Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2010, 22:26
Quynten Quynten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 81
Default Quynten

Hallo, ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben dus Quynten, jaha. Ik ben een beetje aangestoken met het VW virus door een vriend van me die een Golf3 rijd. Zit zelf al een aardig tijdje te kijken naar een Jetta/Vento. Heb zelf 0 ervaring met auto's maar je moet ergens beginnen. Ben zelf ook erg ondernemend met fietsen en ik wou het nu eens een stapje hogerop nemen. Ik heb al het een en ander zitten googlen en zoeken op het forum maar toch heb ik een paar vragen:

1. Wat is het verschil tussen een Vento en een Jetta? Heb zelf een mooie Vento op het oog gezien. Is een Vento nou het latere broertje van de Jetta? Of is Jetta puur de Amerikaanse benaming?
2. Zijn er bij de Vento echt nog dingen waar je moet opletten? Heb al enkele tips gehad:
a) Voelen of de motorkap warm is bij bezichtingen en een eventuele blauwe rookpluim bij starten.
b) Ik begreep ook dat veel Golfjes nog wel een door gerotte onderdorpels willen hebben, dus dat ik daar ook even extra naar kijk.

Motorisch waren het wel aardige dingen hoorde ik zo. Het gaat mij met name op het een en ander te sleutelen aan de auto(in de zin van: ik heb twee auto's voor de deur dus die zal ik eerder pakken dan mijn eigen auto, puur omdat het goedkoper is). Ik zal m dan in het begin niet verzekeren en dergelijke, alleen opknappen. Maar voor het zover is eerst maar eens een auto.

Hopelijk heb ik over een paar jaar net zo veel kennis en een mooie wagen als de meeste hierzo!

Alvast bedankt!

Last edited by Quynten : 09-08-2010 at 22:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2010, 22:13
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

op vraag 1: Beide. de eerste 2 modellen heetten in Europa Jetta, de derde Vento, de 4e Bora en de meest recente generatie heet weer Jetta. In Amerika heeft hij altijd Jetta geheten.

en vraag 2.. bij mk3 (golf en vento)... roest, roest en roest.. de rest is meestal prima, maar roesten doen ze verschrikkelijk.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-08-2010, 23:09
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

wat jaap zegt. de golf 3 en vento zijn de dorpels en bodem vaak rot.

ik had zelf laatst een golf 3 waarvan de dorpels er nog als nieuw uitzagen, maar zodra je er op klopt/tikt hoor je of merk je dat het achter de lak en bodemprotectie toch rot is.
en met een krik druk je er zo doorheen

dus ga je voor een vento dan moet je daar goed op letten.

bij zowel de mk2 als mk3 willen de krikpunten aan de voorzijde ook wel eens slecht zijn maar verder zijn het goede auto's

volksforum heeft ook een "auto's te koop aangeboden" topic, misschien vind je daar een leuke jetta?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2010, 22:21
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

welkom!

Vento is de SH*T, op de roest na zoals gezegd!

VR6 is de mooiste motor maar als je begint met sleutelen en het zelf wil doen niet aan te raden!

succes en hou ons op de hoogte!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2010, 08:54
Supernova1981's Avatar
Supernova1981 Supernova1981 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 172
Default

Goedemorgen!
__________________
Laat me met roest!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum