Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 13-01-2017, 19:01
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Nouja morgen ga ik ff langs de auto sloop , haal daar dan uit een polo de ecu , de leesring incl startonderbreker en sleutel vanwege de chip.
Dit ga ik dan ff simpel ff zo via de stekkertjes overprikken.
Ik zal ook eens de bougiekabels nog eens bekijken aangezien ik dat niet echt heb gedaan.
Zit zelf ook nog aan de ontsteking ivm de hallgever te denken maar ik heb dan in de korte tijd dat ik de auto heb nu al 2 versleten dat kan toch niet normaal zijn :P....
Maar goed morgen hoop ik meer te weten.
Reply With Quote
  #22  
Old 14-01-2017, 18:10
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Oke misschien geluk bij een ongeluk , de sloperij gooit alle sleutels van de auto's blijbaar weg dus ik kon niet een ecu krijgen inclusief de sleutel/chip icm de leesring en startblokkerings kastje.
Ik heb toen in ieder geval toch maar ff 2 brandstof relais uit een seat vario (eigenlijk gewoon een polo) en een kleine 3drs polo'tje gehaald.
Eerst de seat relais erin geduwd , dit gaf geen verschil en nog steeds niet willen starten dat kreng.
Daarna het relais van de polo er in geduwd en de auto
start meteen, nogal vaag terwijl ik met uitlezen zulke rare dingen eruit kreeg.
Scheelt me toch ff geld voor de ecu dan als dit het was.
Affijn , ik heb even weer een kort ritje naar de supermarkt geprobeerd omdat ik die auto echt totaal nog niet vertrouw maar het ging goed.
Motor slaat ook meteen met de eerste tik van de start motor aan wat ie al lang niet meer deed.
Daarna nog eens het dorp rond gereden en niks aan de hand , alsof ie nooit problemen heeft gehad.
Daarna toch eens de stekker van de leesring los gehaald om te checken of dit goed werkt.
Zodra de motor aanslaat valt ie meteen weer uit dus ik denk dat het startonderbreker systeem echt niet de boosdoener was terwijl ik al geregeld in vagcom codes tegen kwam die er aan gerelateerd waren.
Ik ga de auto in ieder geval nog een keer uitlezen want ik ben benieuwd wat er nou nog uit komt.
Voor zover het nu lijkt zijn we op de goede weg.
Ik hou het topic up to date want het kan altijd nuttig zijn voor een ander met de zelfde problemen.

Last edited by Kevert : 14-01-2017 at 18:13.
Reply With Quote
  #23  
Old 16-01-2017, 21:54
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Nou het hele weekend probleemloos gereden.
Maar me vermoeden is al weer bevestigd , wilde vandaag weg en WEER niet starten en gooit alleen de startmotor rond.
Ik begin er echt een punthoofd van te krijgen , slaat echt helemaal nergens meer op wanneer de auto wel en niet rijd.
Ik snap het niet , als iets stuk is dan is het stuk toch en niet soms een dag of 2 heel en daarna weer kapot.
Dus is het echt moeilijk zoeken, weet echt geen raad meer met die k.. auto.
Beetje jammer dat ik net een bakrevisie en nieuwe koppeling er in heb gedaan anders mocht ie van mij op het auto kerkhof.
Reply With Quote
  #24  
Old 16-01-2017, 23:16
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Tja dat heb je met de moderne auto's wel vaker, de intermittent fouten Ik zou toch eens een ander ECU halen en iemand zoeken die je sleutel kan inlezen. Die vind je hier op het forum genoeg. Je hoeft geen andere sleutel, normaal kan je gewoon jouw sleutel inlezen in het ECU zodat die deze herkent. Dan de foutcodes uit dat ECU wissen zodat je met een propere lei begint en wat rond rijden. Zoals ik al eerder zei zit het probleem vermoedelijk daar, omdat je op drie totaal verschillende onderdelen tegelijk een fout krijgt.

Vergelijk het een beetje met een oude auto waar de pinker gaat branden als je op de rem gaat staan. In zo een geval heb je een slechte massa, dus stroom gaat ergens naartoe waar het niet hoort. Als mijn gok juist is heb jij de moderne equivalent hiervan, waarschijnlijk zit er iets niet helemaal juist in het ECU waardoor er stroom naar plaatsen gaat waar het niet hoort. Bv. een kortsluiting door een dauwdruppeltje. Het voorbeeld van een dauwdruppeltje zou direct kunnen verklaren waarom het het soms wel en soms niet doet. De ene keer is dat druppeltje daar, de andere keer is het verdampt. Het is maar een voorbeeld natuurlijk, kan altijd iets anders zijn!
Het lijkt me gewoon sterk dat je hallsensor tegelijk met je injector en je startonderbreking stuk gaat.

Bij het vervangen van het ECU kan het zijn dat je ook gasklephuis en injectors en andere onderdelen moet inlezen, maar als je toch je sleutel al moet inlezen kan je dat allemaal tegelijk doen. Het is lastig dat je je ECU moet vervangen zonder te weten of dit de fout veroorzaakt, maar als je dat wilt zoeken heb je een osciloscoop nodig en die kosten aardig wat geld!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #25  
Old 17-01-2017, 10:08
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ja inderdaad , je verhaal klinkt best logisch ik vind het zelf ook heel sterk dat alles uit het uitlees rapport allemaal tegelijk kapot zou zijn.
Zit niks op dan maar weer verder te prutsen aan die auto, uiteindelijk moet het toch wel eens lukken om het probleem te verhelpen lijkt me
Het heeft denk ik zoiezo met vocht te maken aangezien het gister wel weer erg mistig was en er toen weer start problemen waren met de auto.
Ik heb op marktplaats van beekman demontage een ecu incl chip , leesring en blokkeringskastje gevonden voor 80 eurotjes.
Net een mailtje gestuurd hier voor.
Vond ook nog een advertentie met alle bougie kabels, ontsteking zelf en bobine voor maar 2 tientjes.
Zag er nog best nieuw uit , kan nooit kwaad om nog eens extra onderdelen te hebben om het eea uit te wisselen en zeker voor die 2 tientjes .

Dat inleren van die onderdelen moet wel lukken hoop ik , een vriend heeft een volle versie van vagcom ter beschikking.
Reply With Quote
  #26  
Old 21-01-2017, 17:43
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik heb vandaag de ecu uitgewisseld samen met het blokkerings kastje en leesring en die had ik samen met de chip van de sleutel.
Nu lijkt het wel dat de motor vrij snel wilt aanslaan , enkel na een halve seconde valt hij meteen uit.
Ik kan vol gas geven en dan reageert de motor dus ik ga er van uit dat ik nog maar eens de uitlees stekker er in moet prikken en even kijken wat er uit komt.
Schiet niet op zo , elke keer weer een week wachten , heb zelf namelijk geen laptop met kabel
Maar injectoren , gasklep en nog meer andere dingen moeten ingeleerd worden dus waarschijnlijk?
Je zou denken alles komt van precies de zelfde auto af en zelfde motor en ik heb de bijhorende sleutel dan zou het toch gewoon werken maar nee , ik vind het maar een gedoe dat electronische gebeuren.
Reply With Quote
  #27  
Old 21-01-2017, 18:29
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

als je motor meteen uitvalt na het starten is je startblokkering het probleem. Sleutel wordt dan niet herkent.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #28  
Old 21-01-2017, 20:33
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ja dat dacht ik dus ook al meteen , toch raar want ik heb de bijhorende sleutel met chip van die ecu.
Heb 2 leesringen geprobeerd maar dat maakte ook niet uit net zoals de blokkeringskastjes geven geen verschil.
Ik ga er vanuit dat het nu nog enkel inleren is , normaal gaf de motor helemaal geen kik meer.
Reply With Quote
  #29  
Old 23-01-2017, 11:25
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Nou ik heb hem weer uitgelezen gistermiddag , ik blijf rare dingen er uit krijgen met uitlezen.
De startonderbreker blijft moeilijk doen , de sleutel is steeds met de code "too low signal" , ik heb al de leesring met een andere gewisseld , kastje van onderbreker is gewisseld met een andere, dus de bedrading is ook meteen mee vervangen.
De stekkers hier van zien er gewoon uit als normaal dus ik zie daar niks geks.
Ook heb ik weer de code van injector 1 , ik heb weer alles open gemaakt , bedrading nagekeken en nergens ook maar iets geks opgemerkt.
De gasklep kreeg ik er eerst ook uit , daarna met de pc die ingeleerd en die kwam er toen niet meer uit.
Ik kan starten , gas geven en dan valt hij weer uit (wat duid op de startonderbreker die de motor uit gooit).

Dit is de eerste keer uitlezen.



Dit de 2e keer , heb toen de 1e keer alle codes gewist en de gasklep ingeleerd na deze keer uitlezen en die kwam toen niet meer terug in het 3e uitlees rapport.



Voor de 3e keer dus nog eens uitgelezen , maar de injector 1 blijft terug komen net zoals de startblokkering codes.



De sleutels inleren lukt me niet omdat ik 1 of andere code nodig heb die ik niet heb.
Maar het is raar dat het complete spul is gewisseld en ik gewoon de chip heb die bij de code in de ecu hoort.
Ik snap ook niet waarom het signal steeds too low is terwijl ik nu al meerdere leesringen heb geprobeerd.
Iemand nog een idee ?
Heb al gekeken naar connectoren , draden , kabels maar niks is geoxideert of slecht en het lijkt me sterk dat deze ecu en kabels ook niet goed zijn .

Last edited by Kevert : 23-01-2017 at 11:43.
Reply With Quote
  #30  
Old 23-01-2017, 16:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Gek genoeg denk ik nog steeds aan een slechte massa. Ondanks dat je hebt aangegeven dat die allemaal zijn aangepakt: die wat onder het dash zitten ook? En is er niet toevallig ergens een loshangende massakabel te vinden?

Feit dat je foutcodes nagenoeg hetzelfde zijn als met de andere ecu wijst wel er naar dat je het in je bedrading of de betreffende componenten moet zoeken.
Er kan ook nog ergens kortsluiting zijn.

Motorkabelboom is niet mee vervangen he?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #31  
Old 23-01-2017, 17:57
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Nee klopt de kabelboom heb ik zelf niet mee vervangen.
Ik heb net nog eens die 1e injector goed bekeken , helemaal het draad vanaf de injector tot dat ik hem niet meer kon volgen.
Niks mis mee dus nogal vaag haha ik heb nog eens gezocht naar een losse massa ergens maar niks.
Wel hangt er onder me dash 1 stekker met een zwart draad maar die kan ik niet thuis brengen of die al ergens op zat of niet.
Ik zal daar eens een foto van maken , misschien dat iemand het zo ziet of die van iets is.
Verder welke kant moet ik precies op kijken voor de massa aansluiting onder het dash, links boven?
Het is nogal koud en snel donker buiten op het moment dus heb elke dag een klein uurtje de tijd als ik thuis kom van me werk.
Zal straks eens een foto maken van die ene losse connector.
Maar wat er wel is veranderd sinds de andere ecu is dat de motor wel wil aanslaan en met de originele ecu ging de startmotor 20x rond en gaf geen ene kik dus ik ga er vanuit dat er al iets is veranderd.
Reply With Quote
  #32  
Old 23-01-2017, 20:28
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Nou hier is de foto van die stekker , zwarte draad maar als ik zo in de buurt kijk zie ik niks wat logisch lijkt waar die hoort te zitten.

Reply With Quote
  #33  
Old 23-01-2017, 22:49
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Visueel is een kabel vaak nog heel. Intern kan er ook oxidatie of een kabelbreuk zijn ontstaan. Dat zie je enkel bij het doormeten van die specifieke kabel (zeer hoge weerstand of oneindige weerstand)
Dit is ook het geval bij componenten zoals een injector.

De zwarte kabel onder je dash kan ik niet zo 123 achter komen. Ik weet niet waar die ergens in de kabelboom zit en er worden op diverse plaatsen zwarte kabels als schakeldraden gebruikt (zowel voor de ecu als voor iets simpels als eventuele centrale vergrendeling)
Dus ik kan het je helaas niet zo vertellen waar die aangesloten moet zitten en of die aangesloten moet zitten in jou auto.

Massapunten onder het dash zitten vooral links boven bij de zekeringbak. Maar aan de rechtse kant zit er ook nog een. Bij mijn weten
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #34  
Old 22-09-2017, 19:47
Bartpolo Bartpolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 3
Default

Opgelost?
Reply With Quote
  #35  
Old 10-11-2017, 13:30
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ja het is opgelost , vanmiddag zal ik wel even wat informatie geven over het probleem.
Reply With Quote
  #36  
Old 10-11-2017, 18:27
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Ben ik wel benieuwd naar!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum