Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 14-01-2015, 21:00
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Wauw, wat pak jij dat ding goed aan zeg! Helemaal mooi!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #202  
Old 03-02-2015, 17:57
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Kleine update, ik heb niet heel veel kunnen doen. Maar als ik s ‘avonds even een uurtje kans zie dan duik ik toch even de garage in.

Zou graag vanaf 1 maart (bij mooi weer) wat kilometers willen maken. Ik wil de lader en blokje inrijden en dan moet je toch is gaan rijden.
Niet erg, nog meer "we" tijd, weekendjes weg en bezoekjes aan vrienden en familie. Wel helaas met oordopjes in voor mijn vriendin want ze vind de uitlaat veels teveel lawaai maken. De uitlaatlijn is niet veranderd maar de G60 is toch een stuk lawaaiiger dan de 1.6 EG in een golf 1 koets. Zal ook wel meespelen dat we niet meer dezelfde beleving hebben toen we 18 waren (meer verwend ook ).

Voor mezelf een lijstje gemaakt wat de plannen zijn voor mijn golfje dit jaar.
- Schijfremmen conversie achter afronden
- Ramen rondom terug brengen naar groen glas (dus tinting gaat eraf)
- Er ligt origineel (strak) VW plaatwerk (motorkap en zijschermen) bij een vriend te wachten. Deze gaan we eerst proefpassen en aan laten sluiten. Hiermee ben ik definitief verlost van mijn vader zijn caravan avonturen (zijpinkers waren verplicht voor caravan rijders in de schermen) en de fuck-up van de spuiter in 2005 toen hij vergeten was de gaatjes dicht te maken
- Daarna naar de spuiter daar worden weer alle puntjes op de i gezet voor 2015 (10 jaar mee gedaan met het huidige lak laagje)
- Daarna komt de originele GTI striping erop en ga ik terug naar de zwarte lijsten i.p.v. chroom.
- Verse APK weer voor twee jaar erop zetten in de zomer
- Naar RDW om motor op kenteken zetten

Wellicht ga ik ook nog stuurbekrachtiging inbouwen maar dat is een optioneel project (als ik me verveel). Heb er alles voor liggen maar als het erin gaat moet het of nieuw of gereviseerd zijn.

Genoeg gelult de update;

Lagertjes geperst met mijn nieuwe 4ton mini persje. Werkt perfect;



Cunifer remleidingen gefelst met zo'n midlock setje. Met de orginele remleidingen kom ik niet meer weg icm met de epytec remdruk adapters. Deze zijn langer en hoger dus dan kom je leiding te kort.













__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:26.
Reply With Quote
  #203  
Old 04-02-2015, 09:08
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

__________________
Cabby
Reply With Quote
  #204  
Old 04-02-2015, 10:31
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Goed bezig!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #205  
Old 04-02-2015, 14:26
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Mooie plannen voor t komende jaar! Wordt bij iedere post beter en mooier!
Reply With Quote
  #206  
Old 04-02-2015, 18:03
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bedankt mannen! Jullie projecten volg ik ook dus laten we elkaar vooral lekker helpen en vooral veel plezier daar gaat het om.

@kwaroks
Hierbij nog wat foto's van de splitsing van olietemp (orginele sensor en vdo sensor) en plaatsing van oliedruk. Deze heb ik toch herzien zoals Style het heeft toegepast maar dan zo dat het voor G60 werkt. Zo valt het minste op want dan valt die bijna weg onder je retourbuis met de olie aanvoer in de leiding intact.








__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:27.
Reply With Quote
  #207  
Old 04-02-2015, 19:04
Jims's Avatar
Jims Jims is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 74
Default

Heel mooi project man, wat een mooi motor !!
Reply With Quote
  #208  
Old 01-03-2015, 23:36
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Update

Nieuwe tank gemonteerd;



Achteras er terug onder;



Nieuwe cunifer (koper/nikkel) remleidingen;



Draad was natuurlijk mee gepoedercoat, waarom zou je het afplakken









Astap met hitteschildje;






Schijfrem;









Remzadel;



Schijfrem links achter er ook op



Mis wat bouten voor de remzadels morgen ff naar de fabory dan kan ik de klauwen afmonteren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:27.
Reply With Quote
  #209  
Old 02-03-2015, 09:17
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Bijna klaar om te gaan rijden.....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #210  
Old 02-03-2015, 16:32
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Super netjes! Succes verder
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #211  
Old 03-03-2015, 21:34
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik zou als ik jouw was het vlak waarop de astap gemonteerd word ook even blank maken, door de warmte die gegenereerd word met remmen "smelt" de lak, waardoor er ruimte komt tussen de astap en de as, waardoor je maar zo eens je hele wiel voorbij kan zien komen.
Reply With Quote
  #212  
Old 03-03-2015, 23:02
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@jellehier
Bedankt voor de bezorgdheid. De achteras is gepoedercoat en niet gelakt. Deze poedercoating is bestendig tot temperaturen boven de 500 graden. Als die dat bereikt heb ik denk ik een heel ander probleem.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #213  
Old 03-03-2015, 23:17
Brian93 Brian93 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 141
Default

Dan zou ik hem alsnog blank maken. Bij het rijden beweegt alles (zeer weinig) maar na verloop van tijd gaat die coating er van tussen en loopt het alsnog los. (dit is mij weleens verteld, daarom moet je bijvoorbeeld ook vers gecoate wielen altijd nog ff natrekken na 50/100km)
Reply With Quote
  #214  
Old 04-03-2015, 00:18
Jurregti Jurregti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2011
Posts: 43
Default

Ongelovelijk mooi project!
Gevalletje '' dedication''.
Enjoy
Reply With Quote
  #215  
Old 04-03-2015, 12:52
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Mooie updates ik heb ook de achteras niet kaal gemaakt.
Astap wordt nooit zo heet dat de coatings loslaat.
Gewoon op het juiste moment vast zetten met zelfborgende zooi op de boutjes.
En ik heb idd ook de tap er door heen moeten halen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #216  
Old 04-03-2015, 14:37
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik zal het in de gaten houden maar voorlopig laat ik het ff zo.

Remmen zijn nu afgemonteerd en het hele traject is remleiding traject is nu dicht. Gisteren laatste stukjes remleiding gemaakt op de achteras.







Het hele benzine traject is ook terug dicht;



Vanavond nieuwe handremhevel plaatsen en handremkabels afstellen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:28.
Reply With Quote
  #217  
Old 04-03-2015, 22:07
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik hoop voor jullie dat het niet gebeurt maar je hoort op dat soort raakvlakken nooit coating of verf te hebben.

Ik zeg het alleen, verder hoop ik niet dat als het fout gaat er dan iemand de dupe van zal zijn.
Reply With Quote
  #218  
Old 05-03-2015, 16:48
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@jellehier
Nogmaals, ik begrijp je reactie. Dat ik het ook beter had kunnen doen ben ik ook met je eens (dus ja, foutje!).
Ik zeg ook niet dat ik het niet wat met het advies ga doen maar zie nu niet direct de noodzaak dit per direct te doen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:28.
Reply With Quote
  #219  
Old 21-03-2015, 14:24
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nou een gewaarschuwd mens telt voor 2 ,dacht ook niet dat het gebeurde.
Vandaag even de MK1 op 4 as steunen om dat ik de onderkant eens wou controleren na het eerste seizoen.
Zit ik aan me linker achter velg gaat hij gewoon heen en weer met de handrem er op.
Lampje er bij zit gewoon me astap los....... alles uit elkaar gehaald en ik kon zo de boutjes met de hand er uit draaien.

Weet niet zeker of dat het door de achteras komt ik verdenk mijn astapen deze heb ik rond om in de 2K lak gespoten ook op de achter kant en dit was nu wat af gebladerd.
Ik heb de andere kant nu ook los gemaakt en ik ga alles kaal maken beter safe than sorry





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #220  
Old 25-03-2015, 15:48
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Style

Bedankt mannen . Ik heb het ook maar kaal gehaald, zowel de asplaat als de astap. Had er geen schijt zin in, aangezien ik nog 1000 kleine dingen voor mijn gevoel moet doen. Daarnaast ook nog is 4 dagen griep eroverheen. Laatste keer dat ik zo ziek was kan ik met niet meer herinneren. Beide achter de rug nu


Vorige week een eerste test ritje gemaakt, een voorzichtig rondje door het industriegebied . Remmen ok, geen bij- en rolgeluiden, lekkere sound. Vlot en soepel schakelen. Alle sensoren doen het, zowel mfa als oliedruk, temp vdo.

Tja gelijk wat constateringen en de eerste problemen (logisch) ;
- Kilometerteller -> werkt niet
- Toerenteller -> werkte ineens niet meer
- Rempedaal -> werd tijdens het ritje steeds zachter en olie lampje ging knipperen op het dashboard (dus snel terug).
- Tellerunit verlichting -> doet het niet
- Kachelpaneel verlichting -> doet het niet
- Carterpan nat rondom en de olie en plasje olie op de vloer.

Vervolgens even een ZEN momentje Ga jij maar eerst ff afkoelen dan doe ik dat ook.

Daarna weer gefocust op de remmen. Geen lekkages mooi maar vloeistof toch wat gezakt. Nah, HRC kant toch niet lek zijn die is net nieuw? Even bijvullen, paar keer pompen -> ok. Twee seconde starten en vloeistof weer gezakt, magisch.
Ok, accu los. Veerpootbrug omhoog, luchtaanvoerbuis los. Remleidingen los. HRC los en daar is mijn remolie in de rembekrachtiger. Even een paar fotootjes en een vriendelijk mailtje getypt naar Epytec. Direct antwoord overigens maar deze gaat enkele reis terug naar Duitsland.
Rembekrachtiger leeggepompt, daarna gedemonteerd helemaal schoongemaakt en uitgeblazen. Nachtje laten drogen.
Volgende dag wederom opbouwt met originele VW FAG HRC. Remmen ontluchten weer die tering remklauwen achter los om de nippel rechtop te houden. OPGELOST.

Toerenteller, connector geraakt tijdens inbouwen. Gelukkig folie niet gescheurd. Aandrukken, check werken. Afplakken met ISO tape. OPGELOST.

Kilometerteller, kabel zit er goed in. Weet zeker dat de klok goed is want heb deze nog teruggedraaid naar de juiste kilometerstand. Mhh even los schroeven van de bak. Ah de kabel is gebogen maar draait nog wel. Mhh bakmeenemer ziet er niet fris uit, even eruit schroeven. Jawel wartel draait maar daarbinnen is iets afgebroken. Nieuwe kilometerkabel bij Bolku besteld. Bakmeenemer bij de dealer (let op zijn twee delen wat je nodig hebt is nog gewoon te krijgen, kosten 13 eurotjes). OPGELOST

Dashboardverlichting, zekering ok? -> check. Plus op grijs/blauw -> check. Dimmer goed? -> check. Zucht teller unit kantelen, lampje eruit meten op de folie -> 12 volt. Nah de lampjes zijn alle drie nieuw zullen toch niet kapot zijn? Nee, ze doen het maar de f*cking pootjes raken de folie niet. Imitatie zooi waar heb ik die f*ckers gekocht? Geen idee meer te lang geleden. Nieuwe gehaald. OPGELOST

Kachelpaneel verlichting. Stekker meten -> 12 volt check. Lampje uhmm vervangen. Hoe gaat dit open hmmmmm. Even googlen, ah het golf1cabrioforum altijd wel wat te vinden. Grijns serieus een variant waarbij het lampje niet is te vervangen? Zaag erin, weerstandje, ledje. Dichtplakken. OPGELOST

Ruitenwissersproeier, omgestekkert dat achter nu voor is. Nieuwe leiding van achter naar voren getrokken. OPGELOST

Claxon had ik geen ruimte meer met originele steun door verstevigingsbalk. Ik heb deze in een eigengemaakt harnas uit het zicht. OPGELOST

Olielekkage. Probleem zit laag dat is duidelijk. Denk of carterpakking of die seal bij de glader-steun die naast de oliekoelersteun uitkomt. Alles qua olie helemaal schoongemaakt, boutjes nog wat strakker gezet op gevoel. Nog even checken of het nu dicht is.

Op naar de volgende ronde. Alles moet werken, niks mag lekken, alles perfect en anders niet My way of geen highway
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 25-03-2015 at 16:05.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum