Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-04-2017, 08:43
DJFD6 DJFD6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 120
Default GTI mk1 1983

__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983
Reply With Quote
  #2  
Old 24-04-2017, 14:15
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Lex is de weg kwijt
die staat er over 25 jaar nog met zo'n domme vraagprijs
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
  #3  
Old 24-04-2017, 20:43
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Ziet er mooi uit, op die knippers in de spatschermen na (Italiaanse uitvoering). Dat vind ik zo'n afbreuk doen. Om m correct te maken ff de achterwisser omhoog zetten, da's een kleine moeite. En de prijs, tja.... 't is wat Golf 1 GTI betreft inmiddels echt wat de gek ervoor geeft / over heeft. Voor de helft (12,5k) zou die denk ik wel weggaan, maar dat vind ik persoonlijk nog veel teveel.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-04-2017, 21:17
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Heeft ook kleurverschil in de deur zitten?!
Reply With Quote
  #5  
Old 24-04-2017, 22:33
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Dat meende ik ook te zien, weet inmiddels wel uit ervaring dat foto's niet alles zeggen. Zeker als t object in kwestie bijna 35 jaar oud is. Dan lijkt t heel wat op de plaatjes, maar wanneer je er dan naast staat is t me toch een frikandel...
Reply With Quote
  #6  
Old 25-04-2017, 11:25
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

pssst; deze hier, 24 en een half duizend pleuros https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s...367569-216-6273

Quote:
Originally Posted by Koppelmeister
Lex is de weg kwijt
die staat er over 25 jaar nog met zo'n domme vraagprijs


is toch zijn probleem !
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 25-04-2017 at 11:28.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-04-2017, 12:45
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
pssst; deze hier, 24 en een half duizend pleuros https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s...367569-216-6273

Jaaaaaaaaaaa, mooie PiGo !!!
Reply With Quote
  #8  
Old 25-04-2017, 12:51
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Jaaaaaaaaaaa, mooie PiGo !!!



Zeker een mooie Golf
Reply With Quote
  #9  
Old 30-04-2017, 18:03
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Lex zal de komende jaren nog wel even met het GTItje blijven zitten denk ik
althans voor die centen..
mocht je echt gek genoeg zijn en zoveel centen te besteden hebben..loop dan lekker een deur verder
ok het interieur is netjes..ware het niet dat de bestuurdersstoel al op de terugweg is..het strakke is eraf zeg maar..
de linker deur zit niet lekker..en ga zo maar door..typisch zo een die ik vroeger kocht met het idee van 'even overspuiten en doorverkopen'..dan ging ik zoiets strippen en dan kwam ik links en rechts toch ellende tegen wat ik niet zag toen de ramen erin zaten de spatbordverbreders erop en zo
het is gewoon een goede gebruikte 83er GTI..
voor dat geld koop je zeker een nette gerestaureerde ..misschien nogwel een ori NL met het 'K' nummer.
en dan praat ik niet eens over wat er in Duitsland nog te vinden is..
doe mij maar een in nieuwstaat verkerende Helios blauwe of Kupferbraun..en voor die centen is het geen enkel manco als er een 1,8t onder de kap zit..
of 15 inch Pirelli velgen..

nee Lex ..het is een VOLKSWAGEN golf..geen De Tomaso Golf ,of Shelby Daytona Golf..
niet jezelf rijk rekenen met iets wat je in Italie geschept hebt voor 2400 euro's..omdat AutoWeek classics een keer een 76er heeft laten zien en daaraan meteen een prijskaartje en ditto status heeft gehangen..
dat wilt niet zeggen dat een 83er ook zo zeldzaam/schaars/onbereikbaar is..het is niet eens dezelfde auto..
Reply With Quote
  #10  
Old 02-05-2017, 10:36
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

met deze 10K pleuros sparen

Okay, tis geen 1800 maar wel een originele hollander, ding heb ik btw de afgelopen jaren al eens vaker voorbij zien komen onder deze rubriek.

Alleen jammer van de dakantenne en de velgen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 02-05-2017 at 10:42.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2017, 14:53
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
met deze 10K pleuros sparen

Okay, tis geen 1800 maar wel een originele hollander, ding heb ik btw de afgelopen jaren al eens vaker voorbij zien komen onder deze rubriek.

Alleen jammer van de dakantenne en de velgen.


Antenne vind ik niet echt storend en wielen zijn zo gewisseld. Wel jammer dat ze hem niet wit gelaten hebben.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2017, 20:02
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Idd, dat vind ik echt een 'no-go' en begrijpen doe ik dat ook niet. Zet er dan Heliosblau of zo op, maar dan nog...
Reply With Quote
  #13  
Old 05-05-2017, 15:32
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Ik zie regelmatig (fors) commentaar op de vraagprijzen van de GTI 1.
Vraag me wel eens af wat dan prijzen waarvoor ze wel vlot van eigenaar wisselen?
Denk dat je wel goed moet kijken in hoeverre auto's vergelijkbaar zijn;
Dus een indeling in categorieën lijkt me handig;

-originele in ongerestaureerde matig/redelijke staat
-originele ongerestaureerde exemplaren, in goede /uitstekende staat

-gerestaureerde in matig/redelijke staat; restaureren is meer opknappen..
-gerestaureerde in goede/nieuwstaat

Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar een ongerestaureerde auto die technisch ok is.
Reply With Quote
  #14  
Old 05-05-2017, 17:37
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Mijn ervaring is dat de beste auto die je kunt kopen altijd goedkoper is dan een restauratie project.

Mijn golf 2 gti 16v KR is een originele auto maar na 30 jaar bleek de motor gewoon toe aan revisie net als de versnellingsbak ook al was er niet veel mee gereden (aantoonbaar).

De taxateur vond een krasje hier en daar in de originele eerste lak waardevoller dan de auto over te spuiten , niet overspuiten werd mij op het hart gedrukt. Een auto in de originele lak is ook altijd veel duurder

Tussen de 15 en 20k(daarboven is teveel) is heel veel geld voor een knappe mk1 GTI maar knap er zelf maar eens 1 op. Alles dat je niet zelf kunt kost een vermogen en alles wat je zelf kan kost heel veel tijd/geld om te vinden en netjes te krijgen.

Ik heb een mk1 gti en mk2 gti en vooral de tijd en daarna het geld dat daar in gaat zitten is schrikbarend...

Dus commentaar op hoge vraagprijzen is soms in mijn optiek niet rechtvaardig , wel als het een frikandel betreft

Grt yal
Reply With Quote
  #15  
Old 05-05-2017, 18:04
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Een gerestaureerde auto heeft natuurlijk wat minder charme dan eentje in originele staat. Maar soms sta je op het punt dat je wel moet restaureren omdat de koets bijv te krokant wordt(is). Een paar gebruikerssporen storen mij niet. Toch zie je op meetings vaak dat show en shine exemplaren de meeste andacht trekken. Originele exemplaren krijgen vaak minder blikken is mijn ervaring. En dikke wielen, verlaging en grote stortkokers trekken de aandacht..
Reply With Quote
  #16  
Old 05-05-2017, 21:05
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Gerestaureerd/niet geresteureerd het maakt mij geen ruk uit,hetzelfde gelul in de Porsche scene met "matching numbers" waar ik me kapot aan erger is dat de prijzen voor een doodnormale Golf 1 gewoon zijn overtrokkenen dat vind ik overigens met de andere automerken in het algemeen ook zo,iedereen denkt tegenwoordig goud in handen te hebben en de jackpot te vangen,technoclassica was daar een goed voorbeeld van 20.000 voor een G60 in matige staat,ik hoop dat deze bubble heel snel barst en de prijzen drastisch zakken,bepaalde autoprogrammas op tv en bepaalde magazines creëeren deze gekte

Last edited by skywalker38 : 05-05-2017 at 21:08.
Reply With Quote
  #17  
Old 06-05-2017, 07:15
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Gerestaureerd/niet geresteureerd het maakt mij geen ruk uit,hetzelfde gelul in de Porsche scene met "matching numbers" waar ik me kapot aan erger is dat de prijzen voor een doodnormale Golf 1 gewoon zijn overtrokkenen dat vind ik overigens met de andere automerken in het algemeen ook zo,iedereen denkt tegenwoordig goud in handen te hebben en de jackpot te vangen,technoclassica was daar een goed voorbeeld van 20.000 voor een G60 in matige staat,ik hoop dat deze bubble heel snel barst en de prijzen drastisch zakken,bepaalde autoprogrammas op tv en bepaalde magazines creëeren deze gekte

Precies!! niks aan toe te voegen
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
  #18  
Old 07-05-2017, 10:52
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Skywalker; je vindt ze te duur en dat is je goed recht uiteraard. En je hebt een groot voordeel; je hoeft ze niet te kopen.
Maar of een auto zijn geld waard is bepaalt de koper, verder niemand. En speculanten heb je nu eenmaal, dat blijft zo.
Maar verhalen dat je voor een knappe GTI 1 ook een m3 kunt kopen van een paar jaar oud snijden heb ik niets aan. Iemand die een oude villa zoekt zal ook niet in een hypermodern pandje gaan wonen. Ieder z'n ding dus.
Reply With Quote
  #19  
Old 07-05-2017, 22:47
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Ze zijn gewoon te duur dat is gewoon een feit,men plakt er gewoon een bedrag aan in de hoop een gek te vinden die erin trap,het is gewoon een sneeuwbaleffect
Ik heb op beurzen zoveel mensen gesproken die de bedragen belachelijk vinden,we hebben ook gemerkt dat op technoclassica minder is verkocht dan de voorgaande jaren
Er zijn gewoon zeer veel mensen die teveel geld hebben en het in auto's investeren,ipv in stenen of op de bank te laten staan,wat nu als dat straks veranderd?,en iedereen massaal deze auto's weer op de markt aanbieden.
Ik hoop ook echt dat deze trend zeer snel tot een eind zal komen
Reply With Quote
  #20  
Old 08-05-2017, 10:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik persoonlijk denk dat dit eindeloze discussies zullen gaan blijven.

Een auto perfect restaureren is duur en een nette GTI vinden met weinig km, schadevrij, geen roest etc is bijna onmogelijk waardoor de vraagprijs hoger zal zijn.

Veel auto's werden over-gerestaureerd en dat is nu uit de mode gelukkig

Deze markt zal zeker een keer ophouden en zeker nu er zo veel milieuplannen op tafel liggen waardoor het steeds moeilijker zal worden om met de auto's als deze te kunnen gaan rijden.

Ik zou alleen graag zien dat deze auto's weer wat beter betaalbaar zullen worden zodat deze weer betaalbaar zal zijn voor de echte liefhebber ipv bij een verzamelaar of handelaar te staan. Hiermee bedoel ik dat een Golf GTI betaalbaar zou moeten zijn voor de doelgroep waar deze ooit voor bedoeld is toen deze nieuw verkocht werd. Je hebt tegenwoordig Porsche geld nodig om een nette mk1 GTI te kunnen kopen en dat zou ik graag anders zien. Het restaureren zou niet uit kunnen, maar dat zou voor een liefhebber niet uitmaken daar waar een verzamelaar of handelaar anders over denkt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum