Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2005, 09:25
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default lekkage jetta

Hallo allemaal!

ik vindt regelmatig een plasje water in de kofferbak van m'n jetta. Nu had ik gisteren een lekke band en had een reserve wiel nodig; was 't wiel helemaal beschimmeld! Dus nu wil k er echt werk van dat lek gaan maken. Wschlijk ligt t aan de rubbers maar er wordt bij nat weer ook wel eens hele plens water in de achterbak gegooit bij het openen van de klep. Wie kent dit probleem (rubbers, klep openen) en heeft er een oplossing voor gevonden?

Groetjes,

Ruben
Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2005, 09:29
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Controleer of water nog een uitgang heeft buiten de rubbers, dus dat het water dat in de naad tussen kofferdeksel en spatbord loopt bij regen weg kan lopen. Het rubber is waarschijnlijk de boosdoener, kijk ook naar de afdichting van je lamp units, kan ook wel eens lekken.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2005, 11:26
ruben ruben is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by arnus71
Controleer of water nog een uitgang heeft buiten de rubbers, dus dat het water dat in de naad tussen kofferdeksel en spatbord loopt bij regen weg kan lopen. Het rubber is waarschijnlijk de boosdoener, kijk ook naar de afdichting van je lamp units, kan ook wel eens lekken.


Okee. En weet jij mss waar j die rubbers nog kan kopen? Of een alternatief? Kitten?

Gr,

Ruben
Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2005, 11:59
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Het kost een bult, maar je kunt ze waarschijnlijk nieuw bij de dealer bestellen. Maar dan ben je wel meteen van alle gezeik af...
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2005, 12:59
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Check tevens de afwatering van de achterklep.

Bij een Polo Classic ook al eens een enorme bak schimmel ontdekt. Water kon uiteindelijk ook echt niet meer weg..

In je reservewielbak hoort een gaatje te zitten zodat water dat al binnen is, naar buiten kan,

en in de kofferbak (buitenplaat + binnenframe = holle ruimtes), zitten gaatjes dat t water wat als condens tegen je achterklep aan hangt, naar buiten kan afvoeren. Bij die desbetreffende classic zaten daar heel fijn rubberdopjes in..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 24-10-2005, 16:25
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Ik heb bij mijn jetta precies hetzelfde. Reserve wiel was ook wit geworden met haren... Bij mij zit er ook bij de tankdop een gat... wordt nog dicht gebeunt Ik zal ook maar ff de rubbers nakijken
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum