Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2006, 07:38
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Question Hokken en stoten golf2 1.6

Zoals de titel al verklapt heb ik een probleempje met m'n golfie.
van het een op het andere moment klinkt het alsof het blok op slechts 3 cilinders draait of verzopen is ofzo.
Nu dacht ik gisteren op weg naar huis, laat ik na 8 jaar lidmaatschap anwb maar voor de 1ste keer bellen voor hulp (hij reed nog wel, maar toch).
Nu hebben ze enkele dingen gechecked: bougies, compressie van cilinder4 (12bar = prima) (dachten dat daar het probleem zat), bougiekabel.

Maar ze (2 mensjes) zijn er helaas niet achter gekomen (en je geloofd het niet, maar 1 van de 2 had ten tijde van de golf2 in de fabriek in Wolfsburg gewerkt ).
Maar goed heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
als ik wat info vergeten ben moeten jullie het zeggen.
motor=1600
53kW
carburateur=pierburg 2EE

nog 1 ding: als ik het luchtfilterhuis eraf haal zie ik de gasklep (toch?) en die staat wijd open, hoort die niet dicht te zijn in rust?
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2006, 09:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

controleer de slang naar de rembekrachtiger eens
en de slangen achter de carburateur
had het zelfde probleem
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2006, 09:25
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Ja, precies wel dat geluid. Dat heb ik zelf ook eerder gehad, zat de wat dikkere slang los (vanaf rembekrachtiger), maar die toen met een slangeklem vastgezet (zat/hoort er niet op) en daar licht het nu niet aan.
Maar weet iemand hoe de klepstand (klep vlak onder je luchtfilterhuis dus) moet zijn in rust (open/dicht), bij mij staat die dus open.
zou het iets te maken kunnen hebben met de aut. choke? of een stappenmotor?
Volgens de ANWB heb ik ook een computer aan boord, heb hem gezien, wist ik geeneens. Maar bij opel weet ik inmiddels hoe je die dingen zelf uit kan lezen door bepaalde pinnen door te verbinden. kan dat bij Volkswagen (Telefunken computer) ook?
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2006, 12:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

de klep die je ziet is de choke klep [als de motor warm is staat tie open]
de andere zitten dieper
dacht ik bij die vanmij ook dat de slang goed was[remmen ok] maar ik ligte hem op en bleek gescheurd
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2006, 23:48
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Ik heb er net mee gereden, nu is het zo dat bij heel subtiel gas geven hij goed klinkt, maar zodra ik iets meer gas geeft lijkt hij een soort van te verzuipen. Hij heeft ook helemaal geen "power" meer.
Kan dit te maken hebben met de stappenmotor ofzo?
ik heb goed naar de slangen gekeken (en bewogen), maar die lijken echt goed.

Iemand enig idee?
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2006, 09:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

brandstoffilter
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2006, 08:55
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

is de carb misschien vervuild dattie verstopt zit ergen, misschien ff eruit pellen en schoonmaken (misschien iets te simplistisch hier) maar als je carb smerig is kun je zowiezo ook beter het filter vervangen

db
Reply With Quote
  #8  
Old 04-08-2006, 09:47
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
is de carb misschien vervuild dattie verstopt zit ergen, misschien ff eruit pellen en schoonmaken (misschien iets te simplistisch hier) maar als je carb smerig is kun je zowiezo ook beter het filter vervangen

db

ja, een nieuwe luchtfilter heb ik al (of bedoelde je benzinefilter?)
maar wel goed idee om hem er even helemaal af te halen en te reinigen, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen. Kan ik hem in een emmer wasbenzine doen of gaan er dan dingen stuk (vacuumslangen ga ik zowieso eraf halen en vervangen) of zijn daar andere middelen voor?
alle tips welkom
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002
Reply With Quote
  #9  
Old 04-08-2006, 13:20
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by sansan
ja, een nieuwe luchtfilter heb ik al (of bedoelde je benzinefilter?)
maar wel goed idee om hem er even helemaal af te halen en te reinigen, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen. Kan ik hem in een emmer wasbenzine doen of gaan er dan dingen stuk (vacuumslangen ga ik zowieso eraf halen en vervangen) of zijn daar andere middelen voor?
alle tips welkom


Er zijn speciale carburateur reinigers voor (spuitbus, duur en gebruiksaanwijzing kun je beter niet volgen) als je die handleiding volgt moet je bij draaiende motor dit spul in de carb spuiten (direct op de kleppen) en dan wordt de rotzooi in de motor gezogen

wat ik meestal doe als ik een carb schoonmaak:

Carb lostrekken, alle electro eraf halen, en dan de buitenkant eerst met een kwast met diesel of petroleum schoonmaken (dit kan ook met benzine maar minder makkelijk en duurder ) daarna op dezelfde manier de binnen kant, daarna met de compressor alle kleine gaatjes doorblazen en vervolgens helemaal naspoelen met benzine, dit vooral goed doen als je met iets anders dan benzine hebt schoongemaakt.
Het kan zijn dat je hier en daar een bakje los moet schroeven om bijvoorbeeld bij de vlotter te komen.

Dit werkt bij mij altijd voor carburateurs voor brommer/grasmaaier/vorige barrel die ik had.

Als je hem echt niet schoon krijgt kan ik je aanraden om het hele ding in een conserven blik of een huzarensalade bakje onder te dompelen in diesel of petroleum en dan een uurtje of wat te laten weken. maar dan moet je wel alle electro eraf hebben anders heb je kans dat die kapot gaat.

kijk wel even of je bakje niet smelt door de brandstof


db

/edit typo's

Last edited by Dirtbag : 04-08-2006 at 13:23.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-08-2006, 13:48
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Er zijn speciale carburateur reinigers voor (spuitbus, duur en gebruiksaanwijzing kun je beter niet volgen) als je die handleiding volgt moet je bij draaiende motor dit spul in de carb spuiten (direct op de kleppen) en dan wordt de rotzooi in de motor gezogen

wat ik meestal doe als ik een carb schoonmaak:

Carb lostrekken, alle electro eraf halen, en dan de buitenkant eerst met een kwast met diesel of petroleum schoonmaken (dit kan ook met benzine maar minder makkelijk en duurder ) daarna op dezelfde manier de binnen kant, daarna met de compressor alle kleine gaatjes doorblazen en vervolgens helemaal naspoelen met benzine, dit vooral goed doen als je met iets anders dan benzine hebt schoongemaakt.
Het kan zijn dat je hier en daar een bakje los moet schroeven om bijvoorbeeld bij de vlotter te komen.

Dit werkt bij mij altijd voor carburateurs voor brommer/grasmaaier/vorige barrel die ik had.

Als je hem echt niet schoon krijgt kan ik je aanraden om het hele ding in een conserven blik of een huzarensalade bakje onder te dompelen in diesel of petroleum en dan een uurtje of wat te laten weken. maar dan moet je wel alle electro eraf hebben anders heb je kans dat die kapot gaat.

kijk wel even of je bakje niet smelt door de brandstof


db

/edit typo's

OK bedankt voor de tips! ik ga even een liter diesel tanken en een bakje/ klein emmertje zoeken.
Met mijn brommer deed ik het wel met een tandenborstel en wasbenzine, maar die was niet zo ingewikkeld als deze
ps, over bakje smelten gesproken, zo dacht een maat van me een keer een plastic bekertje benzine te kunnen halen om zijn gestrande brommer te kunnen bijvullen (had geen jerrycan ofzo) ik geloof dat het om precies te zijn en halve seconde duurde voordat de bodem van het bekertje eronderuitviel
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum