Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2018, 17:39
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default Golf 2 valt compleet uit

Hoi,

Vanmiddag voor de 2e keer meegemaakt dat m'n auto compleet uit valt, gaat geen lampje meer branden.

Eerste keer was op parkeerplek dus minder spannend maar nu wilde ik wegrijden bij stoplicht en auto valt uit.

Vorige keer startkabels gebruikt en meteen weer lopen.
Nu de auto van het kruispunt afgeduwd en wat zekeringen en stekkers en nagelopen maar nadat ik de stekker in de watervangbak los haalde deed alles het weer.

Stekker zag er nog netjes uit, niet geoxideerd of groen uitgeslagen.

Gaan deze modules wel vaker kapot en zou dit inderdaad de boosdoener kunnen zijn?

Betreft een 1986 golf 2 1.6 carb. 55kw.


Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2018, 20:28
Jort Jort is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 13
Default

Hoi, wat hier op de foto te zien is is de ontstekingsmodule. Die kan zo nu en dan stukgaan. Ik heb die van mij ongeveer een jaar geleden ook moeten vervangen na 30 jaar in de golf. Het is bijzonder dat hij start zonder dat de ontstekingsmodule aangesloten is. Teminste, dat begrijp ik uit jouw verhaal. Je zou kunnen proberen met een nieuwe ontstekingsmodule of hij dan weer goed werkt. Soms doet iets vervangen wonderen. Verder zou ik je niet kunnen zeggen of het probleem daar ligt.
__________________
Golf mk2 1.3 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2018, 09:29
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default

Hoi,

Nee hij start niet zonder die stekker erop. Maar toen ik die stekker had los gehaald en weer terug geplaatst werkte alles weer, lampjes gingen weer branden e.d. en auto startte direct.

Vroeg me dus af of een kapotte ontstekingsmodule ervoor kan zorgen dat alle elektronica compleet uitvalt.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2018, 11:36
Jort Jort is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 13
Default

Hoi, dat is niet mogelijk. Het kan zijn dat er een kortsluoting ergens tussen zat waardoor je golf er opeens mee stopte.
__________________
Golf mk2 1.3 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2018, 23:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Contactblokje achter contactslot
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2018, 10:23
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

toeval, beweeg eens je kabel in de buurt. misschien heb je bij het lostrekken iets bewogen in een ander deel kabelboom.
heb zo eens ellende gehad met een ford. continue stotteren, knallen, stilvallen...
als ik de dynamo lostrok ging alles goed (maar liep de accu leeg).
wat bleek, door de dynamokabel los te trekken en omhoog te hangen (anders kwam die tegen de uitlaat) was er wat torsie op de kabelboom waardoor alles bleef lopen. er was een draadje afgebroken aan de bobine connector.
door het trillen van de motor bij optrekken, had dit contact regelmatig een onderbreking waardoor die knalde en stielvil.
door het bewegen aan de kabelboom bij de dynamo, had die weer goed contact.
Ik heb mijn halve motor gedemonteerd voor ik dat gevonden had (bij verwijderen bobine maakte ik de kabels los en viel de connector op de grond) . kabeltje rond de bobineklem gedraaid, motor weer in elkaar en alles liep weer. uren gezocht voor 1 draadje
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #7  
Old 27-03-2018, 18:16
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default

Bleek uiteindelijk een pluskabel bij de accupool te zijn die een beetje kniftig was. Stukje afgeknipt en nieuw oogje eraan en lijkt vooralsnog goed te gaan.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-03-2018, 11:15
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

goed, hopelijk blijft het daarbij.
massakabel ook gecontrolleerd? die gaat van de accu naar het koetswerk onder de ruitensproeierbak, en dan zo naar de versnellingsbakbehuizing. aan het koetswerkpunt durft die ook door te oxideren door lekkend koelvloeistof. dat was de eerste die bij mij sneuvelde. ik heb 2 zwarte kabels genomen (zoals de pluskabel) en apart gelegd van accu naar koetswerk en accu naar motorblok
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum