Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2011, 23:05
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default Golf mk1 TDi Project

Zal me gelijk even voorstellen, Ik ben Roy kom uit Geleen. Student 1e monteur.
Ben al een tijdje bezig met mijn TDi project, dus werd het langzamerhand tijd voor een eigen project topic.

Heb in Juni 2010 een Golf 1 diesel gekocht, en daar een maandje nog lekker mee rond gereden. In Augustus het 1.6 diesel blokje op marktplaats gezet, en een week later verkocht. Toen werd het tijd voor wat snellers, en dus opzoek naar een golf 3 TDi. Dan wel de 110pk versie. Heb een sloper kunnen kopen paar kilometer voor Groningen, met de distributieriem gesprongen. Wilde toch alles vernieuwen dus alles afgebouwd, en de kop laten reviseren. en weer gemonteerd met nieuwe riem en waterpomp. Toen het blokje liep begonnen de complete Golf 3 kabelboom in de golf 1 te leggen. Als eerst de achterlichten aangesloten, Daarna de rest van stuurhendels tot achteruitverwarming compleet de stekkers omgesoldeerd en netjes geisoleerd. Onder de motorkap hoefde verder niet veel te gebeuren qua elektronica. Daarna het blok erin gehangen met 1.6/1.8 benzine motorsteun aan de distributiekant en met bak steunen van Ebay. 2 100mm assen opgehaald bij bolku. Het monteren was een fluitje van een cent. Daarna het dashboard terug erin gezet met de golf 3 klok, Dit wordt later nog veranderd in die van een golf 2 GTD omdat dit net wat netter en origineler oogt. Nu ben ik bezig met alle kleine dingen aantepassen zoals de intercoolerslangen, koelwaterslangen, eletronisch gaspedaal, en de uitlaat aantepassen op de golf 1. Ook nog wat foto,s van tijdens het project

Auto bij aankoop


Porsche C2 Wieltjes gekocht


TDI Blokje


Egr Plaatjes gemonteerd


Distributiekap aangepast voor benzine motorsteun




Vandaag ben ik bezig geweest met het electronisch gaspedaal, Heb het stukje waar het gaspedaal en de potmeter op vastzitten ruim van de pedalenbak afgehaald en daarna een stukje strip tussen de potmeter en het pedaal gelast, en de rest wat overbodig was erafgehaald. Dus blijft er een compacte beugel over wat net past tussen het rempedaal en de behuizing van de kachel. Achterop die beugel heb ik een L profiel gelast en een bout, op die manier kan ik het gaspedaal eenvoudig demonteren mocht er onverhoopt iets kapot gaan.

De planning van morgen is om 10 uur de originele intercooler pijp laten omlassen zodat deze via de distributie zijde terug gaat naar de intercooler. En daarna rijd ik met de oprijwagen richting Chargertech in Eindhoven, Waarbij ze me gaan helpen met het aansluiten van de intercooler. Wil perse alle slangen zwart hebben zodat mensen die niet kleurenblind zijn dit ook niet worden als ze onder de kap kijken. Intercooler wordt die van een BMW X5 3.0D, Aangezien die van een sprinter niet past omdat de dynamo er net voor zit.

Last edited by roy-mk1 : 20-02-2012 at 21:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-04-2011, 07:32
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Goed bezig!!
Die X5 IC, heb je daar heel toevallig nog een foto van? Ook de bevestiging ervan in de auto?
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2011, 07:42
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Dankje! Nee nog niet, ik maak dadelijk even een foto.
Hier de foto,s van de beugel wat we gemaakt hebben voor het gaspedaal.







Last edited by roy-mk1 : 20-02-2012 at 21:22.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2011, 23:59
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Weer bezig geweest aan de golf, Helaas bij chargertech een verkeerde slang koppelingstuk meegenomen. Dus dat moet geruild worden Donderdag

Hier nog wat foto,s van de motorruimte en dashboard op dit moment







Last edited by roy-mk1 : 20-02-2012 at 21:14.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2011, 13:48
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

hee roy! jij ook hier! zag je golf laatst nog even! niet rijdend maar op de aut ambulance!

Doe je het allemaal zelf ? of veel hulp uit de garage?
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2011, 21:37
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Heey Erik, Ja heb me ook maar een account aangemaakt. Ja klopt afgelopen zaterdag ben ik naar Eindhoven geweest met de auto. Doe het meeste zelf en krijg een beetje hulp van me vader! Hoe is het met jou golfje? leuk dingetje! ligt flink laag haha.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-05-2011, 21:20
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Heb niet stil gezeten afgelopen dagen en nog van alles gedaan aan de golf

- De roestige accubak eruit gehaald, en vervangen door die van golf 3 donor auto.
-Het steuntje van het koelvloeistof reservoir erop gelast.
- Vacuum circuit aangesloten met nieuwe vacuum slangen.
- Steuntjes gemaakt en intercooler vastgezet.
- Intercooler slangen passend gemaakt en vastgezet.

Hier nog een aantal foto,s!






Morgen ga ik het steuntje van het ruitensproeier reservoir omlassen naar de linker kant. En de accubak verder aflassen. De uitlaat wordt in de loop van de week ook klaar gemaakt. En dan is het wachten tot de ecu klaar is en dan kan ik een proefritje gaan maken

Last edited by roy-mk1 : 20-02-2012 at 21:20.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-05-2011, 21:36
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Supergaaf project.. buitenkant vooral zo laten, alleen wat lager!
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 13-05-2011, 23:15
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Een grote mijlpaal is bereikt!! De oude ECU was kapot en heb een nieuwe gekocht en vandaag een andere immobilizer + sleutel in laten leren bij vagtechniek.nl in nuenen. En daarna de eerste 100 Kilometer gereden met de auto en het is een kanon ten opzichte van de 1.6 diesel. Ben begonnen met de uitlaat, die is al redelijk ver klaar. Compleet van 10cm na turbo tot einddemper 60mm pijp. De temperatuur blijft netjes op 90 graden en ook na wat stampen blijft de temperatuur goed. Het enige wat naderhand moet opgelost worden is het kraken in de bak bij het snel schakelen naar de 3. Nu kilometertjes maken!!



Last edited by roy-mk1 : 20-02-2012 at 21:21.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-05-2011, 11:34
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ziet er tof uit allemaal, gaat je kineethoes niet smelten omdat hij zo dicht op de uitlaat zit?
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2011, 16:00
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Mooi projectje, ik ben met hetzelfde bezig, hoe heb jij het gedaan met de bak?, kabelschakeling en dan omgebouwd naar golf 3 hydraulisch?
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 13-06-2011, 10:52
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Ziet er tof uit allemaal, gaat je kineethoes niet smelten omdat hij zo dicht op de uitlaat zit?

Nee uitlaat zit er toch ver genoeg vanaf. Zal waarschijnlijk wel eerder poreus worden.


Quote:
Originally Posted by mark89769
Mooi projectje, ik ben met hetzelfde bezig, hoe heb jij het gedaan met de bak?, kabelschakeling en dan omgebouwd naar golf 3 hydraulisch?

PM gehad


Ondertussen al 3000km gereden en geen grote problemen gehad. Binnenkort tijd voor een schroefset, of een vaste verlagingsset. Aangezien ik wel nog wat comfort wil hebben en niet bij iedere drempel weer van stilstand moeten optrekken. Wat raden jullie me aan?
Reply With Quote
  #13  
Old 13-06-2011, 11:31
Wij-be's Avatar
Wij-be Wij-be is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 425
Default

ik zou voor een schroefset gaan iets minder confortabel dan vaste verlaging meestal, maar idiaal als je na een tijdje toch lager wil of andere velgen wilt kun je hem weer op de gewenste hoogte zetten.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-06-2011, 12:05
Sjaak_73's Avatar
Sjaak_73 Sjaak_73 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 393
Default

leuk project. een tdi in een golf 1

mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed
Reply With Quote
  #15  
Old 13-06-2011, 12:17
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik zou toch ook maar even een hitteschildje voor op het schutbord fabrieken als ik jou was.
voor de rest
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-06-2011, 13:18
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by Wij-be
ik zou voor een schroefset gaan iets minder confortabel dan vaste verlaging meestal, maar idiaal als je na een tijdje toch lager wil of andere velgen wilt kun je hem weer op de gewenste hoogte zetten.


Ok, heb een schroefset gehad onder een clio 2. rijd lekker strak, maar totaal geen comfort meer. Daarom moet eventjes bedenken wat het wordt.

Quote:
Originally Posted by Sjaak's Auto Service
leuk project. een tdi in een golf 1

mvg sjaak

Dankje! Ja rijdt goedkoop zuinig en snel

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik zou toch ook maar even een hitteschildje voor op het schutbord fabrieken als ik jou was.
voor de rest



Haha, ik had het al gemerkt. Het was redelijk koud buiten afgelopen dagen. met de verwarming uit wordt het interieur toch lekker warm. Rara hoe kan dat.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-06-2011, 08:33
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 273
Default

nice, jij bent dus die met de C2 velgen?
Als je hulp nodig hebt met t eea dan laat me maar iets weten.
gr Joy
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
  #18  
Old 14-06-2011, 10:14
svennie's Avatar
svennie svennie is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 683
Default

Leuk project.
Zag hem onlangs nog hier staan op de bloemenmarkt
Reply With Quote
  #19  
Old 14-06-2011, 10:45
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

Seht gut aus Lijkt mij ook wel wat, die combi van golf 1 en tdi
Reply With Quote
  #20  
Old 14-06-2011, 11:22
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

Gewoon voor de schroefset gaan! Ik heb een triple S schroefset eronder(weer een van die goedkope merken) maar toen ik hem nog niet zo ver verlaagd had, hield ik nog best veel comfort over! Want hoe je nu overhelt in de bochten ziet ookniet uit
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum