Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-07-2017, 15:59
Marieke Marieke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 4
Default Volkswagen Golf MK2 - Accu steeds leeg

Hallo, ik heb een Volkswagen Golf MK2 uit 1984, er zit een nieuwe accu en accukabels in, maar elke ochtend (nadat s-avonds de accu gewoon vol is) is de accu bij het starten helemaal leeg. Zo leeg dat zelfs overstarten niet meer lukt. Ik vermoed dat iets de accu s-nachts leegtrekt, heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? En hoe kan en waar kan ik dit meten?
Reply With Quote
  #2  
Old 25-07-2017, 16:06
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ontkoppel de "-"kabel van de pool van de accu en meet de stroom met een multimeter in serie tussen de accu en de kabel. Dat zal wel eens aardig wat mA zijn..

Wetende hoeveel stroom er vloeit in de "normale" toestand, begin om de beurt zekeringen uit te trekken en te meten.

Op een gegeven moment hoop je een zekering gevonden te hebben die een aanzienlijke bijdrage aan de stroom levert.

Daarna kun je het probleem gaan oplossen.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-07-2017, 16:31
Marieke Marieke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 4
Default

Bedankt voor de tip! Had al wat info gevonden hier:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140711
dat je je Ampère meter tussen de + klem in serie zetten. En dan begin je één voor één de zekeringen er uit de trekken. En als opeens de ampère zakt, even kijken waar de zekering voor dient. En het dan daar ergens gaan zoeken.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-07-2017, 16:44
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Meten = weten maar als je een versterker in de auto hebt die gelijk is controleren. Kunnen een accu zeer vlot leeg trekken.

Krijg je ook een mooie plus spark van, als je accu plus klem erop zet.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #5  
Old 25-07-2017, 17:50
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Blijft er niet toevallig een lampje branden? Ik heb al eens gehad dat ik het plaatje in de kofferbak kwijt was die het knopje van de verlichting indrukt..
heb je een lampje in het dashboardkastje? Die moet je ook zelf uitzetten.

En is de dynamo doorgemeten? Wellicht laad deze niet genoeg bij.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-07-2017, 19:08
Marieke Marieke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 4
Default

Bedankt voor de tips!
Ik let er altijd goed op dat alles uitstaat en niets blijft branden. Maar ik ga idd morgen even alles doormeten en ook of de dyname idd goed bijlaad. Schijnbaar kunnen de borsteltjes op de dynamo ook versleten zijn waardoor de accu niet meer goed bijlaad. De accu zelf en accukabels zijn vorig jaar vervangen dus lijkt me dat die in orde zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-07-2017, 19:53
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by Marieke
Bedankt voor de tips!
Ik let er altijd goed op dat alles uitstaat en niets blijft branden. Maar ik ga idd morgen even alles doormeten en ook of de dyname idd goed bijlaad. Schijnbaar kunnen de borsteltjes op de dynamo ook versleten zijn waardoor de accu niet meer goed bijlaad. De accu zelf en accukabels zijn vorig jaar vervangen dus lijkt me dat die in orde zijn.


"Niet bijladen" en " 's nachts ontladen" zijn mijns inziens verschillende dingen
Reply With Quote
  #8  
Old 25-07-2017, 20:25
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

is je dynamo niet de veroorzaker? een kortgesloten diode in de dynamo kan zoiets op 1 nacht doen. de rest bijna niet.

als je een 12V 50Ah accu hebt (benzineauto), en die moet op 1nacht leeg (bv 15uur), dan zou daar 3A moeten lopen.
3A bij 12V is een goeie 36W, dat is warmte dat je moet voelen of zien. als het lampen zijn, zie je die van ver branden. als het een andere verbruiker is, moet die na de nacht voelbaar warm zijn. er zijn amper verbruikers in een auto die zoiets nog kunnen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #9  
Old 30-07-2017, 17:11
Marieke Marieke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 4
Default

ff een update, bedankt voor al jullie reacties! ik ben weer een hoop wijzer.
Over mijn VW; de accu bleek slecht te zijn en is vervangen, ondanks dat deze slechts 2 jr oud was. Omdat deze nog vrij recent was vervangen ging ik ervanuit dat de accu zelf niet het probleem zou zijn en hij niet goed bijlaade. Maar de dynamo was in orde en bij het doormeten bleek de accu zelf dus slecht te zijn. Maargoed. hij start weer probleemloos
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum