Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-03-2016, 16:53
Jeroen0490 Jeroen0490 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 1
Default 2.0 TDI - CFFA vs CBDC

Hallo, heb een vraag ivm een Golf 6 van 2010 met defecte motor (gesprongen distributieriem)

De Golf heeft een 2.0 TDI 100kw, motorcode CFFA.
We hebben een ander blok liggen, 2.0 TDI 81kw, motorcode CBDC.

Nu volgens een garage zou er teveel verschil tussen beide blokken zitten en het niet mogelijk/teveel werk om het CBDC blok te steken ipv de CFFA. Volgens de garage zouden de injectoren en EGR al teveel verschillen en niet passen. Maar ons idee was van het CBDC blok te steken en eventueel de stekkers van de bekabeling naar de injectoren aan te passen om toch de injectoren van het CBDC blok te gebruiken.

Ik weet dat er al een verschil is qua kw, maar ik zou denken, gewoon alles van het kapot blok overzetten en je hebt terug een 100kw blok? Of ben ik hier totaal mis en heeft de garage gelijk dat er zoveel verschil in de motoren zit?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-03-2016, 19:10
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Het feit dat beide motoren totaal andere motorcodes hebben zegt niet alleen wat over het vermogen, er zijn dan wel degelijk verschillen in opbouw en in gebruikte delen voor de motor zelf (draaiend gedeelte)

Ik kan niet zomaar zeggen of het niet zal gaan werken maar ik zou de gok niet nemen persoonlijk.

Egr is inderdaad anders, turbo is anders,inlaat spruitstuk is anders, wellicht ook roetfilter werking etc anders. De cbdc is ook een ouder type blok.
En wat je garage bedoelt met injectoren, ja als andere blok totaal andere cilinder kop heeft zullen waarschijnlijk je verstuivers niet eens passen of vast gezet kunnen worden.

Ik denk dat je meer problemen op je hals haalt dan dat je oplost hiermee.

__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum