Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-07-2017, 17:23
slinecab's Avatar
slinecab slinecab is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 74
Default Passat 35i B3 1.8T Ombouw

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend zit ik een beetje met een dilemma. Na 5 jaar trouwe dienst en de nodige kilometers is afgelopen weekend de koppakking van mijn Passat definitief doorgeklapt en lijken er ook twee motorsteunen helemaal gaar te zijn.

Nu speel ik al langer met het idee om een krachtigere motor erin te hangen, echter ben ik nooit zeker geweest wat dat zou worden; een 2.0 ABF of een 1.8T. Nu ik op het punt sta om een redelijk groot onderhoud te moeten gaan plegen aan het oude blok (waar ik dat geld liever niet meer aan uitgeef), heb ik besloten om me te gaan oriënteren op de mogelijkheden voor een ombouw.

Nu kan ik eerlijk gezegd niet echt veel informatie vinden over motorswaps bij een 35i B3. Daarom hier de vraag voor jullie expertise.

Ik wil de ombouw zo makkelijk mogelijk houden als kan. Ik heb zelf wel wat kennis en ervaring opgedaan in het hobyyen aan auto's de laatste 10 jaar, maar dit gaat mijn eerste klus worden van deze omvang.

Mijn eerste ingeving was een Ibiza Cupra 6K2 te kopen en hier de motor met subframe en al vanonderuit te trekken om deze vervolgens in de Passat te hangen.
Is dit überhaupt een realistische optie of kan ik dit eigenlijk al vergeten? Ik dacht me te herinneren dat de B3 een mengelmoes was van Golf 3 en Corrado basis. Vandaar dat ik bij de Ibiza uitkwam. Maar ik kan de plank ook volledig mis geslagen hebben.

Wat zijn hier jullie meningen/bevindingen van? Is er iemand die hier een dergelijke ombouw in een Passat al eens gedaan heeft? En enig idee wat er voor nodig is om het blok om te kunnen hangen?
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2017, 18:09
slinecab's Avatar
slinecab slinecab is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 74
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2017, 18:20
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

In principe heb je gelijk wat betreft het LIJKEN op een Golf 2 / 3 platform.

Dus qua "doen" kun je het zeker bij een Golf 2 of 3 ombouw afkijken.

Echter is het zo dat de subframes niet gelijk zijn.. de draagarmen niet gelijk zijn, etc.

Vooral belangrijk: de motorsteunen zijn niet gelijk.

Maar kijk: de 2 steunen die aan de bak zitten kun je houden, wanneer je gewoon een 02A bak aan die 20VT motor knoopt. Dus je zit alleen met de steun in de buurt van de distributie... en daar kan ik je niets over vertellen, heb zo een 20vt nog nooit in het echt gezien ( )

Vanzelfsprekend passen de assen gewoon ook, omdat je de 02A houdt.

wat betreft het mechanische deel is dus alleen die ene motorsteun (voor mij) een vraagteken.

En dan komt de bekabeling Als je dat niet zelf aandurft, zijn er hier mensen die een "plug n play" kabelboom kunnen leveren.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-07-2017, 18:21
slinecab's Avatar
slinecab slinecab is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 74
Default

Nouja, dan is de 'easy, stap van het geheel omgooien geen optie. Met de motorsteun moet wel een mouw aan te passen zijn denk ik. Van het beetje dat ik nu gevonden heb wat betreft een 1.8T in een B3 zou die steun nog wel eens overeen kunnen komen.
De oude bak houden leek me ook al een optie mede ook hierdoor. De bekabeling wil ik inderdaad iemand met kennis en ervaring laten doen, dat gaat me wat te ver om zelf aan te beginnen .
Het feit is dat ik nu misschien wat rap de keuze heb willen maken om hier aan te beginnen en ik niet veel info kon vinden.
Maar ik heb een blok gevonden redelijk bij mij in de buurt met alle aanbouwdelen er nog bij voor een goede prijs. Dus ik denk dat ik er gewoon mee ga beginnen en de uitdaging aanga .
Reply With Quote
  #5  
Old 01-12-2017, 15:32
Beer Beer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 52
Default

Is genoeg over bekend.
Kijk een op Duitse 35i forum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum