Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2010, 21:54
pedro pedro is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 106
Default Golf V: Airco ombouwen naar climate control?

Heb wel eens ergens opgevangen dat dit niet zo eenvoudig is. Zijn er soms mensen die er echt verstand van hebben op het forum?

Waar zit de moeilijkheid hem precies in en aan welke kosten moet ik denken? Er vanuitgaande dat alles kan (en dan denk ik aan Emiel en de jongens van MIVW )

Reden van mijn vraag is dat ik naar een vrij specifieke auto op zoek ben en er 1 weet te staan die bijna aan alle criteria voldoet....maar geen climate control. En airco vind ik niks dus het is geen optie het te laten voor wat het is.

Dus indien teveel moeite/ kosten dan wordt het gewoon weer verder zoeken, maar hoop hier een antwoord te vinden.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2010, 23:01
pedro pedro is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 106
Default

Anybody... tips?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2010, 23:08
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Als ik bij m'n Mk3 kijk dan lijkt mij ombouwen wel een dikke klus !
Bij een Mk3 is het hele kachelhuis met alle electrisch verstelbare kleppen erin anders , dus zal het hele dash eruit moeten en worden omgebouwd , en zal dus ook een stukje electronica ingebouwd moeten worden ,zoals een temp voeler in het dashboard en een tempvoeler thv het vooraam.
Eén met een normale airco heeft dit allemaal niet ,alleen een ander kachelhuis met een aircocondensor erin .

Lijkt mij niet rendabel om het om te gaan bouwen , tenzij je er een donorauto hebt naaststaan voor weinig ,en je alles zelf kunt doen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2010, 23:09
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

bij een Golf V is alles dmv canbus met elkaar gekoppeld. Bij auto's met canbus werkt zo'n beetje alles met losse regelapparaten en een auto met airco heeft niet dezelfde regelunits als een auto met Clima. Ik denk dat de kosten het niet lonen deze ombouw aan te gaan

succes
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #5  
Old 21-05-2010, 23:14
pedro pedro is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 106
Default

hmm bedankt jongens. Balen wel trouwens...Snap niet dat de wat duurdere uitvoeringen Golf V's uberhaupt met airco besteld worden trouwens. Op het totaal bezien vallen die kosten bij aanschaf toch best mee zou je zeggen...
Reply With Quote
  #6  
Old 22-05-2010, 18:59
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Ombouwen kan wel, maar dan moet het hele dash e.d. er uit, ook de condensor en aircopomp zijn anders, dus eigenlijk mag het hele systeem er uit. Persoonlijk heb ik ook een V met de climatic (de goedkopere airco) maar ik moet zeggen dat dit zeer goed functioneert. Ook hier stel je gewoon de temperatuur in en regelt het systeem de rest. Enige echte meer waarde die de climatronic geeft is dat je links en rechts gescheiden kunt regelen.
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum