Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-11-2014, 17:31
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default mk1 smalle bumpers

Wat heb je allemaal nodig voor een compleet setje bumpers? ik zie ze op ebay.de staan alleen dan heb je bijvoorbeeld alleen een losse stalen bumper zonder kapjes of bevestegingsmateriaal. is er verschil in? bv. merken, imitatie?? en wat moet zo'n set compleet nou waard zijn omdat ik veel verschillende prijzen zie.

Ik heb de search fuctie gebruik maar kon niks vinden?

bij voorbaat dank!

Groet Rutger
Reply With Quote
  #2  
Old 18-11-2014, 17:50
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Compleet betekend 2 steunen per bumper ,bumper ,stootstrip ,klipje voor de stootstrip 2 bumperhoekjes that's it.

Ik heb een originele voorbumper die was bijna 2x zo zwaar als mijn imitatie achterbumper.
En de eindkapjes paste beter op de originele bumper dan op de imitatie bumper.
Prijzen is lastig ik betaalde voor 2 originele stootstrips 100Euro bumper kapje 4 stuk nieuw ook 100euro achterbumper nieuw imi 65 euro ,voor bumper gebruikt mooi chroom met 4 steunen 150euro en ,stootstrip clipjes 10st 12 euro.

En dan het poedercoaten van de bumpers om dat ik een kale imi achterbumper had 30euro incl de 4 steunen.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 18-11-2014, 18:07
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

ah oke! zoals u ze heeft wil ik ze ook graag, in het zwart. heeft u ze via ebay gekocht of via een website? was het het geld waard om orginele te kopen of was dat extra stukje werk voor de imitatie het geld waard.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-11-2014, 18:55
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zeg maar Peter hoor Ik kon niet in 1x de 400 a 500 euro ophoesten voor een setje bumpers.
En ik was toch bezig om de MK1 helemaal op te knappen dus ik heb elke keer iets gekocht.
En allemaal bij toeval hoe het gegaan is maar de kapjes op een imi bumper was goed te doen en mochten ze na 2 seizoen beschadigt zijn door steenslag breng ik ze gewoon weer weg om te coaten zijn de kosten ook niet.
Waar ik wel blij mee was waar de originele gebruikte stootstrips om dat elke andere oplossing hier voor in mijn ogen een stuk minder zijn.

Hier kan je kijken wat het kost voor een setje om te coaten weet alleen niet de kwaliteit en pasvorm van de kapjes deze heb ik bij Retro Rabbit vandaan.
En ik had originele steunen en geen imitatie dus dat zou ik je ook nie kunnen vertellen.

http://www.golf1onderdelen.nl/contents/nl/d41.html








__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 18-11-2014, 19:17
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Peter, hoe viel het eigenlijk mee om originele stootstrippen op imi bumper te plaatsen? Dat is met die Clipjes/pennetjes neem ik aan? Oogt idd beter.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-11-2014, 19:45
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dat was geen probleem clipjes draai je in de bumperstrip en dan druk je de strip gewoon op de bumper goed door drukken.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 18-11-2014, 22:02
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

Peter,

Bedankt voor u reactie! kan ik in princiepe daar de hele set halen. zal wel even passen en meten zijn om alles inelkaar te krijgen.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-11-2014, 22:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Is leuk werk hoor
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #9  
Old 18-11-2014, 22:42
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

haha zal wel. las dat je de hele zooi hast door de kamer had gegooit . op die site kun je geen achterbumper bestellen zie ik, of zal dat de onderste van de 3 zijn?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2014, 22:44
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Wij kunnen de bumpers ook leveren.
Als je interesse hebt, stuur even een mail naar info@vw-wobshop.nl
Dan zal ik je een prijs terug mailen.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-11-2014, 13:12
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

dat is mooi! heb namelijk goede ervaring met uw webshop en is ook in de buurt zie ik.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-11-2014, 13:56
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Helemaal goed.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-11-2014, 12:30
w00Dy w00Dy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 34
Default

Ik heb me altijd afgevraagd of je de stalen basis van de originele plastic bumper niet zou kunnen laten verchromen.

Of is dat een compleet andere vorm?
Reply With Quote
  #14  
Old 21-11-2014, 15:07
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Compleet anders. Heb die binnen bumpers in de kelder staan. Verschil is enorm.
Reply With Quote
  #15  
Old 11-06-2018, 21:18
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Ik heb een vraagje over de stalen bumpers en gebruik daarom maar even dit oude topic.
Op mijn golf 1 heb ik zwarte stalen bumpers zitten die ik opnieuw ga laten spuiten.
Voor de zwarte stalen bumpers bestaat een stootstrip maar ook stickers (mat en glanzend.
Ik heb er nu de matte zwarte stickers op zitten maar die moeten er voor het spuiten uiteraard af.

Je komt het door elkaar tegen op mk1's maar wat is nou orgineel en wat hoort er dus op?
Wat hoort er nu op en wanneer gebruik je de stootstrip en wanneer de stickers?
Had misschien alleen de GTI de stootstrips en de rest de stickers?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #16  
Old 13-06-2018, 20:43
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Ik heb een vraagje over de stalen bumpers en gebruik daarom maar even dit oude topic.
Op mijn golf 1 heb ik zwarte stalen bumpers zitten die ik opnieuw ga laten spuiten.
Voor de zwarte stalen bumpers bestaat een stootstrip maar ook stickers (mat en glanzend.
Ik heb er nu de matte zwarte stickers op zitten maar die moeten er voor het spuiten uiteraard af.

Je komt het door elkaar tegen op mk1's maar wat is nou orgineel en wat hoort er dus op?
Wat hoort er nu op en wanneer gebruik je de stootstrip en wanneer de stickers?
Had misschien alleen de GTI de stootstrips en de rest de stickers?


Alle modellen hadden de stootstrips behalve de gti. De gti hoort een matzwarte sticker te hebben. Heb nog een paar rollen liggen kan kijken wat voor merk het is voor je als je het wilt weten. Als ik jouw was zou ik je bumpers niet laten spuiten maar laten poedercoaten in de kleur zijdeglans-zwart. De poedercoaster straalt je bumpers eerst en poedercoat ze daarna. Weet je zeker dat er nooit meer roest komt. Vind het ook mooier maar dat kan persoonlijk wezen.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-06-2018, 21:43
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

De bumper is als het goed is al gespoten, morgen ophalen. Poedercoaten was ook zeker een optie geweest maar alleen volledig roestvrij als je eerst straalt, vervolgens verzinkt en dan poedercoat. Weet niet of dat ook lukt voor 75 euro. Wellicht voor een volgende keer of een ander onderdeel.

Maar goed dank voor de info, het is dus inderdaad toch zo dat de matzwarte sticker bij de GTI hoort en de stootstrips bij de overige modellen.
Je komt het wel door elkaar tegen maar dat is natuurlijk met zoveel onderdelen die uitgewisseld worden. Je vindt het mooi of niet.

Als je wil kijken wat voor merk het is prima maar ik weet niet of een merk van een bepaalde sticker mij iets zegt. Als jij weet dat kwaliteit gewoon goed is vertrouw ik daarop en ben ik mogelijk wel geïnteresseerd.
Dus als je eens wil kijken, graag.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum