Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-08-2017, 20:47
FDemirci FDemirci is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2017
Posts: 1
Default Check engine golf 4 1.6 fsi

Beste mede volkswagen liefhebbers,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Golf mk4 1.6 FSI Pacific bouwjaar 2003 met 188k op de teller motorcode BAD. Na aanschaf heb ik een heleboel dingen aan vervangen en als gevolg is de auto echt een genot om mee te rijden. Van de week tijdens het rijden ging plotseling het lampje aan die geen enkel automobilist wilt zien, ja, de check engine lampje. Geen probleem dacht ik, mijn golfje is een beest. Dus ik naar huis en ik plug mijn bluetooth obd2 scanner erin. Resultaat : code p0430, nokkenassensor.
Hierna heb ik het meteen laten vervangen en het lampje was weg. Na een aantal km gereden te hebben ging het lampje weer aan. Krijg nou de .... dacht ik. Dus ik weer uitlezen en het resultaat was code p0431. Ook iets met de nokkenas. Ik de bedrijf gebeld waar de sensor is vervangen en heb aangegeven dat de lampje weer brandde. Bedrijf vertelde me dat ze aan de sticker hebben gezien dat de distributieset onlangs vervangen was, en ja hebben ze gelijk in, zo een 500km terug is het vervangen. Bedrijf beweerde dat het wellicht aan de timing zat. Die zou wss niet goed zijn. Klopt dit heren?
Ik begin me toch nu wel een beetje zorgen te maken. Ik wil natuurlijk niet me motor in de soep laten lopen. Ik kan op het internet ook heel weinig vinden over de FSI blokken in de Golf 4 Pacific.
Iemand enig idee?

Vriendelijk bedankt,
F Demirci

Last edited by FDemirci : 10-08-2017 at 23:58.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-08-2017, 10:52
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Dat zou zomaar kunnen, de distri riem is snel gecheckt, maar kijk ook het riempje tussen de in- en uitlaat nokkenas na. Kans is groot dat daar iets net niet goed staat.
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum