Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-04-2010, 15:57
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default Stotteren en uitvallen Golf 1 1.5 automaat

Hoi allemaal,
Ik heb al gezocht, maar nog niet echt een oplossing voor mijn probleem gevonden.
Ik heb een Golf 1 1.5 automaat. Sinds kort begint de auto een beetje in te houden en te stotteren. De toerenteller begint dan heen en weer te slaan.
Ook valt hij dan uit. Meestal start hij meteen weer, maar af en toe ook niet. Dan weer een paar uur later weer proberen en gewoon weer starten.
Wat kan het zijn?
Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2010, 12:08
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

benzinepomp? Carburateur?
Heeft het nut om de verdelerkap en de rotor alvast te vervangen?
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2010, 12:47
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Vuil in de benzineleidingen,was bij mijn 1.1 het geval.
__________________
Daily's :
2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR
1989 VW Golf GL 1.8

Ex VW's:
1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler
1996 VW Golf GT 1.9TDi Special
1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler
1983 VW Golf Rabbit LX 1.1
2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition
Reply With Quote
  #4  
Old 02-05-2010, 12:51
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

hey Sven,

ik heb soortgelijke problemen gehad. ik had mijn tank behoorlijk leeg gereden en eigenlijk ontstonden daarna direct dezelfde problemen die jij noemt. stationair draaien deed hij prima, alleen wanneer ik meer van de motor ging vragen ging hij rot lopen, stotteren en viel hij uit. Daarna starten deed hij gelijk weer, alleen bij optrekken hield hij weer in.

ik heb de rommel uit de tank gehaald, de leidingen wat uitgespoten (aanvoer en retour) en de benzinefilter vervangen, de oude heb ik gebruikt om op de aanvoer in de tank aan te sluiten in plaats van het plastic aanzuigmondje. Sindsdien geen problemen meer... (klopt af uiteraard)..
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #5  
Old 02-05-2010, 12:53
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

ik vergeet te zeggen dat ik de oude filter wel eerst halverwege heb opengemaakt, zodat het filter half buiten het plastic hangt, hierdoor kan hij beter benzine aanzuigen.
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #6  
Old 02-05-2010, 16:21
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

Ok. Ik denk eigenlijk niet dat het daardoor komt bij mij. Er zit namelijk een nieuwe tank onder en lijkt me sterk dat daar al vuil in zit.
Dus daarom dacht ik eingelijk dat de benzinepomp hapert of de carburateur vuil is.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-05-2010, 17:14
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

mischien oude benzine uit oude tank overgegooid in nieuwe en zo dee troebel mee gegooit?????
Reply With Quote
  #8  
Old 02-05-2010, 22:24
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

kan zijn dat er nog wel rommel in je leidingen zit, heb je die ook uitgespoten?

ik heb ook ergens gelezen dat je problemen met je carburateur kunt krijgen wanneer er een gaatje in het membraan zit, maar hoe of wat precies weet ik niet. een revisiesetje voor een carburateur kost ronde de €50,- bij golf1onderdelen.nl maar dat is voor een 'gewone' carburateur en niet voor een automaat. tenminste ik weet niet of daar verschil tussen zit en op die vraag heb ik bij Golf1onderdelen (nog) geen antwoord gehad.
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #9  
Old 03-08-2010, 15:59
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

Ik heb alweer een soortgelijk probleem met mijn automaatje.
Hij loopt een beetje onregelmatig en valt ook weer uit.
We hebben vervangen: contactpuntjes, rotor, verdelerkap, bougie en bobinekabel, voetpakking carburateur, puldown carburatuer.

Waar kan ik nog gaan zoeken voor het uitvallen van de auto?
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2010, 16:05
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Vacuumslangen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 03-08-2010, 18:20
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Witte kontaktblokje vervangen?
Mogelijk dat je geschakelde plus (15) uitvalt, waardoor je ontsteking uitvalt en je toerenteller raar gaat doen. Om dit uit te sluiten zou je een ander kontaktblokje (nieuw) tijdelijk los aan je stekker, die nu achter je kontaktslot zit gestoken, te hangen. Hiermee kun je de auto dan starten en mee rijden. Denk er wel aan dat je evengoed je sleutel omdraait om het stuurslot ervanaf te halen.
Het witte kontaktblokje kun je bedienen met een schroevendraaier.

Succes
Reply With Quote
  #12  
Old 03-08-2010, 18:27
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

Dat probleem met de toerenteller heb ik niet meer.
Het is niet meer hetzelfde probleem. Dat kwam door de contactpuntjes.

Nu is het dat hij af en toe hapert (niet vaak) en dan als je langzaam rijdt ineens uitvalt. Toerenteller doet eigenlijk normaal.
We hebben de CO en stationair al hoger gezet. Daardoor loopt hij wel iets beter, maar valt toch nog uit.....
Reply With Quote
  #13  
Old 14-08-2010, 18:39
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

We hebben weer wat liggen zoeken en vervangen.
We dachten dat het een benzineprobleem was en dat hij lucht aanzoog. Dus alle benzineleidingen vervangen.
Tank losgehad en alles goed vast gezet, slangklemmen allemaal fatsoenlijk aangetrokken en nagelopen.
Was allemaal helaas niet het probleem. De auto blijft dus bij weinig toeren (lees stil staan voor een stoplicht) uitvallen. Hij doet dat niet altijd, maar toch regelmatig.

Nu gaan we weer in richting van de ontsteking zoeken. We hebben het vermoeden dat de condensator aan vervanging toe is. Die ga ik nu proberen. Als het dat nog niet is wil ik denk ik elektronische ontsteking erop gaan zetten.
Is dat een beetje makkelijk te doen en wie weet waar ik dat vandaan kan halen helemaal compleet? Dan kan ik alvast gaan zoeken.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-08-2010, 19:58
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

Niemand nog iedeen?
Reply With Quote
  #15  
Old 18-08-2010, 21:46
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Co en stationair moet je heeeel voorzichtig mee zijn. mijne loopt nou ook na een lange tijd prutsen weer goed. Je hebt er een hoop gedult bij nodig en 1/10de slag kan al een wereld van verschil uitmaken. Het is gewoon een kwestie van een beetje " spelen" met je carb.

Su6 nog
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #16  
Old 27-08-2010, 08:30
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

We hebben nu de condensator van de onsteking vervangen en tot nu toe stottert hij niet meer en valt ook niet meer uit

Ik ben wel nog aan het zoeken voor elektronische onsteking voor de toekomst. Dus als nog iemand wat heeft liggen of weet uit te halen, hoor ik het graag.
Reply With Quote
  #17  
Old 19-10-2010, 19:52
Evill's Avatar
Evill Evill is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 60
Default

Hmm begin te denken dat hert een veelvoorkomend probleem is bij de 1.5 automaat dus. Ik heb ook dat hij stottert gaat inhouden (je hoort dan ploffen in de uitlaat) en hij valt dan uit,waarna ik hem wel weer direct kan starten.

Afgelopen weekend leidingen uitgeblazen contactpunten afgesteld andere verdelerkap,nieuwe bougies en bobinekabel,niets helpt.

Ik ben haast bang dat ik hem ga verkopen als er niet snel een oplossing wordt gevonden.Helaas was al wel aardig gek met mijn MK1 maar aangezien ik er elke dag in moet rijden en nu dat dus niet meer kan..

Een andere motor erin zetten etc vergt ook zijn nodige tijd en om n ou te zeggen dat ik er zoveel verstand van heb..

Iemand nog nuttige info nwat ik kan gaan proberen,zonder dat ik straks honderden euro's kwijt ben en nog geen resultaat heb??

p.s bedoelen jullie met condensator de bobine of??
HELP!!
__________________
Vag is alles wat wat hier voor de deur komen mag
Reply With Quote
  #18  
Old 19-10-2010, 20:19
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Mijn zoon rijdt ook in een 1.5 automaat, maar heeft alleen het probleem van wat langer doorstarten als ie warm is. ploffen eigenlijk niet en uitvallen al helemaal niet. Pas geleden wel alle vacuumslangen vervangen, contactpunt afstand goed afgesteld, ontsteking op juiste tijdstip gezet, distributieriem en spanrol vervangen.
Viel me alleen op dat bij het vervangen van de vacuumslangen, de leiding naar de ontsteking voorzien was van een soort terugslagklep (rond zwart/wit doosje in de leiding), ik weet niet of dat daar hoort. Zit dat bij jullie ook?

@ Evill,de condensator zit op de zijkant van je ontstekingshuis (klein metalen tonnetje met een draad). Het is bedoelt om te voorkomen dat de contactpuntjes inbranden.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk

Last edited by Yellowbug : 19-10-2010 at 20:21.
Reply With Quote
  #19  
Old 19-10-2010, 21:27
Evill's Avatar
Evill Evill is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 60
Default

oke bedankt alvast, ik heb hem op tijd laten zetten met een stoboscoop lamp en de contactpuntjes zijn nagekeken dus ik neem aan dat die nu goed zijn.

Anders iemand omgeving Enschede met een goed adres waar ik hiermee terecht kan?
__________________
Vag is alles wat wat hier voor de deur komen mag
Reply With Quote
  #20  
Old 20-10-2010, 10:53
Rockyrockx's Avatar
Rockyrockx Rockyrockx is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 45
Default

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mn 1.5 GLS automaat, bij mij was die Pierburg carburateur met automatische choke het probleem. Hadden eerst ook alles mbt ontsteking en benzineaanvoer gecontroleerd en voor de zekerheid vervangen, maar zonder het gewenste resultaat. Vervolgens die Pierburg eraf gehaald en een Weber DMTL erop gezet met handmatige choke, rijdt en start nu weer als een zonnetje.
__________________
Golf MK1 1.5 GLS '80
BMW 323i '80
Suzuki GSX 750 Katana Streetfighter
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum