Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 18-03-2016, 19:42
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 216
Default

Iedereen bedankt voor de positieve reacties !

@ Mark: 17" voor een Ringtool kan prima, alleen zijn de semi's in 17" een stuk duurder haha. En daarbij had ik nog 15" Azev A liggen, die worden gewoon Action matzwart en de semi's zijn een stukje betaalbaarder in 15"haha.

@ golfje_295000: Oh waar dat dan als ik vragen mag? Dan zal het langer dan 2 maandjes geleden zijn, want is al geschorst sinds halverwege januari .

@ Jeroen: Uhm geen idee waar de kooi vandaan of uit komt. Staat niks op de kooi en de vorige eigenaar kon mij er niks over vertellen.

@ VWJYI: Ja auto is zo kaal van binnen. Komen alleen nog 2 kuipstoelen in en 6-punts gordels. Daar zit ik eigenlijk ook nog steeds mee, maar om al wat gewicht te sparen gaat de accu de kofferbak in. Met goede aanpassingen aan het onderstel hoop ik ook al een hoop te winnen.

en zo te zien is het antwoord op; 'Wat is een Ringtool?' al gegeven
__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #22  
Old 18-03-2016, 23:44
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
pagina 1 van google images ringtool.
Ja, zo kun je alles wel rechtpraten... Ik zocht een WOORD, en dat zoek je normaliter niet tussen de PLAATJES!
Reply With Quote
  #23  
Old 19-03-2016, 07:35
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

zucht
Reply With Quote
  #24  
Old 19-03-2016, 07:53
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Mijn excuses dat ik mij hier mee bemoei, maar over hoe ik denk wat mensen met ringtool bedoelen is dat de Nurnburgring van oorsprong een openbare weg is en dat het dan om een auto gaat die tussen de (niet straatlegale) raceauto en een straatauto in zit.
Oftewel een straatauto met kooi en kuipjes enz. om er mee over de Nurnbergring te gaan rijden.

Ik denk dat het inmiddels een algemene benaming is geworden voor een auto die betaalbaar is klaar gemaakt voor de vrij-rijdendagen en andere leuke ritjes

Als een auto voorzien is van kooi, kuipjes en klaar gemaakt word om er mee te gaan racen, zou je hem gewoon raceauto mogen noemen.

Het woord Ringtool word dan ook vaak gebruikt door de mensen die hun auto nog niet zien als waardige raceauto en gebruiken dit woord waarmee je veilig zit zonder meteen te worden afgekraakt omdat het woord raceauto vaak hoge verwachtingen met zich meebrengt en de eigenaar eigenlijk bescheiden is en geen valse verwachtingen wil creëren doordat de meeste mensen vaak ander beeld hebben van een raceauto.

Last edited by DutchBuild : 19-03-2016 at 07:56.
Reply With Quote
  #25  
Old 19-03-2016, 09:55
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ja, zo kun je alles wel rechtpraten... Ik zocht een WOORD, en dat zoek je normaliter niet tussen de PLAATJES!

Ik begrijp het probleem niet zo?
Vaak gebruiken Engelsen of Amerikanen gewoon woord om er iets mee uit te drukken,en dan kun je het wel gaan goochelen maar kom je op totaal iets anders terecht dan wat zij bedoelen
Overigens wordt de term "Ringtool" al heel wat jaartjes gebruikt dus het is niet zozeer een hype om deze term te gebruiken
Ik kan er zo niet op komen,maar wellicht hebben wij ook woorden waar een buitenlander als hij het goochelt een andere betekenis van vind in een woordenboek
Maar nog even terugkomend op dit topic want anders wijken we weer teveel af van waar het om gaat,je bent een mooie"Ringtool" aan het bouwen kerel
En waar het nog het meest om gaat geniet ervan
Reply With Quote
  #26  
Old 19-03-2016, 10:29
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 216
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Mijn excuses dat ik mij hier mee bemoei, maar over hoe ik denk wat mensen met ringtool bedoelen is dat de Nurnburgring van oorsprong een openbare weg is en dat het dan om een auto gaat die tussen de (niet straatlegale) raceauto en een straatauto in zit.
Oftewel een straatauto met kooi en kuipjes enz. om er mee over de Nurnbergring te gaan rijden.

Ik denk dat het inmiddels een algemene benaming is geworden voor een auto die betaalbaar is klaar gemaakt voor de vrij-rijdendagen en andere leuke ritjes

Als een auto voorzien is van kooi, kuipjes en klaar gemaakt word om er mee te gaan racen, zou je hem gewoon raceauto mogen noemen.

Het woord Ringtool word dan ook vaak gebruikt door de mensen die hun auto nog niet zien als waardige raceauto en gebruiken dit woord waarmee je veilig zit zonder meteen te worden afgekraakt omdat het woord raceauto vaak hoge verwachtingen met zich meebrengt en de eigenaar eigenlijk bescheiden is en geen valse verwachtingen wil creëren doordat de meeste mensen vaak ander beeld hebben van een raceauto.


Dit is precies mijn gedachte erachter vooral je tweede stukje slaat de spijker op de kop! Een auto die betaalbaar is klaargemaakt voor vrij-rijendagen en andere leuke ritjes waaronder de Nurburgring
__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #27  
Old 22-03-2016, 17:34
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 216
Default

Vandaag (een deel van) mijn spullen binnen om de accu in de kofferbak te plaatsen. 5m 50mm2 kabel, persogen m8, zekeringhouder en zekering.

De massa kabel heb ik nog nabesteld. Samen met jog wat van die ogen

Verder deze week ff langs de sloop. Er zou een 325 e36 staan, dus ff het verdeelblok eruit knippen in het motorruim of anders nieuw bestellen .




Accu komt in de reservewielkuip. Massa punt wordt waar de gordel van de achterbank zat (of een punt in de reservewielbak). Vervolgens de kabel via de zekering, over de middentunnel, naar de hoofdstroomschakelaar in het dash en via de schakelaar naar de motorruimte.




Stuur ff gepast. Wordt nog vervangen door een nieuw stuur, maar dan 90mm verdiept.
__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl

Last edited by PoloLG : 22-03-2016 at 17:38.
Reply With Quote
  #28  
Old 22-03-2016, 20:30
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Weer goed bezig sjefke. Komt dat lelijke stuur van me toch nog goed van pas 😂
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #29  
Old 24-03-2016, 12:57
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Hè man goed dat je de golf houd
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
  #30  
Old 24-03-2016, 21:13
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Dik project hoor!
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #31  
Old 25-03-2016, 09:34
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

damn vet die kooi!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #32  
Old 25-03-2016, 11:35
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Heul vet project!
Reply With Quote
  #33  
Old 25-03-2016, 16:01
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by PoloLG

@ golfje_295000: Oh waar dat dan als ik vragen mag? Dan zal het langer dan 2 maandjes geleden zijn, want is al geschorst sinds halverwege januari .




in hulsberg, bij nick Habets.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #34  
Old 26-03-2016, 17:54
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
in hulsberg, bij nick Habets.


Dat is bijna een jaar gelede dan. Ik was toen bezig om nick zijn vr6 aan de praat te krijgen en hij is toen langsgekomen om te kijken naar eventule gemiste kabels in de kabelboom dan moet je ook vaak een golf 3 gti edition hebben zien staan
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #35  
Old 26-03-2016, 20:34
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Is dat al Weer zo lang geleden. Golf 3 zie/zag ik idd vaker staan
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #36  
Old 27-03-2016, 18:20
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Ja zag denk ik haha, auto ligt uit elkaar ben hem ook om aan het bouwe naar racer
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #37  
Old 30-03-2016, 18:25
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 216
Default

Zo, vandaag ff met een vriend naar een zaakje met racespullen geweest en bleef me weer vanalles aan de vingers plakken.. Aerocatch sluitingen voor in de motorkap en ik heb me nog een accubak meegenomen.

Verder is afgelopen week ook alles binnengekomen om de accu achterin te plaatsen, dus daar ga ik volgende week mee aan de slag


__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #38  
Old 31-03-2016, 07:29
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

haha nice!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #39  
Old 26-04-2016, 14:07
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 216
Default

Zo nog eens een update. Niet veel meer veranderd. Alleen nog wat spulletjes gekocht.

Wat heb ik aangeschaft:
- Aerocatch motorkap sluitingen
- Accubak
- resterende spullen voor de accu te verplaatsen.
- Veerpootbrug voor achterin.
- gordelplaten en ogen
- 3mm dikke stalen platen op maat laten snijden om in de carrosserie te lassen waarop ik de kooi kan monteren.

Mijn setje 195/50/15 Nankang Semi's zijn ook binnengekomen




Verder nog de motorruimte schoongemaakt en gedeeltelijk gespoten.







Veerpootbrug ff netjes matzwart gespoten. Ook nog bezig met een setje verstelbare toplagers

De GTI lip heb ik nu ook gemonteerd, maar vind het niks dus de normale CL lip komt er weer op




Verder ben ik ook aan het denken aan een hydraulische handrem, gewoon omdat het kan .
Maar dan moet ik geloof ik ook de remleidingen door de auto laten lopen, dus ff kijken hoe of wat.
__________________
MK2 CL VR6 vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #40  
Old 26-04-2016, 14:35
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Goed bezig weer kerel
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum