Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Ideeen en opmerkingen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 08-10-2019, 15:20
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Een bekende van me heeft zijn zelf gerestaureerde 80er GTI voor iets van rond de 3000 pleuros compleet laten spuiten bij een bedrijf hier over de grens. Prima gedaan allemaal, de "senior" chef ervan deed ook zelf oldtimers restaureren, en hun hebben de T1 bus van een grote bakkerij in Aken compleet gedaan.

Volgens mijn bekende was hij ook nog vooraf bij een ander bedrijf langs geweest voor prijsopgave om zijn GTI te laten spuiten, die vroegen zich het dubbele, daar ging hij natuurlijk niet mee "in zee".
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #42  
Old 08-10-2019, 20:54
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Kaal aanleveren met minimaal laswerk moet nog steeds kunnen voor 2,5-3k.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #43  
Old 08-10-2019, 21:09
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

daar doe ik het voor..zeker zo'n klein autootje als een Golf 1..
Reply With Quote
  #44  
Old 08-10-2019, 21:13
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Bedoel je met kaal leeg gestript of ook geschuurd en al. Volgens mij is 6k voor al het werk niet alleen de prijs bij gasten zoals jij ze schetste die veel te riant leven

Misschien ben jij goedkoop, ik ga er namelijk van uit dat je het wel goed doet aangezien je het al zo lang doet.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #45  
Old 09-10-2019, 08:26
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

kaal gestript mag..hoeft niet..
ligt er een beetje aan wat voor auto het is..hoe moeilijk hij in elkaar steekt..
geschuurd sowieso liever niet..
want dan moet ik het toch opnieuw doen..niet lullig bedoeld maar van een auto spuitklaar zetten heeft buiten 'vakbroeders '95% van de bevolking niet echt kaas gegeten..dikwijls goed bedoelt ,maar daar blijft het bij..

even een voorbeeld dan..
tijdje terug een 4 deurs e30 325i gedaan ,met compleet M tech 2 pakket ,en alle Shadowline lijsten..hele berg spullen..
auto was al overal waar nodig door een goede plaatwerker gelast en volledig gedemonteerd..alles los bij de auto..spiegels ,genoemde 14 delig spoilerpakket etc etc..
nou was dat demonteren ook niet zo'n heel karwei ,voor en achter ruit zijruiten ,deurbekledingen verlichting etc ,bumpers..
dus helemaal strakzetten ,hier en daar de binnenkanten (bij)spuiten..alles in de grondverf ..en na schuren helemaal gespoten in Granitgraumetallic..
die jongen was 2500 kwijt bij mij..
hij heeft heel speciale 17 inch BBS RS laten bouwen ,alswel Airride dus de auto zal nog wel meerdere keren opduiken op Instagram of shows ergens volgend jaar..
auto is gewoon heel netjes..
we hadden hem nog kunnen flowcoaten (+500)eventueel ..maar hij was nu al netjes genoeg..en het is dadelijk wel de bedoeling dat er mee gereden word..
bij een trailerqueen word het anders..
mocht hij na het seizoen wat littekens hebben zet hij hem hier gewoon weg voor wat plaatselijk verdoven..

elk project is anders..is het bijvoorbeeld een auto zonder aanbouwdelen pakt de prijs anders uit..het volume..etc etc
ligt ook aan de kleur die er op moet ,de bestemming waar hij voor is etc etc..
maar 6000?..als je dat kwijt wil..mag wel hoor..
doe ik het ook voor ,hahahaha
Reply With Quote
  #46  
Old 09-10-2019, 08:54
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 735
Default

2500 = zeer mooie prijs!
Reply With Quote
  #47  
Old 09-10-2019, 09:11
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Heinz van waar ben je. Ik heb ook nog wel werk voor je
Reply With Quote
  #48  
Old 09-10-2019, 09:21
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

ik ook!!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #49  
Old 09-10-2019, 10:17
Ottie1976 Ottie1976 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 418
Default

Ik stap even uit deze discussie. Ik sluit me aan bij B-ram en je hebt spuiten en spuiten en dat is mijn bescheiden mening
Reply With Quote
  #50  
Old 09-10-2019, 10:51
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik zit in zuid west Brabant jongens..
mocht je me nodig hebben?..Priveberichtje ,de rest komen we wel uit..

Ottie ..heb je gelijk in..
ik zie ook zat werk van anderen..wil er bijzeggen dat we allemaal mensen zijn natuurlijk..
em iedereen verwacht iets anders natuurlijk..
Reply With Quote
  #51  
Old 09-10-2019, 11:10
Ottie1976 Ottie1976 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 418
Default

Ik denk dat het tussen de 3 en 6 inzit. Ik heb het allemaal laten doen...Eigenlijk een gehele restauratie...En zat daar ongeveer
Reply With Quote
  #52  
Old 10-10-2019, 12:02
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
kaal gestript mag..hoeft niet..
ligt er een beetje aan wat voor auto het is..hoe moeilijk hij in elkaar steekt..
geschuurd sowieso liever niet..
want dan moet ik het toch opnieuw doen..niet lullig bedoeld maar van een auto spuitklaar zetten heeft buiten 'vakbroeders '95% van de bevolking niet echt kaas gegeten..dikwijls goed bedoelt ,maar daar blijft het bij..

even een voorbeeld dan..
tijdje terug een 4 deurs e30 325i gedaan ,met compleet M tech 2 pakket ,en alle Shadowline lijsten..hele berg spullen..
auto was al overal waar nodig door een goede plaatwerker gelast en volledig gedemonteerd..alles los bij de auto..spiegels ,genoemde 14 delig spoilerpakket etc etc..
nou was dat demonteren ook niet zo'n heel karwei ,voor en achter ruit zijruiten ,deurbekledingen verlichting etc ,bumpers..
dus helemaal strakzetten ,hier en daar de binnenkanten (bij)spuiten..alles in de grondverf ..en na schuren helemaal gespoten in Granitgraumetallic..
die jongen was 2500 kwijt bij mij..
hij heeft heel speciale 17 inch BBS RS laten bouwen ,alswel Airride dus de auto zal nog wel meerdere keren opduiken op Instagram of shows ergens volgend jaar..
auto is gewoon heel netjes..
we hadden hem nog kunnen flowcoaten (+500)eventueel ..maar hij was nu al netjes genoeg..en het is dadelijk wel de bedoeling dat er mee gereden word..
bij een trailerqueen word het anders..
mocht hij na het seizoen wat littekens hebben zet hij hem hier gewoon weg voor wat plaatselijk verdoven..

elk project is anders..is het bijvoorbeeld een auto zonder aanbouwdelen pakt de prijs anders uit..het volume..etc etc
ligt ook aan de kleur die er op moet ,de bestemming waar hij voor is etc etc..
maar 6000?..als je dat kwijt wil..mag wel hoor..
doe ik het ook voor ,hahahaha


Echt geen gekke prijs. Ben wel benieuwd naar foto's, zie ze wel verschijnen op internet.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #53  
Old 16-11-2019, 17:21
Fredjan96 Fredjan96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2019
Posts: 1
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Een bekende van me heeft zijn zelf gerestaureerde 80er GTI voor iets van rond de 3000 pleuros compleet laten spuiten bij een bedrijf hier over de grens. Prima gedaan allemaal, de "senior" chef ervan deed ook zelf oldtimers restaureren, en hun hebben de T1 bus van een grote bakkerij in Aken compleet gedaan.

Volgens mijn bekende was hij ook nog vooraf bij een ander bedrijf langs geweest voor prijsopgave om zijn GTI te laten spuiten, die vroegen zich het dubbele, daar ging hij natuurlijk niet mee "in zee".


Ben aan het kijken om een soortgelijke job te laten doen. 3k klinkt opzich nog aardig. Heb je ootoevallig fotos om te delen? en waar precies is het gedaan?
Reply With Quote
  #54  
Old 17-11-2019, 09:30
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
Echt geen gekke prijs. Ben wel benieuwd naar foto's, zie ze wel verschijnen op internet.


kijk maar op z'n Facebook..
die jongen heet Pim Vinke..uit Nijmegen..al weet ik natuurlijk niet wat zichtbaar is ,als je geen vriend bent..
ik maak van heel het gebeuren altijd bergen foto's ,van voor ,tijdens en na het werk.
dit ook in verband met taxatie..en het is leuke gesprekstof op feestjes en partijen..
maar zou niet weten hoe ik die hier op krijg..veelste omslachtig ook..met photobucket en dergelijke..
Reply With Quote
  #55  
Old 17-11-2019, 12:07
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by Fredjan96
Ben aan het kijken om een soortgelijke job te laten doen. 3k klinkt opzich nog aardig. Heb je ootoevallig fotos om te delen? en waar precies is het gedaan?


Nee, ik heb geen foto's. In Würselen/Duitsland bij https://www.souren-walter.de/
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #56  
Old 18-11-2019, 09:15
Ottie1976 Ottie1976 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 418
Default

@FredJan 96. Zorg dat je gevoel bij degene die je auto doet goed is. Dan betaal ik, persoonlijk, liever iets meer.
Reply With Quote
  #57  
Old 18-11-2019, 09:40
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
kijk maar op z'n Facebook..
die jongen heet Pim Vinke..uit Nijmegen..al weet ik natuurlijk niet wat zichtbaar is ,als je geen vriend bent..
ik maak van heel het gebeuren altijd bergen foto's ,van voor ,tijdens en na het werk.
dit ook in verband met taxatie..en het is leuke gesprekstof op feestjes en partijen..
maar zou niet weten hoe ik die hier op krijg..veelste omslachtig ook..met photobucket en dergelijke..


Die ken ik :-) dat is een klant van mij, ik heb zn wielen meermaals gedaan.
Mooie auto!
Reply With Quote
  #58  
Old 18-11-2019, 12:03
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Die ken ik :-) dat is een klant van mij, ik heb zn wielen meermaals gedaan.
Mooie auto!


nou helemaal..
komend voorjaar komt hij even langs voor wat poetswerk..
puntjes op de i zeg maar..airride zit er nu onder..wielen zijn bijna zover geloof ik..
zat een stofje in de motorkap en dat poets ik gewoon weg..ik geloof in aftersales..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum