Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-03-2013, 21:59
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Een spanner hoeft niet persee vervangen te worden indien de ketting vervangen wordt. Is geen slijtage deel en ketting loopt hier niet direct overheen. Of het verstandig is ??

Wat voor storing zit er nu in ?? Als de spanner niet goed zou zijn zou je hem ook horen tijdens het starten.
Als het een storing is mbt de timing is het ook een flut garage dat ze hem wissen en je weer op pad sturen


Er ooit eens bij nagedacht dat bij de reparatie van een 1.4 TSI van een kettingset een nieuwe spanner van 35 euro gewoon moet gebeuren? Je investeerd 3 a 4 uren aan de reparatie, dan doet die 35 euro niet meer.

Overgens word vaak niet naar de nokkenasversteller gekeken, en ik kan uit ervaring zeggen dat juist deze vaak het timing probleem veroorzaakt! Praat je alleen wel over een versteller van 460 euro.
Reply With Quote
  #22  
Old 20-03-2013, 22:01
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

1.2TSI 24V9,
spacer tussen de turbo actuator + software update,
hij kan namelijk gaan pieken en in noodloop schieten. modelen van 2012 hebben geen software update nodig, die voldoen met alleen de spacers.
Turbo's met de letters K L of M aan het eind komen niet in aanmerking.

Als je een auto op het oog hebt, noteer het chasisnummer en bel even een VW dealer.
Die kan aan de hand van het chasisnummer zien of hij in de aktie valt en/of deze al is uitgevoerd.

De exacte datum's en bouwjaren weet ik niet. Bovenstaande heb ik even van internet geplukt.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #23  
Old 20-03-2013, 22:05
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

@ Fryslan,

Je hebt gelijk hoor!
Maar helaas vielen de meeste nog in de garantie of coulance regeling waardoor een dealer gewoon niet anders mag als enkel de defecte delen vervangen.

De nokkensas versteller is inderdaad een probleem, er is een ''Verbeterede'' versteller.
Dit wordt gecontroleerd aan de hand van het onderdeel nummer van de versteller.

De 1.2 tsi heeft gelukkig geen versteller meer.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #24  
Old 20-03-2013, 23:27
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Er ooit eens bij nagedacht dat bij de reparatie van een 1.4 TSI van een kettingset een nieuwe spanner van 35 euro gewoon moet gebeuren? Je investeerd 3 a 4 uren aan de reparatie, dan doet die 35 euro niet meer.

Overgens word vaak niet naar de nokkenasversteller gekeken, en ik kan uit ervaring zeggen dat juist deze vaak het timing probleem veroorzaakt! Praat je alleen wel over een versteller van 460 euro.

Ben het helemaal met je eens maar helaas denkt niet iedereen er zo over, zelfs de importeur in sommige gevallen..

Zou zelf hem altijd vervangen indien los, heb ooit een 2.0 audi gehad waar de zuigers vervangen moesten worden ivm olieverbruik. Hier zat ook een oud type spanner op (nieuwer type bij deze motoren wordt anders vergrendelt). Na veel sleutelwerk en een paar keer rond draaien werkte alles naar behoren en spanner bleef goed zijn werk doen. Echter bij het op oliedruk druk starten begon hij te tikken en bleek de timing versprongen te zijn met als gevolg dat de kleppen krom waren en weer veel sleutelwerk. Oorzaak: mochten van de importeur niet meer vervangen dan nodig was voor de reparatie
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #25  
Old 21-03-2013, 23:06
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

Quote:
Originally Posted by Bertus_01
@ Fryslan,

Je hebt gelijk hoor!
Maar helaas vielen de meeste nog in de garantie of coulance regeling waardoor een dealer gewoon niet anders mag als enkel de defecte delen vervangen.

De nokkensas versteller is inderdaad een probleem, er is een ''Verbeterede'' versteller.
Dit wordt gecontroleerd aan de hand van het onderdeel nummer van de versteller.

De 1.2 tsi heeft gelukkig geen versteller meer.


De 1.2 tsi heeft geen versteller meer. Vanaf welk bouwjaar?
En geven dealers zomaar informatie af over onderhoudshistorie en terugroepacties, ook als de auto daar nooit in onderhoud of zo is geweest?
Mijn ervaringen met dealers zijn nogal wisselend hierin namelijk
Reply With Quote
  #26  
Old 22-03-2013, 19:19
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by maniacmark
De 1.2 tsi heeft geen versteller meer. Vanaf welk bouwjaar?
En geven dealers zomaar informatie af over onderhoudshistorie en terugroepacties, ook als de auto daar nooit in onderhoud of zo is geweest?
Mijn ervaringen met dealers zijn nogal wisselend hierin namelijk

1.2 tsi heeft nooit een nokkenasversteller gehad

Wat de dealer over onderhouds history kan vertellen is vrij beperkt als hij daar niet in onderhoud is.
Meeste receptionisten kunnem het niet zien in gids en info in elsa is het beperkt en dit programma gebruiken ze bij de receptie niet maar wel in de werkplaats.
Als hij bij een universele garage onderhouden is kunnen ze je niks vertellen.

Bij terugroepactie's kunnen ze kijken of er nog open staan en welke dat er uit gevoert zijn. Maar meestal hangen ze niet graag de vuile was buiten
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #27  
Old 23-03-2013, 12:32
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Onzin, een goede dealer claimt gewoon de delen als een kettingspanner mee. Ik heb ze bij de bult vervangen, en vervang gewoon alles mee, en alles kan gewoon geclaimd worden!
Reply With Quote
  #28  
Old 08-04-2013, 16:22
quers's Avatar
quers quers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 96
Send a message via MSN to quers
Default

Inmiddels is de nokkenasversteller vervangen en rijdt het beestje weer naar behoren. Hopelijk blijft de storing weg.
Reply With Quote
  #29  
Old 16-06-2015, 12:06
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Hoe zit het precies met de wat nieuwere TSI motoren?, ik ben mezelf aan het oriënteren voor een andere wagen en zit te twijfelen tussen een golf 5 GTI 2005/2006 en een Golf 5 GT met een 1.4 TSI (170pk) uit 2007/2008. Beide auto's met minder dan 150/160k op de klok. Wat is de verstandigste keuze?
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #30  
Old 16-06-2015, 19:42
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

over het algemeen zou ik dan voor de de gti gaan alleen dan zou ik wel een later model pakken de eerste type's waren geloof ik wat meer problemen mee. ook zou ik een handgeschakelde pakken en geen dsg. overigens zou ik mocht je voor die auto gaan, meteen het filter/zeefje van je oliepomp (dus die in het carter zit) of vervangen of controleren/in de gaten houden.

de golf mk5 gt zou ik niet nemen omdat het een van de eerste vw's is geleverd met een tsi motor. de eerste waren ook het allerslechtste, zeker de types met turbo en compressor. ik loop zelf stage bij de dealer, en bij de 1.4 tsi motoren met turbo en compressor gaat er nu eenmaal veel kapot. is het niet de kettingspanner/ketting zelf dan is het wel de turbo.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 16-06-2015 at 23:18.
Reply With Quote
  #31  
Old 17-06-2015, 08:03
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
over het algemeen zou ik dan voor de de gti gaan alleen dan zou ik wel een later model pakken de eerste type's waren geloof ik wat meer problemen mee. ook zou ik een handgeschakelde pakken en geen dsg. overigens zou ik mocht je voor die auto gaan, meteen het filter/zeefje van je oliepomp (dus die in het carter zit) of vervangen of controleren/in de gaten houden.

de golf mk5 gt zou ik niet nemen omdat het een van de eerste vw's is geleverd met een tsi motor. de eerste waren ook het allerslechtste, zeker de types met turbo en compressor. ik loop zelf stage bij de dealer, en bij de 1.4 tsi motoren met turbo en compressor gaat er nu eenmaal veel kapot. is het niet de kettingspanner/ketting zelf dan is het wel de turbo.


Oké helder, bedankt voor de info.

Je hebt het over de latere types dan hebben we het over bouwjaar 2006/2007?
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #32  
Old 17-06-2015, 09:09
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by Ronal_Driver
Oké helder, bedankt voor de info.

Je hebt het over de latere types dan hebben we het over bouwjaar 2006/2007?


Ja precies, ik weet zeker dat er iets was met de eerste types (weet niet of het ernstig was) maar kan er zo niet opkomen..

Maar als je er een van na 2005 pakt weet je zeker dat je goed zit
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #33  
Old 17-06-2015, 09:32
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Super, dan gaan we verder met de zoektocht naar een nette GTI
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #34  
Old 24-06-2015, 16:20
wopitop wopitop is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 75
Default

Er is sinds deze week bij de dealer een set te koop met een gewijzigde spanner, nokkenasversteller en ketting met geleiders voor minder dan een losse spanner kost. De spanner is geheel gewijzigd qua werking dus veel beter. Ketting is het nieuwste type dus ook beter. De afgelopen week 4 (vier) motoren uit elkaar gehaald zien worden ivm zuigerproblemen, dus we hebben werk zat....
__________________
'86 Coupe Quattro "Suzie"
'00 Bora V5 "Deborah"
Reply With Quote
  #35  
Old 02-07-2015, 16:04
benth132 benth132 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 1
Default

Wopitop, Kun je ook zeggen of daar een nummer aan vastzit, aan die set. Ik wilde deze week een soortgelijke set bestellen bij de plaatselijke dealer, maar die weet van niks.
Heb hier het probleem van de ketting en spanner bij een golf plus 1.4 tsi 2010. Ik kan alleen niet zeker zeggen of de nokkenasversteller ook kapot is. Een kapotte zou enigzins speling moeten hebben wanneer je hem verdraait.
Reply With Quote
  #36  
Old 03-07-2015, 14:42
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by wopitop
Er is sinds deze week bij de dealer een set te koop met een gewijzigde spanner, nokkenasversteller en ketting met geleiders voor minder dan een losse spanner kost. De spanner is geheel gewijzigd qua werking dus veel beter. Ketting is het nieuwste type dus ook beter. De afgelopen week 4 (vier) motoren uit elkaar gehaald zien worden ivm zuigerproblemen, dus we hebben werk zat....


Is dat voor de 1.2 TSI?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #37  
Old 04-07-2015, 07:08
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Quote:
Originally Posted by Ronal_Driver
Super, dan gaan we verder met de zoektocht naar een nette GTI


Rij al 40k probleemloos met mijn 2006 gti dsg. Erg fijne auto. Gebruikt wel wat olie maar dat is te verwaarlozen. 1 liter op 7/8k
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #38  
Old 06-07-2015, 20:44
MILV-mobiel MILV-mobiel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 149
Default

1.8 tsi, is die alleen geleverd in de skoda dan? Staat er hier thuis namelijk een van
__________________
'04 Å*koda Superb 1.9 TDI
'09 Seat Ibiza 1.9TDI
'99 Volkswagen Polo Harlekin 1.6
Reply With Quote
  #39  
Old 09-07-2015, 18:05
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Gewoon goed naar de motor luisteren en een proefrit maken. Er zijn natuurlijk een boel 2005 Gti's die een zwaar leven hebben gehad. Daarin tegen heb ik zelf een 2005 GTI in perfecte staat die met een paar kleine aanpassingen nu 300pk draait. Dus het is gewoon een kwestie van geduld en niet de eerste de beste kopen.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #40  
Old 24-07-2015, 13:58
#dutchmkv #dutchmkv is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 13
Default

Ik rij zelf sinds december 2014 met een Jetta uit 2008, 1.4 TSI met 160pk en DSG bak.
Altijd dealer onderhouden geweest en 2x in het verleden uit coulance naar de dealer retour geweest, inderdaad voor de ketting en de mechatronica van de DSG i.c.m. dit type motor (160pk).

Ik ga er vanuit dat alles in orde is maar hou het goed in de gaten of ik geluiden of andere zaken. Verder een heerlijke auto, lekker vlot en mijn inziens behoorlijk zuinig als het moet (100 kmh op de cruise 1:17,6).
__________________
instagram: #dutchmkv
 > ride: Jetta 1.4 TSI DSG7 > zie hier voor introductie
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum