Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-01-2006, 20:38
1983LX 1983LX is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 30
Lightbulb Lekkende vloeistof tank

Voordat ik morgen naar de garage ga wil ik graag weten of 1 van jullie misschien weten wat de oorzaak zou kunnen zijn van mijn lekkende vloeistof tank in mijn Passat uit 1986 (32B Motor?) 1.8 Carb.

Hij lekt dus uit de zwarte dop, het volgende is al vervangen en nagekeken:

-"Nieuwe" afsluit dop
-Thermo schakelaar
-Thermostaat

De pakking is goed en de koelvloeistof is helder.

Hij lekt volgens mij vooral als je stilstaat na een stuk gereden te hebben, ook heeft de motor dan de neiging om af te slaan.

Alvast bedankt..
Reply With Quote
  #2  
Old 31-01-2006, 22:47
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

hmm, als je de dop los draait hoor je dan ook een grote sis zeg maar?? Ik vermoed dat de koppakking de boosdoener is, had namelijk exact hetzelfde bij de diesel. Omdat de druk in je koelsysteem zo groot is gooit ie de koelvloeistof via de veiligheidsklep (werkt op overdruk) eruit..

Je kunt het redelijk eenvoudig controleren, want als het de koppakking is en hij gooit idd de koelvloeistof eruit dan lekt de koppakking richting het koelkanaal, niet andersom. Er zou dus olie bij je koelvloeistof kunnen zitten, koelvloeistof ziet er dan ook donker uit
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 01-02-2006, 08:50
1983LX 1983LX is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 30
Default

ik dacht ook aan de pakking, maar die is volgens mij al vernieuwd, en de koelvloeistof is erg helder, wel hoor ik een harde sis als ik de dop er af draai..
Reply With Quote
  #4  
Old 03-02-2006, 10:36
rbouwmeesters rbouwmeesters is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 20
Default

wij hebben tot voor 2 jaar een 84'erpassat diesel gehad en die gooide de koelvloeistof er ook uit als je hem tot het max niveau vulde. als het dan vlak boven het min. stond was het over, dit heeft hij altijd gedaan en we hebben er 10 jaar in rondgereden zonder dat er wat aan is veranderd.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2006, 21:23
1983LX 1983LX is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 30
Default

Inderdaad, de koelvloeistof blijft net boven het minimum gewoon in de tank zitten! Ik denk dus dat hij teveel gevuld was steeds!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum