Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2007, 18:57
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default Golfje gekocht!!

Beste dames en heren,

Ik ben Ralf, 21 jaar en kom uit Oss (Noord Brabant)
Na even te hebben gegoogled kwam ik op jullie prachtige forum uit. Zelf is een aantal maanden geleden het idee in m'n hoofd geschoten een leuke oldtimer te zoeken die ik kan gaan onderhouden. Uiteindelijk De Golf 1 gevonden als mijn ideale oldtimer!

Het idee is om in de kerstvakantie een leuke golf te gaan kopen. Heb op marktplaats en de andere bekende autosites gekeken. Hier ook enkele leuke tegengekomen.

Ben uiteindelijk op zoek naar een Golf mk1 het liefste een type met de kleine achterlampen en een 1100 motor met handgeschakelde bak. En het liefste zo origineel mogelijk en in originele kleur. Budget zo rond de 2000 euro.

Zijn er nog belangrijke tips waar naar gekeken moet worden?
Is er bv een distributieriem die elke 30.000 km vervangen moet worden?
Waar moet ik op letten als ik iets ga bekijken?

Ik ga dit forum zeker vaak bezoeken en houdt jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen!.

Alvast bedankt,

Ralf

Last edited by Ralfons : 23-12-2007 at 18:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2007, 19:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Welkom
Kijk eens rond opt forum[search]en veel van je vragen zullen al beantwoord zijn
Reply With Quote
  #3  
Old 16-12-2007, 01:08
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Een tip: ga voor een 1500cc i.p.v. een 1100cc, dat rijdt net wat beter.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #4  
Old 16-12-2007, 01:50
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De carosserie is het belangrijkste bij de Golf 1 (die is zeker bij de oudere) gevoelig voor de roestduivel op zeer bekende plekken (van voor naar achter: dwarsbalk voor, binnenschermen voor (de latere hadden plastic wielkuipen ->geen problemen meer), naad slotplaat/binnenscherm, regenbak, A stijl/paravan, dorpels (vaak a.g.v. verkeerd gebruik schaarkrik), bodem thv voeten, langsbalk boven bev. punt achteras, spatbordranden achter, reservewielbak, achterpaneel).

Technisch gezien zijn ze redelijk bulletproof, en als het toch kapot is dan is er voor weinig nog heel veel te krijgen (dezelfde techniek is tot ver in de jaren 90 gebruikt in zowat alle VW/Audi producten).
Als je een van 78 of ouder zoekt let dan op dat het chroomwerk aanwezig is, dit is namelijk zeldzaam en dus peperduur.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 16-12-2007, 10:19
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Kijk, daar kunnen we wat mee!

Wil een beetje voor zuinig gaan, dus vandaar de 1100, die is net wat zuiniger in de stad e.d.
De tips die ik heb gelezen en ook hier op het forum zal ik zeker meenemen als ik wat ga bekijken.

Als ik nog met vragen zit, ga ik ze hier posten en mochten jullie nog gouden tips hebben.. altijd welkom!!!

Alvast bedankt en een fijne zondag allemaal!

gegroet,

Ralf
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2007, 09:35
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Vraagje

heb leuke golf gezien en heb daarover een vraag.

De kunstof spatbordranden boven de wielen. Is dit origineel?




Het gaat om een golf uit 14-11-1980 Kleine achterlichtjes Vroeg me dus af of ze hiermee misschien iets willen camoufleren... Vraagprijs is 2450 euro.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt, Gr Ralf

EDIT: Wat denken jullie over de bumpers? Zie veel oude met mooie chromen rechte versies met losse bumperhoekjes... Kan dat eventueel gewisseld worden? (zelfde bevestiging e.d.)????

Last edited by Ralfons : 17-12-2007 at 11:10.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2007, 09:38
Edition-Blue Edition-Blue is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4,434
Send a message via MSN to Edition-Blue
Default

Bij sommige gol 1tjes is dat wel orgineel van die spatbordranden eromheen.
Maar durf niet te zeggen of het hier orgineel op zat !

En welkom op het forum !
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue
Golf2 gti 20vt edition blue
Golf6 gti R
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2007, 10:07
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

welkom, nog een ossenaar .. succes met de zoektocht
ben benieuwd wat erbij komt hier in Oss
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2007, 10:46
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Ha Misha, t mooie is dat ik jouw leuke jetta elke dag zie Woon namelijk een straat naast je.... Binnendijk En het gaat zeker een golfje worden. Kom wel een keertje kijken, misschien dat je nog tips ed hebt

Hoi!

Nog verdere meningen over de spatborden? Oja en de bumpers.. Deze zijn ana beide zijden omgebogen.. Zie op de oudere eigenlijk van dat soort losse rechte balken.. met bumperhoekjes...

Last edited by Ralfons : 17-12-2007 at 11:09.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-12-2007, 11:09
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by Ralfons
Ha Misha, t mooie is dat ik jouw leuke jetta elke dag zie Woon namelijk een straat naast je.... Binnendijk En het gaat zeker een golfje worden. Kom wel een keertje kijken, misschien dat je nog tips ed hebt

Hoi!

Nog verdere meningen over de spatborden?



Dat is wel heel toevallig, ik zie het wel verschijnen dan.. ben erg benieuwd!
spatborden is een uitvoeringskwestie, de mijne heeft het ook (maart '81)
tussen 78-80 (oid) zijn ze met kleine achterlichten en kunstofbumpers geleverd
en daar zitten dus ook de wielranden op, ik weet het niet 100% zeker maar wel bijna
Reply With Quote
  #11  
Old 17-12-2007, 11:16
Wouter Wouter is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 149
Default

licht tog aan het type uitvoering die je hebt.. een gti of een gtd heeft volgens mij tog alleen van die hele ronde wielkast randen.. ik persoonlijk denk dat ze deze randen erop hebben gezet omdat er tog wat roest onder zit.... wat ze op deze manier hebben gecamofleerd. Ik heb zelf ook een 1.1 en ik heb alleen op de achterwiel een halve steenslag beschermer zitten en zeker geen hele.

Succes met je zoektoch,

gr wouter
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2007, 11:23
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
De carosserie is het belangrijkste bij de Golf 1 (die is zeker bij de oudere) gevoelig voor de roestduivel op zeer bekende plekken (van voor naar achter: dwarsbalk voor, binnenschermen voor (de latere hadden plastic wielkuipen ->geen problemen meer), naad slotplaat/binnenscherm, regenbak, A stijl/paravan, dorpels (vaak a.g.v. verkeerd gebruik schaarkrik), bodem thv voeten, langsbalk boven bev. punt achteras, spatbordranden achter, reservewielbak, achterpaneel).


Nou heb ik opeens iets vaags.. hoop niet dat het ernstig is maar de bodem bij mijn voeten is volgens mij een beetje doorgezakt en bij de bijrijdersstoel is de vloer iedere keer nat Komt dit doordat de bodem slecht is?

Misschien ook iets om op te letten, of er veel teer op de bodem (dus onder de auto) zit. Daar zouden slechte plekken voor het oog weggehaald kunnen zijn.. Verbeter me maar als dit niet klopt
Reply With Quote
  #13  
Old 17-12-2007, 17:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by GTI Pirelli
Nou heb ik opeens iets vaags.. hoop niet dat het ernstig is maar de bodem bij mijn voeten is volgens mij een beetje doorgezakt en bij de bijrijdersstoel is de vloer iedere keer nat Komt dit doordat de bodem slecht is?


Heb je eens gekeken of de afvoerbuisjes links en rechts van de waterbak onder de motorkap niet verstopt zijn?
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #14  
Old 19-12-2007, 16:49
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Even Back to topic

Onzeker ik heb weer even een vraagje Hoor graag wat meerdere meningen.
Zal binnekort eens even bellen voor de beige golf hierboven..

Zonet vind ik nog een redelijk leuke golf.. Maar nu heb ik mijn twijfels bij de achterklep... Ik snap dat ik bij een 2e handse niet alles kan hebben!

Dit is een golfje 1100 uit 21-11-1979 de zwarte omlijsting is inmiddels verdwenen, maar ik zie geen belettering en geen ruitenwisser. Is dit typeafhankelijk?

Hier het autootje:




Alvast bedankt voor alle tips!!

Gr Ralf
Reply With Quote
  #15  
Old 19-12-2007, 16:52
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De zwarte rand om de achterruit hoort eigenlijk alleen bij een GTI, dit is dus bij deze Golf toegevoegd. De Golf waar je het hierboven over hebt hoort deze wielkuipranden niet te hebben, die plastic randen zaten alleen op de GTI/GTD en nog wat 'spannende' uitvoeringen. Ze zijn bijna altijd later toegevoegd om of snel te lijken of roest te verbergen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #16  
Old 19-12-2007, 16:59
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Hmm.. Dan hopen dat ze t hebben gedaan om snel te lijken... worden die dingen officieel bevestigd met beugels, zodat ze er later altijd afkunnen?

En dat zwarte randje, idd gti.. het is er weer afgehaald iig.. maar ik zie het volkswagen en het golf embleempje niet.. ook vast niet origineel..


Maar een leuke/originele golf 1 1100 met kleine achterlichtjes in redelijke apk-hebbende staat vinden is toch behoorlijk lastig.. Of iemand moet iemand weten die iemand weet die nog ergens in ene hoek zo'n ding heeft staan:P

Meer tips, meningen? Ben deze week in ieder geval heel wat wijzer geworden!!! tof forum!
Reply With Quote
  #17  
Old 19-12-2007, 17:09
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Is een strak gemaakte klep, net zoals ze met de mk2's ook zo veel doen
Is dus gewoon dichtgelast/plamuurd/kit of hoe ze dat ook gedaan hebben

Spatbordranden zitten geschroefd dacht ik, wiel deraf halen en dan de schroefjes opzoeken onder het vuil/teer/zand wat er aan de binnenkant zit van de wielkasten
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #18  
Old 19-12-2007, 17:18
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Randen zitten inderdaag geschroefd of gepopnageld.
Klep is inderdaad dichtgemaakt (was ik nog vergeten te antwoorden, dank je Menace), bij een Golf 1 is dat echter niet ingrijpend: alleen de gaatjes waar de pennetjes van de logo's ingaan zijn dan weggehaald. Als het netjes gedaan is niks aan de hand, als je toch je logo's wil dan stel ik voor dat je van een setje logos de pinnetjes afknipt en een rol dubbelzijdige tape haalt
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #19  
Old 19-12-2007, 17:21
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Dankudanku

Over die spatborden.. Die schroeven komen dus niet door het plaatwerk? Dus als je ze eraf haalt zie je er hoop ik niks meer van? (Als het allemaal origineel gedaan is natuurlijk) Heb ik dit correct?

Even nog een andere optie.. Sorry voor de vele vragen, maar zekerheid, daar houd ik van




Golfje uit 1977 Erg leuk vind ik zelf.. Alleen dat knipperlicht in het voorspatbord.. Dat hoort daar vast ook niet te zitten... Iemand enig idee?

Alvast bedankt!!

Gegroet, Ralf
Reply With Quote
  #20  
Old 19-12-2007, 17:23
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Als het goed is zijn de spatbordranden zonder gevolgen te verwijderen inderdaad, ware het niet dat ze vaak dus een bak roest verbergen, of zelfs erop gelijmd zijn! (omdat er geen stevige rand meer over is om schroeven/popnagels in te zetten!!).
Die knipperlichten werden toegevoegd na montage van een trekhaak omdat het destijds verplicht was om dan zijknippers te hebben. Veel oudere auto's hebben ze.
77er: leuk! Origineel nederlands, nog leuker! Heeft ook nog de chromebumpers, hoewel krom. Kijk wel verdomd goed uit want deze oude dametjes kunnen zoooo slecht zijn.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum