Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-08-2015, 13:06
truetoneguy65 truetoneguy65 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 4
Default GolfIV '98 1.6SR inhouden/slecht stationair

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post op het forum. Mijn naam is Arie, ik ben de bestuurder van een 1998 golf IV met 1.6 SR motor.
De auto heeft 150.000km gelopen, veel korte stukjes ( bereikt nauwelijks normale bedrijfstemperatuur ).
In het verleden heeft deze auto al eens last gehad van 'zagen' op stationair. Dit is toen opgelost door nieuwe bougies en de bougiekabels te vervangen.
Nu heeft de auto ( al langere tijd, maar ik ben het nu echt zat ) het volgende:
Als de motor koud is start hij perfect, en rijdt goed.
Als de motor licht opwarmt ( nu blijkt, na vervangen koelvloeistof temp. sensor bij ong 60 graden ) houdt hij met een schok in. Vanaf dat moment loopt hij slecht stationair en houdt enorm in, geen trekkracht en wil geen toeren maken. Soms gaat ook stationair vanzelf varieren tussen 1000 en 3, 4000 toeren, en dat is er wel vermogen bij wegrijden en optrekken.
Ik heb gechecked ( langere rit ) en de motor bereikt wel netjes 90 graden temperatuur en blijft daarop stabiel.
Garage heeft advies gegeven brandstofreiniger, maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb ( visueel ) slangen gecontroleerd en 'beknepen' met draaiende motor, slangen lijken niet lek.
Als ik de luchtmassameter ( bij luchtfilter ) los trek gaat de motor nog beroerder lopen.
Ik heb nu de afdekkappen van de motor gehaald, en zie dat de peilstokbuis waar de oliepeilstok in zit is afgebroken, vlakbij het blok. Er zit ook, op een andere plaats, duct tape omheen vanwege waarschijnlijk een eerdere breuk.
Kan die breuk een 'vacuuumverlies' en daarmee beroerd rijden ( mede ) veroorzaken?
Is dit een duur ding om te repareren?

Alvast dank,

Vriendelijke groet,

Arie
.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2015, 13:18
truetoneguy65 truetoneguy65 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 4
Default

Sorry, verkeerde forumonderdeel zie ik nu.
Excuses, het lukt mij niet om de thread te verwijderen, ik zal reposten in de juiste forumonderdeel.

Vriendelijke groet,

Arie
.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum