Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 4 (411-412) & Thing (kubel, vw 181)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




..
Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 13-07-2005, 22:50
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Nog even terug komend op nieuwe plaatdelen, die zijn hier te koop. Het is nogal duur maar dan heb je wat. En het zal wel even duren voor je het hebt want het komt van ver.

http://www.thethingshop.com/replacement.asp
Reply With Quote
  #62  
Old 21-07-2005, 20:40
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Heb dit draadje net voor het eerst gezien, maar wat jullie een warkübel noemen is een typ82, niet te verwarren met 82E, want da's een kevert die hoog op z'n pootjes staat.
Toen de Bundeswehr een opvolger voor de DKW Munga zocht (tweetakt,vierwielaandrijving) werd Volkswagen verzocht deze te maken.
Ik heb ergens een citaat gelezen "VW keek vooruit in het verleden", toen ze de Kübel typ181 ontwierpen. Leek detail: een typ182 is een 181 voor de Engelse markt, dus met rechts stuur. De 181 is dus niet de direkte opvolger van typ82, de Iltis(wat dan weer fret betekent) is wel de opvolger van de 181. De Iltis heeft VW de inzichten in de latere Syncro's gebracht met de viscose koppeling waarmee je elk wiel apart kan sperren!

Zo, heb ik niet voor niets al die avonden zitten lezen

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum