwarte puntjes op de flenzen aan de buitenkant van het front ( bij de twee wielkasten maar dat heb ik met mijn klein thuis zandstraal pakketje gelukkig goed weg kunnen halen

Hier is de binnenbalk al wel in de epoxy maar de flenzen nog niet gestraald




En even het front gepast en het past precies , maar dat had ik ook wel verwacht van origineel plaatwerk




Na het passen alles afgetekend voor het proplassen,gaatjes erin gemaakt en in de doorlas primer gezet om vervolgens de plaat vast te lassen ,af te slijpen en meteen in de epoxy te zetten




De paravaan was het volgende klusje dus na het monteren van de motorkap en zijschermen heb ik de goede positie bepaald voor de paravaan zodat niet alleen de ruitenwisser straks weer goed past maar ook dat al het plaatwerk van de voorkant netjes aansluit , daarna zijn de motorkap en de zijschermen weer eraf gehaald zodat ik beter kan werken

Na het maken van de proplas gaten heb ik eerst een groot gedeelte van de onderkant in de epoxy gezet omdat ik er nu nog goed bij kan,ook omdat straks onder het gebied van de paravaan veel water zal komen dus is het beter om dit maar goed te beschermen

De stukken die niet in de epoxy kunnen omdat er nog gelast moet worden zijn in de doorlas primer gespoten om na het lassen weer alles in de epoxy te zetten




En daarn vast gelast en afgeslepen




En in de epoxy




Bij het kleine vierkant je op bodem van de waterbak zat nog een klein gaatje en die heb ik dicht gelast vandaar de grijze epoxy

Verder ook de bodem drager terug gelast en in de epoxy




In overleg met de zandstraler is besloten dat ik de onderkant van de motorkap zelf zou schoonmaken en in de epoxy zou zetten
Hij was erg bang dat als hij de onderkant en vooral het frame zou stralen dat de kap door de warmte zou gaan vervormen

Dus heb ik zelf de onderkant schoon gemaakt en en de epoxy gespoten


Reply With Quote
  #69  
Old 08-10-2017, 16:08
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Puik werk, lekker grondig!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #70  
Old 08-10-2017, 20:23
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

Zo wat een werk, wordt goed aangepakt zo te zien!
Reply With Quote
  #71  
Old 27-10-2017, 20:20
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Omdat de vorige wielkast rand omgerold/afgeslepen waren en de wielen eigenlijk maar net paste leek het me slim om deze randen ook te rollen

Ik mocht van iemand een apparaat lenen om de wielkast rand om te rollen maar dat betekende wel dat de achteras terug gezet moest worden dus heb ik mijn oude achteras weer opgezocht en deze eronder gezet




Zoals te zien is op de foto had ik eerst mijn schroef demper er opgezet alleen werkte dit niet want nu kwam de achteras te ver omhoog het chassis in en daarom kon ik de roller niet in de goede hoek krijgen om te rollen

Om dit probleem op te lossen heb ik een stuk buis gepakt en daar een stukje draadstang op gelast en aan de onderkant een gat doorheen geboord en dit vervangen voor de schroef demper

Ik had ook de schroefveer kunnen verdraaien , maar daar kwam ik halverwege pas achter




Na het omrollen ben ik begonnen met het afstrijken van de naden met kit ik heb eerst alleen de onder en buitenkant gedaan omdat ik graag deze week de auto in de bodyshutz wou zetten ivm het weer

Omdat ik geen al te geweldige verwarming in m,n garage heb en omdat het deze week nog wat warmer en droger werd leek het me slim om dit deze week te doen










Na het afstrijken heb ik alles goed afgeplakt wat niet in de bodyshutz gespoten mocht worden en zijn de delen die wel gespoten worden schoongemaakt













En na het afplakken is het gespoten met dit




Eerst is de onderkant gespoten




En daarna de wielkasten




Om vervolgens al het afplak materiaal eraf te halen en eens goed naar het resultaat te kijken



















Ik ben echt heel erg blij met het resultaat
Omdat ik nog nooit iets met een compressor gespoten had was ik erg bang voor druipers/zakkers maar dat is gelukkig niet gebeurd en het eindresultaat is ook mooi strak

Vandaag heb ik de binnenkant nog afgekit en morgen doe ik de motorruimte nog






Last edited by Ironvw : 27-10-2017 at 20:41.
Reply With Quote
  #72  
Old 28-10-2017, 17:16
durneet's Avatar
durneet durneet is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2010
Posts: 385
Default

nice
__________________
golf 1 1975 project
golf 1 1974
1975 ls 20vt
Reply With Quote
  #73  
Old 29-10-2017, 12:05
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Sterk bezig !
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #74  
Old 29-10-2017, 12:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Netjes
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #75  
Old 29-10-2017, 18:57
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Gaat vlot, mooi werk
Reply With Quote
  #76  
Old 29-10-2017, 19:34
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik snap dat iedereen 'geil' word van gestraalde body's die in de epoxy gespoten zijn..
en in dit geval had hij zowat al het rot al te pakken ,op een paar plekjes na..
het gevaar ,en iets wat ikzelf al meerdere keren heb meegemaakt is dat het desbetreffende bedrijf enkel op plekken gaat doorstralen waar men daadwerkelijk gaten ziet,of bulten
heb ooit een Opel GT gedaan..ook gestraald en in de epoxy gezet door een bedrijf..nou wist ik precies waar die dingen ALTIJD slecht zijn /waren
en op die plekken was alles gewoon intact..enkel aangewapperd met de straalslang..terwijl ik die plekken nota bene nog omcirkeld had met een textmarker..
ik ging toen alsnog slijpen en kwam heel wat ellende tegen onder een centimeter dikke laag plamuur..
ook op een paar plekken zat onderin de kraters gewoon nog pitroest..
als ik dat toen niet verder had weggehaald ..had dat binnen enkele jaren weer lijden in last geweest..(waar IK dan de schuld van gekregen had)
ik wil hiermee maar zeggen..neem hier altijd een goed bedrijf mee in vertrouwen
je moet voor dit karwei meestal 100erden euro's aftikken..en je denkt een mooie koets terug te krijgen..maar dat hoeft echt niet het geval te zijn..
in dit geval zal het nogmaals wel loslopen..maar toch..
Reply With Quote
  #77  
Old 30-10-2017, 20:39
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
ik snap dat iedereen 'geil' word van gestraalde body's die in de epoxy gespoten zijn..
en in dit geval had hij zowat al het rot al te pakken ,op een paar plekjes na..
het gevaar ,en iets wat ikzelf al meerdere keren heb meegemaakt is dat het desbetreffende bedrijf enkel op plekken gaat doorstralen waar men daadwerkelijk gaten ziet,of bulten
heb ooit een Opel GT gedaan..ook gestraald en in de epoxy gezet door een bedrijf..nou wist ik precies waar die dingen ALTIJD slecht zijn /waren
en op die plekken was alles gewoon intact..enkel aangewapperd met de straalslang..terwijl ik die plekken nota bene nog omcirkeld had met een textmarker..
ik ging toen alsnog slijpen en kwam heel wat ellende tegen onder een centimeter dikke laag plamuur..
ook op een paar plekken zat onderin de kraters gewoon nog pitroest..
als ik dat toen niet verder had weggehaald ..had dat binnen enkele jaren weer lijden in last geweest..(waar IK dan de schuld van gekregen had)
ik wil hiermee maar zeggen..neem hier altijd een goed bedrijf mee in vertrouwen
je moet voor dit karwei meestal 100erden euro's aftikken..en je denkt een mooie koets terug te krijgen..maar dat hoeft echt niet het geval te zijn..
in dit geval zal het nogmaals wel loslopen..maar toch..


Ik snap wat je bedoelt en ik ben ook erg blij dat die laatste slechte plekken er met het stralen nog uitgekomen zijn zodat ik nu ook alle roest eruit heb

Alleen denk ik wel dat je het ene straalbedrijf niet met het andere kunt vergelijken
Er zullen er idd bedrijven zijn die snel over een carrosserie heen blazen en daarmee veel rotzooi laten zitten of nog erger het plaatwerk kapot of krom stralen

Maar er zijn ook bedrijven waarbij er nog veel moeite wordt gedaan om het beste resultaat te krijgen , niet allen voor de klant en de reputatie maar ook omdat ze zelf ook de liefde voor de (oude) auto,s hebben en daarom hun best doen
Reply With Quote
  #78  
Old 30-10-2017, 20:43
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Ziet er goed uit. Bljift de onderkant zwart of komt er nog kleur op?

En het dak wat ga je daar mee doen?
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
  #79  
Old 31-10-2017, 20:31
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Dank je

De onderkant blijft zwart
Ik heb er wel over gedacht om hem in de kleur mee te spuiten maar ik probeer het toch een beetje origineel te houden en omdat er veel zwarte accenten op de auto komen vind ik het zwart niet storend

de dakplaat zal door de spuiter vervangen worden voor een plaat zonder dakraam ,ik heb m hier al thuis staan en zal binnenkort gestraald worden en meteen in de epoxy primer worden gezet
Reply With Quote
  #80  
Old 31-10-2017, 21:06
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 735
Default

Top hoe dit aangepakt wordt!

Onderkant zwart is ook ok.
Echter wielkasten had ik in kleur gedaan.
Is zoveel netter, toch als ik het niveau van uw restauratie bekijk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum