Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-08-2006, 13:35
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default Help! motorkap gaat niet meer open

Vandaag is mijn vaders audi 100 uit 1988 naar de dealer in ter aar geweest om remolie te laten verversen. Alles goed en wel, naast een beetje remolie op het spatbord hebben ze dus ook de kabel van de motorkap (denk de kabel) kapot gemaakt. De motorkap ontgrendelt namelijk niet meer als je aan de hendel trekt bij de bestuurderstoel. Nu is voor mij natuurlijk de vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat de motorkap weer open kan?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-08-2006, 14:22
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Dat eufel heb ik meer gehoord bij audi.
Maar dat was een audi 80.

Het brobleem is dat hij 2 sluitpunten heeft.
Nu kan ik me alleen niet meer goed voor de geest halen hoe we dat opgelost hebben.
broberen van onder af die kabels te vinden.

suc6
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 12-08-2006, 14:28
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Door de grill heen wat steken en proberen de sluitingen opzij te duwen, probleem bij mijn pa zijn audi 80 was dat ie steeds vanzelf open ging onder het rijden
Reply With Quote
  #4  
Old 12-08-2006, 14:32
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

maarre remolie in de lak bijt uit he! das mooi balen, daar zou ik geen genoegen mee nemen.

en met die motorkap ook niet, hun hebben het gesloopt, dus mogen hun het ook maar oplossen!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #5  
Old 12-08-2006, 21:50
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default

@ lexo: Ja dat vind ik dus ook allebei.. Persoonlijk vind ik het echt een Kl*te garage, maar m'n vader wil altijd daarheen(nu niet meer hoop/denk ik). Het spatbord hebben we meteen compleet schoongemaakt en gepoetst er is 'nog' niks te zien, maar anders gaan we zeker terug om het op hun te verhalen.

@ golf 1 gts: Door de grill kan je alleen bij de sluiting komen van dat klepje wat je openmaakt nadat je de hendel in de auto aangetrokken hebt.

@ Millie: Onder de auto is de kabel van die de vergrendeling die de 2 sluitpunten bedient wel te zien, maar als je aan de kabel trekt gebeurt er niks. Dus ik denk dat de kabel gebroken is.

Kan misschien iemand vertellen waar die kabel op uitkomt zodat ik met de hand die sluiting kan openen?

Trouwens wederom bedankt voor de snelle reacties!!
Reply With Quote
  #6  
Old 13-08-2006, 14:13
mk1owner mk1owner is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 216
Send a message via MSN to mk1owner
Default

zelfde slotverhaal al eens gehad met een transporte van 2001. Auto op de brug zetten evt keienvanger weghalen en dan kun je alsje een beetje lenig bent de haak van onder openen sucses ermee
Reply With Quote
  #7  
Old 15-08-2006, 14:04
M.B.M M.B.M is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 71
Default

Het is wat werk geweest, het sluitpunt aan de bijrijderskant kan je vrij gemakkelijk open maken, maar aan de bestuurderskant moest er een soort plastic spatbord eerst weggehaald worden. Het is in ieder geval gelukt en het kapotte onderdeel word door de garage betaald.

Bedankt voor het snelle advies!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum